دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10


ویندوز 10 به قابلیت جدیدی به نام Battery Saver مجهز شده است. وظیفه‌ی این قابلیت جدید کاهش میزان مصرف باتری‌ لپ‌تاپ و یا تبلت شما و افزایش طول عمر آن است.

وب‌سایت ترفندستان: ویندوز 10 به قابلیت جدیدی به نام Battery Saver مجهز شده است. وظیفه‌ی این قابلیت جدید کاهش میزان مصرف باتری‌ لپ‌تاپ و یا تبلت شما و افزایش طول عمر آن است. این کار با محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه و بهینه‌سازی تنظیمات سخت‌افزاری صورت می‌گیرد.  در این ترفند به نحوه‌ی استفاده از Battery Saver و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

برای فعال‌سازی Battery Saver کافی است در Taskbar بر روی آیکن Action Center کلیک کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+A استفاده کنید.

اکنون کافی است بر روی کاشی Battery saver کلیک کنید.

کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

خواهید دید که علامتی بر روی آیکن باتری در Taskbar نیز درج می‌گردد.


حال توسط اپلیکیشن Settings به System > Battery Saver مراجعه کنید.

اکنون بر روی Battery use کلیک کنید.

کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

در این صفحه می‌توانید میزان مصرف باتری توسط هر یک از اپلیکیشن‌های در حال اجرا و همچنین سرویس‌های در حال اجرا را مشاهده کنید.

کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

با کلیک بر روی Change background app settings می‌توانید اجرای هر یک از اپ‌ها در پس‌زمینه را فعال یا غیرفعال کنید.

 کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

همچنین شما می‌توانید کاری کنید که قابلیت Battery Saver به طور خودکار و هنگامی که عمر باتری به حد خاصی (مثلاً 50%) رسید فعال شود.

برای این کار در همان تب Battery saver بر روی Battery saver settings کلیک کنید.

کاهش میزان مصرف باتری لپ‌تاپ و تبلت در ویندوز 10

اکنون می‌توانید مشخص کنید در چند درصد، این قابلیت فعال شود.


ویدیو مرتبط :
تبلت و لپ تاپ ویندوز 8 سامسونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت 15 درصدی کالاهای کامپیوتری/ رکود در بازار لپ تاپ و تبلت



وضعیت بازار کامپیوتر,قیمت کالاهای کامپیوتری,بازار لپ تاپ و تبلت

کاهش قیمت 15 درصدی کالاهای کامپیوتری/ رکود در بازار لپ تاپ و تبلت

سیدمهدی میرمهدی با بیان اینکه به دلیل رکود بازار کامپیوتر، قیمت کالاهایی مانند هارد، رم، اکسسوری، فلش مموری، تبلت و لپ تاپ با کاهش مواجه شده است، اظهار داشت: کاهش نرخ دلار بر روی کالاهای کامپیوتری تاثیر مستقیم داشته و حتی شاهد بودیم که برخی کالاها تا 500 هزار تومان نیز ارزان شده است اما همچنان بازار لپ تاپ و تبلت سوت و کور و بدون فعالیت سپری می‌شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش نرخ اقلام کامپیوتری در بازار حدود 15 تا 20 درصد خبر داد و گفت: با این وجود همچنان بازار کامپیوتر سوت و کور و بدون فعالیت اقتصادی سپری می‌شود.

به گزارش مهر، سیدمهدی میرمهدی با بیان اینکه به دلیل رکود بازار کامپیوتر، قیمت کالاهایی مانند هارد، رم، اکسسوری، فلش مموری، تبلت و لپ تاپ با کاهش مواجه شده است، اظهار داشت: کاهش نرخ دلار بر روی کالاهای کامپیوتری تاثیر مستقیم داشته و حتی شاهد بودیم که برخی کالاها تا 500 هزار تومان نیز ارزان شده است اما همچنان بازار لپ تاپ و تبلت سوت و کور و بدون فعالیت سپری می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت به یکباره دلار به نفع واردکنندگان کامپیوتری نبود، اضافه کرد: با این وجود ما همچنان علاقمند به کاهش نرخ دلار هستیم تا قیمتها شکسته شده و خریدار به سمت خرید کالا روی بیاورد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به خرید لپ تاپ و تبلت از کشورهای چین، سنگاپور، تایوان و هنگ کنگ بر مبنای نرخ دلار آزاد گفت: از آنجایی که تکنولوژی به روز ارتقا می یابد نمی توان کالاهای رایانه ای که با نرخ دلار آزاد و به روز خریداری می شود را در انبار نگه داشت و باید آن را به قیمت روز بفروش رساند، حتی اگر ضرری به فروشنده تحمیل شود.

میرمهدی با بیان اینکه از اواخر خردادماه امسال تاکنون نرخ کالاهای کامپیوتری حدود 15 تا 20 درصد کاهش قیمت داشته است اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با کاهش قیمت و ثبات آن در بازار، رکود این بخش به حداقل رسیده و خریداران و دوستداران تکنولوژی بار دیگر به بازار کامپیوتر و رایانه روی بیاورند./مهر