کشف مولکولی برای درمان سرطان+تصاویر

اخبار علمی - کشف مولکولی برای درمان سرطان+تصاویر

محققان در سراسر جهان در حال تلاش برای پیدا کردن دارویی هستند که سرطان را از بین ببرد؛ اخیراً دانشمندان استرالیایی از یک دانه نادر، مولکولی استخراج کردند که قادر به از بین بردن تومورهای سرطانی است.

دانشمندان شرکت دارویی با آزمایشاتی بر روی درختی سرخ رنگ که بومی شمال کوئینزلند استرالیا است، متوجه شدند که دانه‌های این درخت خواص ضد سرطانی دارد؛ نام علمی این درخت سرخ رنگ Hylandia dockrillii است.

به گفته محققان، تزریق این مولکول به داخل تومور موثر واقع شده است و می‌تواند جایگزینی برای شیمی درمانی باشد؛ از این دارو می‌توان برای بهبودی سرطان‌های ملانوم، سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان پروستات استفاده کرد.

اولین آزمون بر روی سگ، گربه و اسب انجام شد؛ مطالعات بالینی در موش نیز اخیراً توسط موسسه تحقیقاتی پزشکی QIMR Berghofer انجام شد.

نتایج این آزمایشات در مجله علمی PLoS One منتشر شد که نشان می‌دهد تومور سرطانی 70 درصد پسرفت داشته است.

دکتر «گلن بویل» از این موسسه تحقیقاتی گفت: با ترکیب سه روش می‌توان سرطان را از بین برد: کشتن تومور، قطع جریان آن در خون و فعال کردن سیستم ایمنی بدن برای پاک کردن منطقه سرطانی.

اخبار,اخبار علمی,کشف مولکولی برای درمان سرطان

اخبار علمی - فارس

موسسه تحقیقات،درمان و آموزش سرطان (مرکز جامع سرطان)

پادتن درمان سرطان پروستات کشف شد

پادتن درمان سرطان پروستات

دانشمندان پادتنی را کشف کرده اند که سلول های سرطان پروستات را به دام انداخته و این بیماری مهلک را حتی در مراحل پیشرفته از بین می برد.

پادتن F۷۷ می تواند به آسانی به سلول و بافت های سرطانی پروستات متصل شده و بافت های سرطانی را از بین ببرد.

نتایج پژوهش های دانشگاه پنسیلوانیا در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

در حالی که این پادتن سلولهای سرطانی پروستات را هدف قرار داده و آنها را از بین می برد، کاری با بافت های سالم و حتی بافت های سرطانی در دیگر نقاط بدن از جمله روده بزرگ، کلیه، لوزالمعده، ریه، پوست، گردن رحم یا مثانه ندارد.

به گفته این پژوهشگران این پادتن قابلیت های امیدوار کننده ای برای تشخیص و درمان سرطان پروستات بویژه سرطان پروستات فراگستر مستقل از اندروژن دارد که اغلب تا استخوانها شیوع یافته و درمان آن به دشواری انجام می پذیرد.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان است و سالانه حدود نیم میلیون مرد در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.