دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گزارشی از بازار داغ این روزهای تبلت + تصاویر



 

 

گزارشی از بازار داغ این روزهای تبلت

 

 

در روزهایی كه جشنواره ها و نمایشگاه های مختلفی برای ارائه محصولات دیجیتالی برگزار می شود، هر یك از شركت های تولیدكننده این محصولات به رقابت با یكدیگر می پردازند. اما بازار داغ تبلت در این میان هیاهوی تازه ای ایجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انتظار می رود بازار تبلت تا سال ۲۰۱۴ در دستان آی پد باشد. هم چنین پیش بینی شده است كه آی پد برتری خود را تا سال ۲۰۱۴ در بازار تبلت حفظ می كند.

آی پد تا پایان سال ۲۰۱۲ به تنهایی درصد بالایی از سهم بازار تبلت را در سراسر جهان به خود اختصاص می دهد و تبلت های اندرویدی سهم زیادی از این بازار را دارا خواهند بود كه با این وجود پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۴ آی پد بیش از ۵۰ درصد از سهم این بازار را در دست داشته باشد.

*تبلت صفحه كلیددار ایسوس عرضه می شود

چندی پیش شركت ایسوس به طور رسمی اعلام کرد که مراحل تست تبلت ای پد اسلایدر (Eee pad Slider) به پایان رسیده و در پایان ماه جاری میلادی وارد بازار می شود.

از خصوصیات این تبلت طراحی فوق العاده آن و همچنین وجود کی بورد جداناشدنی زیبا و کم حجم در آن است؛ از دیگر ویژگی های این تبلت می توان صفحه ای با اندازه ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیكسل و هم چنین پردازنده سی پی یو با قدرت ۱.۲ گیگاهرتز اشاره كرد.

*نمایش باریك ترین تبلت جهان

شركت توشیبا تبلت فوق باریك خود كه تنها ۷.۷ میلیمتر ضخامت دارد را در نمایشگاه برلین (IFA ۲۰۱۱) رونمایی كرد؛ این تبلت دارای یك صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است.

سیستم عامل این تبلت كه AT۲۰۰ نام دارد، اندروید هانیكام ۳.۲ است و وزن آن ۵۸۵ گرم و پردازنده ی آن نیز ۱.۲ گیگاهرتز است. از دیگر مشخصات آن می توان به یك گیگابایت رم و تا ۶۶ گیگابایت حافظه ی داخلی اشاره كرد.

یكی از مهم ترین ویژگی های این تبلت ضخامت ۷.۷ میلی متری آن است كه AT۲۰۰ را به یكی از باریك ترین تبلت های موجود در بازار تبدیل كرده است. تبلت جدید توشیبا مجهز به میكرو یو.اس.بی، میكرو اس.دی و میكروHDMI و هم چنین یك دوربین ۵ مگاپیكسلی در پشت و یك دوربین ۲ مگاپیكسلی در جلو است.

* تبلت آمازون، آی پد را شكست داد

تحلیل گران حوزه فن آوری اطلاعات پیش بینی كردند تبلت اندرویدی آمازون تنها تبلتی است كه در رقابت با آی پد پیروز خواهد شد.

پیش بینی های جدید حاكی است كه تبلت آمازون در بدو ورود بین ۳ تا ۵ میلیون دستگاه تنها در سه ماهه سوم فروش خواهد داشت و این در حالی است كه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ ، ۲۷/۳ میلیون آی پد فروخته شده است.

به گفته تحلیلگران یكی از دلایلی كه باعث پیش افتادن تبلت آمازون از تبلت آی پد می شود، قیمت ارزان و سیستم عامل اندروید خواهد بود.

*فوجیتسو تبلت ضدآب عرضه می كند

شرکت فوجیتسو اعلام كرد كه به زودی یك تبلت جدید كه دارای امكانات منحصر به فردی است كه سایر تبلت های بازار دارای آن ها نیستند را عرضه می كند.

این تبلت كه Arrows Tab نام دارد، دارای قابلیت ضد آب و گرد و غبار است و در کشور ژاپن عرضه می شود.

این تبلت که دارای سیستم عامل اندروید ۳.۱ است، دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی WXGA با رزولوشن ۱۲۸۰ در۸۰۰ پیکسل نیز است و از دیگر مشخصات آن می توان به این موارد اشاره كردپردازنده دوهسته یی یک گیگاهرتزی، یك گیگابایت رم، گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD، دوربین مگاپیکسلی در عقب و ۱.۳ مگاپیکسلی در جلو و راه یاب ماهوار ه یی.

"Tablet PC" یک رایانه قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود امکان می دهد به جای موس و کی بورد با دستگاه، توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد، کار کند.

تبلت تاشوی سونی تغییر نام داد

اطلاعات جدید منتشر شده درباره تبلت های اندرویدی سونی حاكی است كه سونی نام یكی از تبلت های خود را از S۲ به سونی تبلت پی تغییر نام داده است.

قرار است تبلت S۲ كه تبلت کتابی یا تاشو با دو صفحه ی ۵.۵ است، به سونی تبلت پی (Sony Tablet P) تغییر نام دهد.

مشخصات این تبلت عبارتند از وزن ۳۷۰ گرم، رم ۵۱۲ مگابایت، چهار گیگابایت فضای داخلی با دو گیگابایت مموری کارت SD و قابلیت وای فای و سازگاری با ۴G.

هر دو تبلت Tablet P و Tablet S یا همان S۱ پرازنده تگرا ۲ را به همراه دارند. دوربین های جلو ۰.۳ مگاپیکسلی خواهد بود. تبلت اس یک گیگابایت رم دارد و وزن آن نیز ۶۰۰ گرم است و در ظرفیتهای ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید.

*تبلت با ایده كارگردان

ایده ی طراحی این تبلت متعلق به كارگردان هالیوودی است.

چندی پیش شركت سامسونگ ادعا كرده است كه ایده طراحی تبلت متعلق به استنلی كوبریك، گارگردان صاحب نام هالیوود است و وی در فیلم ۲۰۰۱: یك اودیسه فضایی دستگاهی شبیه به تبلت نمایش داده می شود.

در حالی كه شكایت اپل مبنی بر كپی برداری سامسونگ از آی پد و آی فون در ساخت محصولاتش باعث شده فروش گالكسی تب ۱۰.۱ سامسونگ در اروپا متوقف شود.

سامسونگ كلیپی از فیلم ۲۰۰۱: یك اودیسه فضایی به دادگاه ارائه كرده كه در آن دو فضانورد در حال استفاده از وسیله ای شبیه تبلت هستند.

به نظر می رسد سامسونگ با این اقدام قصد دارد اعلام كند حق ثبت اختراع تبلت متعلق به اپل نیست. باید دید در آینده روند حقوقی میان دو غول فن آوری جهان به كجا خواهد رسید.

* تبلت با صفحه كلید كشویی عرضه شد

بعد از تاخیرهای بسیار و حتی شایعه منتشر شدن تبلت Eee Pad Slider ایسوس، گزارش های جدید حاكی است كه این تبلت به زودی با ویندوز ۸ به بازار وارد می شود.

بر اساس گزارشی در وب سایت Notebook Italia و هم چنین اطلاعات وب سایت رسمی این محصول نشان دهنده ماه سپتامبر برای تاریخ عرضه این تبلت ۱۰.۱ اینچی هستند.

برخلاف شایعات، این تبلت در دو مدل ۱۶ گیگابایتی با قیمت ۴۷۹ یورو و ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۵۹۹ یورو به فروش خواهد رسید. انتظار می رود این تبلت در آمریكا با قیمت های ۴۰۰ و ۵۵۰ دلار فروخته شود.

از تفاوت های این تبلت کی بورد کشویی کامل آن است و از دیگر مشخصات آن می توان به مواردی اشاره كرد كه شامل

اندروید نسخه ۳.۱ با قابلیت به روزرسانی به ۳.۲، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰، پردازنده دو هسته یی تگرا ۲، یو اس بی ۲.۰، مینی HDMI، مایکرو اس دی خوان، وای فای و بلوتوث است.

*تبلت قابل تبدیل دل

قرار است تبلت قابل تبدیل جدید شركت دل به نام Latitude XT۳ كه دارای یك صفحه نمایش لمسی ۱۳.۳ اینچی است به زودی وارد بازار شود.

Latitude XT۳ دارای یك صفحه نمایش لمسی ۱۳.۳ اینچی چرخشی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ است كه قابلیت اتصال فیزیكی به صفحه كلید را داراست.

پردازنده این تبلت اینتل i۳, i۵ یا i۷ است و صفحه نمایش هنگام اتصال به صفحه كلید قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را داراست.

این محصول با درایو DVD، وب كم HD، وای فای، پشتیبانی از اینترنت پرسرعت موبایل (WiMAX)، بلوتوث ۳، پورت یو.اس.بی ۲، VGA و HDMI عرضه می شود. ابعاد محصول جدید دل ۳۲۳ در ۳۰.۹ در ۲۲۱.۷ میلیمتر است و وزن آن به همراه باتری ۲.۰۲ كیلوگرم است.

*سونی با آی پد وارد رقابت شد

شركت سونی دو تبلت جدید اندرویدی خود را برای رقابت با آی پد به آمریكا وارد كرد.

نخستین تبلت به نام S۱، یك تبلت ۹.۴ اینچی با تمرکز بر مدیا است كه یك دوربین در قسمت جلو و یك دوربین در قسمت پشت دارد.

طراحی تبلت اول یا S۱ خمیده است و تا حدودی شبیه یك مجله است؛ S۱ پردازنده ی Tegra ۲ و واسط کاربری طراحی شده توسط سونی با مرورگر وب اختصاصی خواهد داشت.

تبلت دوم تبلتی دو صفحه یی است که دو ال سی دی ۱۰۲۴ در ۴۸۰ و ۵.۵ اینچی را به همراه داشته و پردازنده باز هم Tegra ۲ است و یك دوربین در قسمت جلو و یك دوربین در قسمت پشت دارد.

این تبلت از واسط کاربری مخصوصی برای نمایش اطلاعات در دو صفحه هم بهره می برد. هر دو تبلت S۱ و S۲ قابلیت پلی استیشن دارند یا PlayStation Certified هستند. همان قابلیتی که در Xperia Play توانایی اجرای بازی های PS One را می دهد. هم چنین هر دو وای فای دارند و از ۳G و ۴G هم پشتیبانی می کنند.

*رونمایی تبلت Transformer EeePAD در ایران

تبلت Transformer EeePAD در ایران رونمایی شد و قرار است از این ماه در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی در بازار عرضه شود كه این تبلت اولین محصول است که امکان اتصال صفحه کلید به آن وجود دارد.

این تبلت فوق باریک فقط ۶۸۰ گرم وزن داشته و از ۳G پشتیبانی می کند که برای این امکان به مجرای ورودی سیم کارت مجهز شده است.

هم چنین وجود پورت های USB، کارت خوان و HDMI نیاز کاربران را از بابت ارتباط راحت با دیگر وسایل بر طرف می كند.

از سویی دو دوربین یکی در بالای صفحه نمایشی با توان ۱/۲ مگاپیکسل برای استفاده در فضای مجازی و دیگری که ۵ مگاپیکسل و در پشت دستگاه تعبیه شده است از دیگر امکانات Transformer محسوب می شود...... /   گزارش : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
گزارشی داغ از تب اپیلاسیون در میان آقایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود سه تبلت مشهور به بازار+تصاویر



با نزدیک شدن فصل خرید کریسمس و مراسم معرفی تبلتهای جدید اپل، آمازون و مایکروسافت، این شرکتها برای رقابت شانه به شانه منحصر به فرد آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتهای بزرگ تولید کننده محصولات و ابزارهای الکترونیکی ظرف چند روز فاصله از هم در طول ماه جاری تبلتهای جدید خود را در سطح جهان به فروش می رسانند.

انتظار می رود اپل در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر)، یک هفته پیش از آن که آمازون در سطح جهان و مایکروسافت تبلت سرفیس خود را ارائه کنند آی پد مینی را رونمایی کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

تصاویر فاش شده از آی پد مینی که گفته می شود 8 اینچ دارد و 17 اکتبر معرفی می شود

انتظار می رود آی پد مینی اپل روز دوم نوامبر(12 آبان) در سراسر دنیا به فروش برسد. این تاریخ توسط مجله "فورچون" اعلام شده و این مجله نیز به عنوان منبع به سرمایه گذاران اپل اشاره کرده و اظهار داشته که این تاریخ را از چند منبع شنیده است.

گفته می شود که این دستگاه از نظر سخت افزار شبیه آی پد 2 است اما اندازه آن به هفت یا هشت اینچ کاهش پیدا کرده است. براساس گزارشهای تأیید نشده قرار است اپل دعوتنامه های خود را روز 10 اکتبر به خبرنگاران حوزه فناوری ارسال کرده و از آنها برای رونمایی این دستگاه دعوت کند.

در این میان آمازون که با به روز کردن تبلت خود پیشتر از موفقیت بازار آمریکا سود برده است، قرار است 25 اکتبر (4 آبان ماه) فروش جهانی تبلت خود را آغاز کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

آمازون انتظار دارد که تبلت جدید موفقیت نسخه قبلی را تکرار کند

تبلتهای آمازون در نسخه های 7 و 8.9 اینچی ارائه می شوند و درحال حاضر تنها تبلت 7 اینچی است که در آمریکا ارائه شده است.

سومین رقیب در این بازار شرکت مایکروسافت با تبلت سرفیس است. این شرکت قرار است همزمان با ویندوز 8 تبلت خود را وارد بازار کند.

براساس اظهارات تام ویجینگ از مجله گجت، بازی خطرناکی آغاز شده است و هر سه شرکت درنظر دارند که گوی رقابت را از یکدیگر بربایند و تصور می شود که اپل در این میان زیرکتر از سایرین است.

وی افزود: اگر من به جای اپل بودم و می دانستم که مایکروسافت قرار است تبلت خود را وارد بازار کند کاری می کردم که توجه عمومی به محصول من به قدری جلب شود که هیچ کس دیگر نتواند به آن شکل عمل کند.

رقابت تنگاتنگ تبلتهای غولهای فناوری

تحلیلگران پتانسیل موفقیت را در سرفیس مایکروسافت مشاهده می کنند توافق کلی برای موفقیت آی پد مینی بیشتر است

براساس نظر تحلیلگران، سرفیس مایکروسافت از پتانسیل موفقیت برخوردار است اما نگرانی اصلی مایکروسافت این است که انتظار می رود آی پد مینی توجه بیشتری را به خود معطوف کند.

از سوی دیگر موفقیت هرکدام از این تبلتها در بازار تا حد زیادی به قیمت بستگی دارد./خبرگزاری مهر