دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کنترل دیابت با پچ‌های جدید هوشمند



دیابت,قند خون,کنترل قند خون

تنظیم سطوح قند خون با پچ های هوشمند

 

کنترل دیابت با پچ‌های جدید هوشمند
دانشمندان موفق به اختراع یک پچ مصنوعی بدون درد با سلولهای بتای طبیعی شدند که می‌تواند سطوح قند خون را به میزان دلخواه تنظیم کند.

 

محققان در دانشگاه کارولینای شمالی یک پچ انسولین هوشمند اختراع کردند که می‌تواند سطح قند خون افزایش یافته در جریان خون را شناسایی کرده و در مواقع مورد نیاز در جریان خون انسولین ترشح کند.

 

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که این تحقیق شگفت انگیز می‌تواند روزنه امیدی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 پیشرفته باشد که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین خون دارند. سرتاسر این پچ کوچک مربع شکل با صدها میکروسوزن پوشیده شده که اندازه هر کدام از این سوزنهای کوچک مانند یک مژه چشم است. این سوزن‌ها با واحد‌های ذخیره سازی میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های سنجش گلوکز پر شده‌اند که در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون به طور خودکار انسولین ترشح می‌کنند.

 

محققان این پژوهش اظهار کردند که ما این پچ غیر سمی و زیست سازگار را برای بیماران دیابتی طراحی کرده‌ایم که استفاده از آن آسان و سریع است. سلولهای بتا، سلول منحصر به فرد پانکراس در بدن انسان هستند که مسؤولیت ذخیره سازی و تنظیم هورمون انسولین را به عهده دارند. لازم به ذکر است که در یک فرد مبتلا به دیابت، تعداد این سلول‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

این پژوهش نشان می‌دهد که بیش از 387 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و متاسفانه این تعداد رو به رشد بوده و تا سال 2035 به 592 میلیون می رسد.
نتایج این پژوهش در مجله Advanced Material منتشر شده است.
منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع چسب هوشمند برای کنترل دیابت



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه فدرال کارولینای شمالی یک چسب مصنوعی بدون درد با سلول‌های طبیعی بتا ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطوح قند خون را در زمان لازم تنظیم کند.

به گزارش  ایسنا، محققان یک چسب هوشمند انسولین تولید کرده‌اند که می‌تواند سطوح افزایش یافته قند خون را شناسایی کرده و در صورت نیاز، دوزهای انسولین را درون جریان خون ترشح کند.

نتایج این تحقیق که در مجله Advanced Material منتشر شد، نشان داده که این چسب می‌تواند جرقه جدیدی از امید را برای بیماران دیابت نوع یک و دو که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین دارند، ارائه کند.

این چسب کوچک مربعی شکل با صدها میکروسوزن پوشانده شده که هر کدام به اندازه یک مژه هستند. این سوزن‌ها با واحدهای ذخیره میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های حساس به قند پر شده‌اند که بطور خودکار در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون، وارد خون می‌شوند.

سلول‌های بتا شامل سلول‌های منحصربفرد لوزالمعده در بدن انسان هستند که هورمون انسولین را ساخته، ذخیره کرده و میزان آن را در بدن تنظیم می‌کند. در مبتلایان به دیابت، تعداد این سلول‌ها بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

اخبار پزشکی - ایسنا