دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف یک ابرنواختر دوردست توسط دانش‌آموز 10 ساله



کشف یک ابرنواختر دوردست توسط دانش‌آموز 10 ساله

یک دانش‌آموز 10 ساله کانادایی موفق به کشف ابرنواختری در فاصله 600 میلیون سال نوری با زمین شده است.

 

کشف ابرنواختر , کشف یک ابرنواختر در کهکشان PGC61330


ابرنواخترها رویدادهای نادری محسوب می‌شوند که در آن ستاره با انفجاری عظیم به نام ابرنواختر (supernova) به زندگی خود پایان می‌دهد؛ آخرین ابرنواختر شناخته شده در کهکشان راه شیری چند صد سال قبل و پیش از اختراع تلسکوپ رخ داد.

احتمال کشف یک ابرنواختر با بررسی مستمر کهکشان‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند و از آن جا که میلیون‌ها ستاره معمولی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، با یک تلسکوپ معمولی نیز قابل مشاهده است.

«ناتان گری» دانش‌آموز 10 ساله کانادایی با کشف یک ابرنواختر در کهکشان PGC61330 در صورت فلکی اژدها، عنوان جوانترین کاشف ابرنواختر را از خواهرش «کاترین» گرفت؛ خواهر وی در سال 2010 میلادی عنوان جوانترین کاشف را به خود اختصاص داده بود.

ابرنواختر تازه کشف شده به شکل یک نقطه درخشان نور دیده می‌شود که در آخرین رصد کهکشان PGC61330 دیده نشده بود.

کشف این دانش‌آموز 10 ساله بر روی سایت اتحادیه بین‌المللی نجوم منتشر شده و توسط رصدگران آمریکایی و ایتالیایی نیز تأیید شده است.

نام PSNJ18032459+7013306 بطور موقت برای این ابرنواختر انتخاب شده است و برای تعیین نام رسمی باید رصدهای دقیقی توسط یک تلسکوپ بزرگ برای تأیید نور منحصر بفرد این ابرنواختر انجام شود.

«ناتان و کاترین گری» فرزندان «پاول گری» از اعضای انجمن سلطنتی نجوم کانادا (RASC) هستند.

کشف ابرنواختر , کشف یک ابرنواختر در کهکشان PGC61330
ابرنواختر تازه کشف شده در کهکشان PGC61330

 

منبع : isna.ir


ویدیو مرتبط :
قهرمان جدید آمریکا، یک دانش آموز 13 ساله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل مرگ تاسف بار یک دانش‌ آموز 10 ساله


مدیر روابط عمومی اورژانس تهران توضیحاتی در مورد چرایی دیرکرد آمبولانس و مرگ یک دانش‌آموز ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران توضیحاتی در مورد چرایی دیرکرد آمبولانس و مرگ یک دانش‌آموز ارائه کرد.

حسن عباسی در تشریح جزئیات خبری مبنی بر دیر رسیدن اورژانس تهران و مرگ یک دانش‌آموز پسر 10 ساله در منطقه 13 تهران، گفت: پس از اعلام اولین درخواست آمبولانس مبنی بر تشنج یک دانش‌آموز در منطقه 13 تهران بلافاصله اپراتورهای اورژانس تهران نسبت به اعلام این مسئله به نزدیک‌ترین پایگاه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تمامی پایگاه‌های اطراف فاقد آمبولانس بودند، گفت: اپراتورهای اورژانس به 16 پایگاه که در اطراف این منطقه بودند، تماس گرفته، اما این پایگاه‌ها نیز فاقد آمبولانس بودند که سرانجام یک دستگاه آمبولانس که در راه بازگشت از بیمارستان لقمان بود، به این محل اعزام شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه از زمان اولین تماس تا اعزام 24 دقیقه طول کشید، گفت: زمان اعلامی مبنی بر دیرکرد 45 دقیقه اورژانس صحت ندارد.

وی با بیان اینکه میانگین حضور آمبولانس از اولین تماس تا رسیدن به محل 11.5 تا 12.5 دقیقه است، گفت: تهران دارای 140 پایگاه اورژانس است که با کمبود آمبولانس مواجه است.