دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کشف شدن قدیمی ترین موجود زنده در جهان! +تصویر



کشف شدن قدیمی ترین موجود زنده در جهان! +تصویر
دانشمندان اخیرا دریافته‌ اند که کلونی‌ های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ ها هزار سال برخورد هستند. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌ تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.
این موجودات کلونال احتمالا قدیمی‌ ترین و بزرگ ترین نمونه‌ های حیات در جهان هستند. این در حالی است که قارچ عسلی Armillaria solidipes تا ۸٫۸ کیلومتر مربع و صنوبر لرزان (Populus tremuloides) تنها تا ۶ هزار تن رشد می‌کنند.

 قدیمی ترین موجود زنده,گیاهان دریایی

موجودات کلونال از یک ظرفیت خارق‌العاده برخوردارند که طی آن یک ژنوم کامل در میان نسل‌ها، بدون تغییر، منتقل شده و پایان‌پذیر نیست؛ اما نظریه جدید بر این اساس است که ژنوم یک موجود کلون در جریان فرایند نسخه‌برداری با جهش‌های جسمی تغییر کرده و بسیاری از آن طی نسل‌ها زایل شده و از بین می‌روند.
برای بررسی سال‌ های حیات گیاه دریایی P. Oceanica، دانشمندان به تحلیل ۲۰ مرتع از این گیاه در یک حوزه ۳۵۰۰ کیلومتری در دریای مدیترانه پرداختند. تمام گیاهان کشف شده توسط این دانشمندان با هم همسان نبوده، اما کلونهای گیاه دریایی مد نظر دانشمندان گاه تا ۱۵ کیلومتر گسترده شده و از سن بیش از ۱۰۰ هزار سال برخوردار بودند.
الگوهای رایانه‌ای دانشمندان نشان داد که برخورداری Posidonia oceanica از شیوه گسترش مشترک منجر به مقابله آن با جهش‌ های زیان‌ آور و از محو شدن مورد انتظار خلاص شده است. گیاهان دریایی اساس اکوسیستم‌ های ساحلی هستند که ۲۰ سال گذشته با مشکلاتی از جمله کاهش سالانه پنج درصدی مراتع P. Oceanica روبه‌ رو شده‌اند.
 نتایج این تحقیق در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

منبع:irannaz.com


ویدیو مرتبط :
قدیمی ترین قرآن جهان به تازگی کشف شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف قدیمی‌ترین شلوار جهان+تصویر



اخبار,اخبار گوناگون,قدیمی ترین شلوار,تصاویر قدیمی ترین شلوار

 

اخبار گوناگون - کشف قدیمی‌ترین شلوار جهان+تصویر

محققان قدیمی‌ترین شلوار جهان که متعلق به ۳۲۰۰ سال پیش است را در غرب چین کشف کردند.

باستان شناسان در یک مقبره در 2 گورستان بسیار بزرگ به وسعت پنج هکتار، قدیمی‌ترین شلوار را کشف کردند.

این شلوار به دلیل نداشتن فاق و شباهت آن به شلوارهای چرمی کابوی‌ها نشان می‌دهد پوشنده آن اسب سوار بوده است.

شلوار کشف شده متعلق به 3200 سال پیش بوده است و الگوی آن از سه قطعه (دو پا و یک فاق) تشکیل شده است.

باستان شناسان بیش از 500 آرامگاه را که متعلق به بیش از یک هزاره بودند را مورد بررسی قرار دادند؛ در ابتدا باستان شناسان اجساد یک زن حدود 25 سال و یک کودک با گوشواره طلا و مردی حدود 40 سال که اطراف وی با اشیاء برنزی، چوب، طلا، سنگ، چرم و پشم احاطه شده بود و سپس قدیمی‌ترین شلوار را کشف کردند؛ پوست، مو و لباس‌های مرد به خوبی حفظ شده بودند.

اخبار گوناگون - فارس