دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کلاهی که قربانیان تصادف را نجات می دهد



کلاهی که قربانیان تصادف را نجات می دهد

یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی اقدام به ارائه یک حسگر برای کلاه ایمنی کرده که در مواقع اضطراری با افرادی که در فهرست تماسهای اضطراری وی قرار داشته تماس گرفته و موقعیت قربانی را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک کلاه ایمنی ممکن است از سر هنگام تصادف محافظت کند اما این امر الزاما بدین معنا نیست که فردی که کلاه را روی سر خود می گذارد هرگز بیهوش نمی شود، چرا که ممکن است در صورت وقوع برخی تصادفات فرد نتواند از کسی درخواست کمک کند.

ساخت یک نوع کلاه ایمنی جدید که با حسگر تصادف کار می کند با برقراری ارتباط با یک تلفن هوشمند به طور خودکار پیام کمک ارسال می کند و با استفاده از سیستم GPS در زمان تصادف محل وقوع حادثه را اعلام می کند.

این سیستم همچنین اطلاعات پزشکی قربانی تصادف را برای نیروهای کمکی اعزامی فراهم می کند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برخلاف دست بندهای VITAband که از فناوری RFID (تشخیص فرکانس رادیویی) استفاده می کند، سیستم این کلاه که از آن با عنوان ICEdot ( هنگام اضطرار) یاد می شود، دربرگیرنده یک حسگر بسیار باریک است که آن را می توان در بالای کلاه ایمنی قرار داد تا از طریق بلوتوث با مصرف انرژی اندک با تلفن هوشمند ارتباط برقرار کند.

وقتی که این حسگر نیروهای اعمال شده در اثر یک تصادف را شناسایی کند برنامه اجرایی نصب شده روی تلفن هوشمند به کاربر 30 ثانیه معکوس می دهد تا زمان را متوقف کند اگر این زمان متوقف نشود، این برنامه اجرایی به افرادی که کاربر در تلفن خود آنها را به عنوان تماس اضطراری مشخص کرده پیام ارسال کرده و پس از آن موقعیت را با استفاده از GPS ارسال می کند.

این سطح از جداسازی که برنامه هوشمند میان خدمات اضطراری و افرادی که کاربر به عنوان تماس اضطراری مشخص کرده موجب می شود که این افراد تصمیم بگیرند که آیا خدمات اضطراری مورد نیاز است یا خیر تا از اتلاف وقت این نیروها نیز جلوگیری شود.

این کلاه نه تنها برای دوچرخه سوارها بلکه برای افرادی که به اسنوبورد، اسکی، دوچرخه سواری کوهستانی یا هر نوع فعالیت مخاطره آمیزی می پردازند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

حسگر تصادف ICEdot به همراه یک برنامه اجرایی با قیمتی حدود 200 دلار از سال آینده به فروش می رسد. این سیستم دربرگیرنده یک هزینه 10 دلاری سالانه است که توسط انجمن آمبولانس آمریکا اخذ می شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
چطور قربانیان سوانح رانندگی را نجات می دهند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایتی تلخ از تصادف اتوبان قم/ مادر سوخت تا امیرحسین نجات پیدا کند



تصادف اتوبان قم ,حوادث روز

روایتی تلخ از تصادف اتوبان قم/ مادر سوخت تا امیرحسین نجات پیدا کند

تصادف دلخراش اتوبان قم - تهران که منجر به کشته شدن 43 نفر و مصدومیت 44 نفر از هموطنانمان شده، تلخ‌ترین خبر امروز و سال‌های اخیر قم است، اما در اوج این تلخی‌ها روایتی از فداکاری مادر برای نجات فرزند 6 ساله‌اش جذاب است.

امیرحسین زارع، کودک 6 ساله یزدی که به همراه مادرش از تهران عازم یزد بود نمی‌دانست صندلی شماره 20 اتوبوس او را تنها بازمانده خانواده زارع در این حادثه مرگبار می‌کند.

امیرحسین پدرش را سال‌های گذشته از دست داده بود و با مادر و تنها برادرش زندگی می‌کرد که در این سانحه مادرش گرفتار شعله‌های خشمگین آتش اتوبوس شد و این کودک 6 ساله بی‌کس و تنها از میان آهن پاره‌های سوخته اتوبوس بیرون کشیده شد با جراحاتی که به او وارد شده برای مداوا با بیمارستان نکویی منتقل شد.

بستگان همه مصدومان این حادثه بر بالین بیماران حاضر شدند اما این کودک یزدی با وجود زخم‌های فراوان نه زبان ناله داشت و نه نای حرکت. همه زبان او شده بودند تا مرهمی باشند بر داغ از دست دادن مادر فداکارش.

لهجه شیرین امیرحسین و تنهایی او تنها بهانه‌ای بود که بغض فروخورده همه کسانی که بر بالین رنجور امیرحسین حاضر بودند بترکد.

امیرحسین که با سر پانسمان شده، اطرافیان را عمو صدا می‌زد، همه را به گریه انداخت. از‌‌ همان دقایق اولیه که او را به بیمارستان منتقل کردند، پیوسته سراغ مادرش را می‌گرفت. به او می‌گفتند مادرش می‌آید اما عواطف کودکانه او حس دوری از مادر را به مرگ تبدیل کرده بود. او می‌دانست که مادر خود را فدای او کرده است.

تلاش توام با دلسوزی برای مداوای این کودک مصدوم منجر به درگیری لفظی جزئی بین پرستار اورژانس و مسئول رادیولوژی شده بود. پرستار با اشک‌های حلقه زده در چشم می‌گفت: به خدا این کودک گناه دارد، کسی را ندارد، اول از این عکس بگیرید.

مگر می‌شود جز مرگ، مادری را از فرزند جدا کرد. آری! این بار برخلاف تصور همه روان‌شناسان که جان انسان عزیز است، مادر امیرحسین، فرزندش را از شیشه اتوبوس به بیرون هدایت کرده تا خود گرفتار آتش شود و فرزند دلبندش نجات یابد. چه زیباست این حس مادرانه که برای همیشه ماندگار شد و مادر امیرحسین را به اوج مادرانه رساند. /خبرگزاری مهر