دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

گردهمایی وزیران گردشگری كشورهای اسلامی در تهران برگزار می‌شود



 

 

گردشگری

 

 

 

تهران- هفتمین اجلاس وزیران گردشگری كشورهای اسلامی 9 آذرماه سال جاری با حضور دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی، وزیران 57 كشور عضو این سازمان و مقامات ارشد سازمان جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، این اجلاس با هدف تدوین سیاست های گردشگری میان كشورهای اسلامی و پیگیری اقدامات بعمل آمده توسط كشورهای عضو در راستای اجرایی كردن برنامه چشم انداز گردشگری تدوین شده توسط سازمان كنفرانس اسلامی برای سال های 2008 تا 2018 برگزار خواهد شد.

پیش از آغاز بكار رسمی اجلاس وزیران‌، كارشناسان ارشد كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی برای بررسی و تدوین چارچوب های كاری و ارایه پیشنهاد به اجلاس‌، هفتم و هشتم آذرماه جلسات كاری خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، این اجلاس، فرصت مناسبی برای زمینه سازی و ایجاد امكان همكاری مشترك از طریق منابع سازمان كنفرانس اسلامی نظیر بانك توسعه اسلامی (IDB) برای اجرای پروژه ها و طرح های پیشنهادی و معرفی توانمندی های بالقوه و بالفعل كشور در عرصه فعالیت های بین المللی محسوب می شود.

نخستین اجلاس وزیران گردشگری كه هر 2 سال یك بار برگزار می شود، در سال 2000 به میزبانی ایران برگزار شد و پس از آن به ترتیب كشورهای مالزی، عربستان، سنگال، آذربایجان و سوریه میزبان این اجلاس بودند.../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
نشست وزیران اقتصاد کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت جمهوری اسلامی ازسفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدیدتاسیسات هسته ای



 

 

دعوت جمهوری اسلامی از سفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران

 

مهمانپرست خبر داد:

دعوت جمهوری اسلامی از سفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت كه جمهوری اسلامی ایران از سفرا و نمایندگان كشورهای مختلف جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران دعوت به عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رامین مهمانپرست روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح كرد كه این اقدام در راستای اقدامات گذشته جمهوری اسلامی ایران تا كنون مبنی بر شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش می باشد.

مهمانپرست این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مطرح كرد كه پرسید: آقای سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نامه ای به نمایندگان آژانس و تعدادی از سفرای كشورها از آنها دعوت كرده است كه از تاسیسات هسته ای ایران دیدار داشته باشند، این نامه خطاب به كدام كشورها بوده است؟

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه پاسخ خود تاكید كرد كه اقدام جدید ایران برای دعوت از سفرای كشورهای مختلف برای بازدید از تاسیسات هسته ای یكبار دیگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه نشان می دهد.

مهمانپرست گفت: از جمله از سفرای كشورهای اتحادیه اروپا، عدم تعهد و نمایندگان گروه 5+1 دعوت شده كه قبل از اجلاس استانبول طی سفری به كشورمان بازدیدی از تاسیسات هسته ای ایران داشته باشند.

** نشست استانبول اوایل بهمن

در این نشست خبری ، خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه در خصوص زمان مذاكرات ایران با گروه 5+1 در استانبول سوال كرد كه مهمانپرست در پاسخ به این سوال گفت: این نشست طبق توافق انجام شده اوایل بهمن ماه در استانبول برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در عین حال گفت هر زمان روز دقیق این نشست قطعی شود اعلام خواهد شد...../تحلیل:ایرنا