کشف اشکالی مرموز در دور افتاده ترین نقطه در روسیه + تصاویر

یکی از دور افتاده ترین مناطق کشور روسیه در نزدیکی مرز کشور مغولستان به تازگی به خاطر کشفی باستان شناسی بسیار خبر ساز شده است.

به تازگی باستان شناسان در جریان شناسایی اسرار باستانی در کوه‌های آلتای منطقه سیبری کشور روسیه سنگ نگارهایی به اشکال اسب، گاومیش و گاو بروی سنگ ها کشف کرده‌اند. گفتنی است، کارشناسان تخمین می زنند عمر ساخت این اشکال ابتدایی در حدود 10هزار سال پیش است و هویت سازندگان آنها نامعلوم مانده است.

اخبار,اخبار علمی,اسرار باستانی

گمان ها بر این است که پس از عقب رفتن یخچال های عصر یخبندان و ظاهر شدن نمای سنگی کوه ها، انسان های آن عصر اقدام به کشیدن این حیوانات با ابزارهای بدوی بروی سنگ ها کرده اند.

اخبار,اخبار علمی,اسرار باستانی

این کنده کاری‌ها در ارتفاع 2 هزارو 500 متری از سطح دریا بدست آمده که ارتفاعی بسیار بالا برای زندگی انسان‌های اولیه است.

اخبار,اخبار علمی,اسرار باستانی

کارشناسان این کنده کاری ها را قدیمی ترین آثار بدست آمده از انسان های باستانی منطقه سیبری تا به حال می دانند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

حفره ای عجیب در دور افتاده ترین مناطق شمالی روسیه

کشف کریستال مرموز باستانی از عمق زمین + تصاویر

اخبار علمی - کشف کریستال مرموز باستانی از عمق زمین + تصاویر

یک قطعهٔ بسیار کوچک کریستالی به تازگی کشف شده که اطلاعات منحصر به فردی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

دانشمندان استرالیایی به تازگی یک قطعهٔ میکروسکوپی از یک کریستال ۴۰۴ میلیارد ساله را در عمق زمین پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، دانشمندان ادعا می‌کنند که این کریستال قدیمی ترین قطعهٔ کریستالی کشف شده در سیارهٔ زمین است.

اخبار,اخبارعلمی,تحقیقات زمین شناختی ,کشف قدیمی ترین کریستال

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان امیدوار هستند که از این کشف برای رمز گشایی در خصوص عناصر موجود در سایر سیارات منظومه شمسی استفاده کنند.

اخبار,اخبارعلمی,تحقیقات زمین شناختی ,کشف قدیمی ترین کریستال

کشف این کریستال همچنین می‌تواند داده‌های ارزشمندی در خصوص تحقیقات زمین شناختی در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

اخبار,اخبارعلمی,تحقیقات زمین شناختی ,کشف قدیمی ترین کریستال

تا قبل از پیدا کردن این کریستال در کشور استرالیا قطعات کریستالی کوچکتری بلا ترکیب 4.3 میلیون سال شناسایی شده بود که این کریستال جدید حداقل ۱۰۰ هزار سال قدمت بیشتر دارد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران