کشف فسیل دو پستاندار دوره ژوراسیک + تصاویر

اخبار,اخبار علمی,فسیل

منطقه خراسان، محققان دانشگاه شیکاگو با همکاری محققان چین، فسیل دو پستاندار را کشف کردند که از اولین نمونه‌های پستاندارانی هستند که هم بر روی درخت و هم در زیر زمین زندگی می‌کردند. فسیل نخست متعلق به پستانداری موسوم به Agilodocodon scansorius است که در منطقه مغولستان داخلی چین کشف شد.

کشف فسیل دو پستاندار متعلق به 160 میلیون سال قبل

این حیوان درختی و چالاک قدیمی‌ترین نمونه پستاندار کشف شده بر روی زمین است که روی درخت زندگی می‌کرد؛ وضعیت دندان‌های این موجود نشان می‌دهد که از درختان تغذیه می‌کرده است.

کشف فسیل دو پستاندار متعلق به 160 میلیون سال قبل

فسیل دوم متعلق به پستانداری موسوم به Docofossor brachydactylus است که یکی از نخستین نمونه پستانداران ساکن در زیر زمین و کانال‌های آب محسوب می‌شود؛ فسیل این موجود که از کرم‌ها و حشرات تغذیه می‌کرد، در رسوبات دریاچه‌ای در استان هبی چین کشف شد.
نتایج این کشف در مجله Science منتشر شده است.
اخبار علمی و آموزشی - ایسنا

کشف یک فسیل ماهی

فسیل 2 پستاندار دوره ژوراسیک +عکس

ایسنا: دیرینه‌شناسان موفق به کشف فسیل دو پستاندار با قدمت 160 تا 165 میلیون سال قبل (دوره ژوراسیک) در مناطقی از چین شدند.

نتایج این کشف در مجله Science منتشر شده است.

کشف فسیل دو پستاندار دوره ژوراسیک + تصاویر