دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کلید خوشبختی در زندگی زناشویی



 

 

کلید خوشبختی در زندگی زناشویی

 

 

محققان آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که نشان دادن چند حرکت کوچک به طور روزانه برای نشان دادن حس قدردانی و تشکر کلید خوشبختی زوجها در زندگی است.


پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی ۶۵ زوج جوان با سن متوسط ۲۵ سال که حداقل سه سال از زندگی مشترک آنها می گذشت را مورد رصد قرار دادند.


در این تحقیقات از هر یک اعضای یک زوج خواسته شد دفتر خاطراتی داشته باشند تا در هر روزی که شریک زندگی آنها رفتاری مانند مهربانی، قدرشناسی، تشکر و صمیمت نسبت به آنها ابراز داشت را یادداشت کنند.


نتایج این بررسیها نشان داد زمانی که یکی از دو شریک زندگی یک رفتار مهربانی به ویژه قدرشناسی و تشکر را بروز می دهد زوج لحظات خوبی را در کنار هم سپری می کنند.


براساس گزارش WebMD، در این تحقیق ۵۷ درصد از زوجها دانشگاه را تمام کرده بودند، ۶/۲۷ درصد آسیایی، ۲/۸ درصد لاتین و ۵/۷ درصد نژادهای دیگر داشتند.


۴۳ درصد از زنان و ۳۶ درصد از مردان اظهار داشتند که شریک زندگیشان برای آنها یک کار متفکرانه انجام داده است. ۳۵ درصد از زنان و ۳۳ درصد از مردان گفتند که یک کار هوشمندانه برای همسران انجام داده اند.


شرکت کنندگان با شریک زندگیشان در ۶۱ درصد از مواقع موافق و در ۳۹ درصد از مواقع مخالف بودند.


در این تحقیقات، بیشتر مردان حس قدرشناسی را نوعی بدهکاری قلمداد می کردند و بنابراین کمتر می توانستند رفتارهای قدرشناسانه را پذیرا باشند.... /  جام‌جم آنلاین

 



ویدیو مرتبط :
بردن اختلاف زناشویی = باختن زندگی زناشویی ـ هلاکویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

8 دستور برای خوشبختی در زندگی زناشویی



 

 

8دستور برای خوشبختی در زندگی زناشویی

 

اگر احساس می‌كنید بعد از ازدواج رابطه‌تان با همسرتان كمی سرد شده و مثل گذشته گرم و صمیمی نیستید نكات زیرا را بخوانید و به آنها عمل كنید.

 

1. مسایل كوچك را سرسری نگیرید شاید به نظرتان برسد برخی مسایل آنقدر كوچكند كه نمی‌توانند باعث دعوا شوند اما كاملا برعكس گاهی نگذاشتن ظرف‌ها در ظرفشویی یا درآوردن كفش‌ در مكانی نامناسب، سبب دعواهای بزرگی می‌شود. اگر مسایل كوچك بین زوج‌ها حل نشود تبدیل به یك مشكل بزرگ خواهد شد. پس اجازه ندهید مشكلات بی‌اهمیت صمیمیت شما را از بین ببرد و با گذشت زمان شما را از هم دور كند. اگر بتوانید مسایل كوچك را بین خود حل كنید به راحتی از پس حل مشكلات بزرگ‌تر برمی‌آیید.

 

2. ابراز علاقه كنید برای خوشبخت بودن در یك رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت كنید. بیان جملاتی نظیر دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، احساس خوبی به من می‌دهی یا خرید یك هدیه، می‌تواند عشق را شعله‌ور كند. فراموش نكنید مردان بیش از زنان به شنیدن این مسایل نیاز دارند. زن‌ها برای حرف زدن و بیان احساساتشان معمولا اشخاص دیگری را در كنارشان دارند اما مردها به ندرت كسی را پیدا می‌كنند. در میان زوج‌هایی كه زنان به همسرشان ابراز احساس نمی‌كنند، میزان طلاق 2 برابر است.

 

3. ابراز احساسات را نادیده نگیرید مردان با درست كردن میز شكسته آشپزخانه ممكن است علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتی كه زنان با بیان كلمات این كار را می‌كنند. فراموش نكنید كه زنان و مردان راه‌های متفاوتی از هم برای بیان احساسات دارند پس به شكلی كه همسرتان از طریق آن ابراز احساس می‌كند احترام بگذارید.

 

4. صحبت كنید هر روز حداقل 10 دقیقه در مورد مسایلی غیر از كار، خانواده، وظایف و رابطه‌تان صحبت كنید. برخی افراد فكر می‌كنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند در حالی كه در واقع در حال انجام كارهای روزمره‌اند. ارتباط برقرار كردن واقعی یعنی اینكه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت كنید. به عنوان نمونه موضوعاتی مانند اینكه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته بهترین كاری كه انجام دادی و به آن افتخار می‌كنی چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصی‌تر باشد درجه صمیمیت شما بالاتر می‌رود.

 

5. از روزمرگی فرار كنید تمامی روابط ابتدا و انتهایی دارند. زوج‌هایی كه در روزمرگی بمانند به انتهای خط می‌رسند و روزمرگی خوشبختی آنها را در خود دفن می‌كند. اگر می‌خواهید رابطه خوشبختی داشته باشید باید كاری كنید زوج شما احساس بی‌حوصلگی نكند و از روزمرگی بیرون بیاید. چه عیبی دارد هر از چند گاهی كاری انجام دهید كه عادت به انجام آن نداشته‌اید. با هم به پارك بروید و بدمینتون بازی كنید.

 

6. داستان پریان واقعیت ندارد برخلاف آنچه عموم مردم فكر می‌كنند 2 نفر به خاطر داشتن روابط جنسی و برقراری ارتباط با هم ازدواج نمی‌كنند. آنچه 2 نفر را به هم نزدیك‌تر می‌كند دلسردنشدن است. دلسردی از جمله دلایل اصلی احساس بدبختی در انسان‌ها است. پس در مورد مشكلات زندگی با هم صحبت كنید و راه‌حلی بیابید تا طرف مقابل شما دلسرد نشود.

 

7. به موقع دعوا كنید اگر از چیزی ناراحتید موقع مناسبی برای پیش كشیدن آن پیدا كنید. در مورد آنچه می‌خواهید بگویید درست فكر كنید. بعد از اتمام بحث هم حتی اگر شما آغازگر بحث نبوده‌اید یا مقصر نیستید، عذرخواهی كنید. اگر دعوا را درست اداره نكنید به مرور رابطه بین شما و همسرتان سرد می‌شود.

 

8. روی منفی‌ها تمركز نكنید برای انجام فعالیت‌های مثبت وقتی تعیین كنید و تمام تمركزتان را روی حذف منفی‌ها نگذارید. اشتباه بسیاری از زوج‌ها این است كه روی امور منفی زندگی و حذف آنها تمركز می‌كنند. به جای اینكه تمام مدت به دنبال حل مشكلات زندگی باشید به لذایذ آن، دوستی‌ها و احساسات‌تان بها دهید تا ببینید مشكلات چه راحت از سر راه كنار می‌روند.

منبع:sucses magazine