دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف فسیل نهنگ ۴۰ میلیون ساله



مهره‌داران,دیرین‌شناسان, فسیل چهل میلیون ساله

کشف فسیل نهنگ ۴۰ میلیون ساله

زیست‌شناسان موفق شدند فسیل یک نهنگ ۴۰ میلیون ساله را در بیا‌بان‌های منطقه «کوکاخه» کشف کنند.

به نقل از یورونیوز، زیست‌شناسان کشور پرو، در کاوش‌های خود در بیابان‌های منطقه «کوکاخه» موفق شده‌اند فسیل نهنگی را از زیر خاک بیرون آورند که احتمال داده می‌شود حلقه واسط پستانداران دریایی دوران کنونی با اجدادشان که بر روی زمین زندگی می‌کرده‌اند، باشد.

«رودولفو سالاز»، رئیس بخش زیست‌شناسی در موزه تاریخ طبیعی دانشگاه «سان مارکوس» گفت: این فسیل 36 تا 40 میلیون سال قدمت دارد؛ غنای زیست‌شناسی منطقه کوکاخه، تاکنون 10 تا 12 میلیون ساله ارزیابی می‌شد. اما اکنون می‌توانیم بگوییم که مهمترین رسوبات اولیه زیست‌شناسی در آمریکای جنوبی، در این منطقه است.

این فسیل 40 میلیون ساله، در حقیقت تاریخ نوعی از پستانداران دریایی را آشکار می‌کند که پیش از بازگشت آنها به دریا، روی زمین می‌زیسته‌اند و دیرین‌شناسان تاکنون با چنین رده‌بندی از گونه‌های مهره‌داران برخورد نکرده‌اند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
کشف فسیل 9 میلیون ساله در مراغه آذربایجان شرقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف فسیل خزنده 80 میلیون ساله معمای تکامل مارمولک‌ها را حل کرد



برای اولین بار فسیل مارمولکی متعلق به 80 میلیون سال پیش در بیابانی واقع در آمریکای جنوبی کشف شد.

سنگواره این‌گونه جانوری منقرض‌شده گوراگما سولامِریکانا در صخره‌های شهر کروزِرو دو اُستی (برزیل) کشف شد.

 

این خزنده از خانواده مارمولک‌های آکرودونتانس است. دندان‌های گونه آکرودونتانس به‌صورت استخوان و بخشی از بافت آرواره‌ای آن‌ها محسوب می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی, فسیل


 این خزنده در دنیای کهن و پیش از جدا شدن قاره‌ها به‌وفور وجود داشته و به‌صورت گروهی در سراسر ابرقاره (پانگه آ) پراکنده‌شده بود.

 

به گفته پروفسور مایکل کالدوِل از دانشگاه آلبرتا حلقه مفقوده‌ای میان جغرافیای زیستی عصر پالئوزوئیک و منشأ احتمالی این گروه خزندگان وجود دارد؛ بنابراین طبق شواهد به‌دست‌آمده بخش‌های جنوبی پانگه آ هنوز به‌نوعی یک تک قاره مستقل به شمارمی آیند.

 

اخبار,اخبار علمی, فسیل


شایان‌ذکر است که پانگه آ به ابرقاره‌ای گفته می‌شود که در اواخر دوران پالئوزوئیک و اوایل مِزوزوئیک یعنی پیش از تقسیم شدن زمین و تشکیل قاره‌های مستقل وجود داشت.

 

اخبار,اخبار علمی, فسیل


اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران