دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کمردرد بدون علت، زنگ خطری برای پوکی استخوان زنان است



 

 

پوکی استخوان , علت پوکی استخوان

 

 

رییس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: با توجه به اینکه پوکی استخوان در مراحل اولیه علامت ویژه ای ندارد، کمردردهای بدون علت به ویژه در زنان میانسال می تواند زنگ خطری برای این عارضه باشد.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: پوکی استخوان به دلیل پایین آمدن سطح هورمون استروژن و کاهش فعالیت های بدنی و عوامل ارثی ایجاد می شود که در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد.

این متخصص ارتوپدی در ادامه با بیان این که پوکی استخوان در مراحل حاد ممکن است با دردهای استخوانی شدید در مناطقی از کمر و پا و حتی دستها خود را نشان دهد، گفت: حتی امکان ترک یا شکستگی در قسمت هایی از استخوان ها بدون ایجاد ضربه و اتفاق خاص وجود دارد که در این مراحل بیماری ناتوان کننده می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از داروهای کورتونی و اشعه درمانی برای سرطان تخمدان و کمبود کلسیم و پروتئین نیز در ابتلا به این عارضه نقش دارد، گفت: مصرف منظم لبنیات کم چرب و ورزشهایی نظیر پیاده روی نیز به منظور پیشگیری پوکی استخوان مفید است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
پوکی استخوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش پوکی استخوان در زنان با لباس مشکی


رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی صورت گرفته نشانگر آن است که پوکی استخوان خطر تهدید کننده بانوان جامعه بوده و متاسفانه یکی از راه‌های ازدیاد این بیماری لباس مشکی و تیره است، افزود: باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا استفاده از لباس‌های رنگ روشن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی صورت گرفته نشانگر آن است که پوکی استخوان خطر تهدید کننده بانوان جامعه بوده و متاسفانه یکی از راه‌های ازدیاد این بیماری لباس مشکی و تیره است، افزود: باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا استفاده از لباس‌های رنگ روشن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

قاسم‌خان بابایی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی مازندران که 22 تیرماه 93 در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه کرامت انسانی بالاترین چیز است، گفت: در اجرای این طرح حفظ کرامت انسانی باید مورد توجه قرار گرفته و در برخورد با آدم‌ها باید مراقب رفتار خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی هزینه‌بر است، افزود: میانگین سرانه فرهنگی در دانشگاه‌ها به ازای هر دانشجو یک میلیون تومان است این در حالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته سرانه فرهنگی هر دانشجو باید سه میلیون تومان باشد و این میزان برای دانشجویان ما 570 هزار تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه موضوع پوشش و حجاب و عفاف در جوامع مختلف مورد توجه قرار دارد، افزود: جوانی و مقتضیات آن را باید قبول داشته باشیم، لذا ما در دانشگاه علوم پزشکی با توجه به موقعیت جوانان پوشش متناسب با محیط دانشگاهی را در نظر گرفته‌ایم.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه عمده مشکل ما در دانشگاه علوم‌پزشکی و مراکز تابعه به مراجعه‌کنندگان و خدمات‌دهندگان در محیط‌های درمانی بر می‌گردد، تصریح‌کرد: بخش عظیمی از پرستاران ما را بانوان شکل می‌دهند لذا خدمات‌دهی به بخشی از بیماران مرد از طریق این پرستاران انجام می‌شود، تنها راه‌کار رفع این مشکل جذب پرستاران مرد در کشور است.

وی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی صورت گرفته نشانگر آن است که پوکی‌استخوان خطر تهدیدکننده بانوان جامعه بوده و متاسفانه یکی از راه‌های ازدیاد این بیماری لباس مشکی و تیره است، افزود: باید فعالیت‌هایی صورت گیرد تا استفاده از لباس‌های رنگ و روشن در جامعه فرهنگ‌سازی شود.