کشف جدید برای درمان بی‌اشتهایی!

اخبار,اخبار علمی,درمان بی‌اشتهایی

اخبار علمی - کشف جدید برای درمان بی‌اشتهایی!

مبتلایان به بی‌اشتهایی پس از مصرف این ماده شیمیایی از طریق یک افشانه بینی، کمتر از قبل بر تصویر مواد غذایی تمرکز داشته و کمتر از همیشه به تصاویر رانها و شکم شل و سست توجه نشان دادند.

بر اساس پژوهش جدید دانشمندان انگلیسی و کره‌ای، هورمونی که در زمان احساس دوست داشتن ترشح می‌شود، می‌تواند به درمان بی‌اشتهایی کمک کند.

به گزارش ایسنا ، یافته‌های محققان دانشگاه اینجه در کره جنوبی و موسسه روانپزشکی دانشگاه کینگزکالج لندن نشان داده که هورمون « اکسی‌توسین» به کاهش وسواس‌های ناسالم افراد در مورد غذا و وزن کمک کرده و تثبیت احساسات مخرب در آنها را کم می‌کند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن کارآزمایی‌های بزرگتر، می‌توان در دو تا سه سال آینده یک افشانه حاوی این ماده شیمیایی را به عنوان درمان مورد استفاده قرار داد.

امید می‌رود که این هورمون بتواند به بیماران در درک نیاز به خوردن بیشتر کمک کرده و شانس بهبودی را افزایش دهد.

هیچ دارویی برای درمان این اختلال مرگبار وجود ندارد. مبتلایان به این بیماری با کاهش شدید مصرف مواد غذایی و انجام ورزش‌های بسیار شدید تلاش می‌کنند که تا جای ممکن لاغر بمانند.

در موارد شدیدتر، مشاوره اغلب فایده‌ای دربرندارد چرا که مغز این افراد از سوءتغذیه رنج می‌برد.

محققان از هورمون اوکسی‌توسین که در زمان مقاربت، زایمان و شیردهی آزاد می‌شود، بر روی 31 داوطلب استفاده کردند.

اوکسی‌توسین که به عنوان «هورمون عشق» نیز شناخته شده، همچنین واکنش بیماران را در برابر تصاویر چهره‌های عصبانی و متنفر تغییر داد.

بی‌اشتهایی یکی از علل اصلی مرگ‌ومیرهای مرتبط با بهداشت ذهنی چه از راه عوارض جسمی و چه خودکشی است. بیماران مبتلا به این اختلال نه تنها با غذا خوردن و شکل اندام خود مشکل دارند، بلکه اغلب با مشکلات اجتماعی مانند اضطراب و افزایش حساسیت به احساسات منفی روبرو هستند.
 اخبار علمی  - ایسنا

‫درمان بی اشتهایی بچه ها با راهکار طب سنتی ایرانی‬‎

پادتن درمان سرطان پروستات کشف شد

پادتن درمان سرطان پروستات

دانشمندان پادتنی را کشف کرده اند که سلول های سرطان پروستات را به دام انداخته و این بیماری مهلک را حتی در مراحل پیشرفته از بین می برد.

پادتن F۷۷ می تواند به آسانی به سلول و بافت های سرطانی پروستات متصل شده و بافت های سرطانی را از بین ببرد.

نتایج پژوهش های دانشگاه پنسیلوانیا در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

در حالی که این پادتن سلولهای سرطانی پروستات را هدف قرار داده و آنها را از بین می برد، کاری با بافت های سالم و حتی بافت های سرطانی در دیگر نقاط بدن از جمله روده بزرگ، کلیه، لوزالمعده، ریه، پوست، گردن رحم یا مثانه ندارد.

به گفته این پژوهشگران این پادتن قابلیت های امیدوار کننده ای برای تشخیص و درمان سرطان پروستات بویژه سرطان پروستات فراگستر مستقل از اندروژن دارد که اغلب تا استخوانها شیوع یافته و درمان آن به دشواری انجام می پذیرد.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان است و سالانه حدود نیم میلیون مرد در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.