چگونه دروغگوها را با ایمیل‌هایشان شناسایی کنیم؟

شناسایی دروغ ها با ایمیلها,چگونگی شناسایی دروغ ها با ایمیلها,علت ایمیل‌های طولانی‌

چگونه دروغگوها را با ایمیل‌هایشان شناسایی کنیم؟

‌ آن دسته از افرادی که تصور می‌کنند همسر آنها چیزی را پنهان کرده یا دوستانشان با آنها کاملا صادق نیستند، ممکن است جوابشان را با بررسی چگونگی کلمه‌بندی ایمیل‌های آنها پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، زبان مورد استفاده افراد در پیام‌هایشان می‌تواند بیشتر از آنچه فکر می‌کنند در مورد آنها اطلاعات ارائه کند.
پژوهش محققان دانشگاه کارنگی ملون نشان داد افرادی که حقیقتی را پنهان می‌کنند، از زبان فریبنده‌تر، کلمات دارای احساس منفی بیشتر و واژه‌های کمتری مانند «من» و «مال من» استفاده می‌کنند.

طول و کمیت ایمیلها نیز می‌تواند یک نشانه باشد چرا که افراد مرموز معمولا ایمیل‌های طولانی‌تر و بیشتر ارسال می‌کنند.
این نشانه‌ها در مورد دروغ با بررسی 62 بزرگسال بدست آمده که به اذعان خود یک حقیقت بزرگ را پنهان کرده بودند.

بیش از نیمی از آنها یک راز عاشقانه را پنهان کرده، در حالیکه راز سایرین شامل چیزی در مورد خانواده، سلامت روانی، شغل یا قانون بود.
محققان به بررسی ایمیل‌های آنها در طول یکسال شامل ایمیل‌های پیش و پس از داشتن راز پرداختند.
یافته‌های این دانشمندان که در مجله Scientific American منتشر شده با یافته‌های پژوهش محققان دانشگاه تگزاس منطبق است.

آنها به بررسی ایمیل زنان مبتلا به حملات افسردگی پرداختند که تلاش می‌کردند این وضعیت را از دوستانشان مخفی کنند. محققان دریافتند که این زنان در زمان افسردگی نسبت به زنان سالم، ایمیل‌های بیشتری ارسال و از واژگان بیشتری در آنها استفاده می‌کردند.
آنها همچنین از کلمات با بار احساسی منفی کمتر و کلمات «من» بیشتری استفاده می‌کردند.
هر دو پژوهش در کنوانسیون سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شده‌اند. /ایسنا

دروغگوها

دروغگوها در توییتر شناسایی می شوند

خبرآنلاین: دانشمندان در دانشگاه شفیلد انگلیس در حال توسعه سیستم کامپیوتری جدید هستند که مانند دروغ سنج عمل می کند و قرار است روی سرویس توئیتر نصب شود.

این سیستم روی 140 کارکتر یا کمتر ضقاوت راست و دروغ را انجام خواهد داد. نصب دروغ سنج روی شبکه های اجتماعی می تواند صحت و سقم خبر ارسالی را تشخیص دهد و این سیستم به اطلاع رسانی صحیح در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی کمک می کند.

در حال حاضر هر دروغی بنام خبر توسط هر منبع وارد و ناوارد و مغرض و ... روی شبکه های اجتماعی منتشر می شود و عده ای نیز به عنوان دنباله رو آن را دنبال می کنند و با تلف کردن وقت  بعدا متوجه می شوند دروغ بوده است اما این سیستم که نامش را Pheme (در زبان یونانی یعنی شایعه پر جنجال) گذاشته اند می تواند توئیت ها را از لحاظ راستی و درستی بسنجد.

جلوگیری از شایعات بی پایه و اساس، هدف اصلی است که محققان اروپایی توسعه دهنده Pheme آن را دنبال می کنند.ظاهرا این دروغ سنج روی شورش های سال 2011 لندن مورد آزمایش قرار گرفته است. دو خبر فرار حیوانات از باغ وحش لندن و آتش سوزی در چرخ و فلک لندن و ... باعث شد تا دروغ سنج اینترنتی ساخته شود.

کالینا بونچوآ از محققان این پروژه در دانشگاه شفیلد می گوید به صورت آنلاین سیستم Pheme اطلاعات را آزمایش و ردیابی کرده و با اصل ان تطبیق می دهد و میزان واقعی بودن آن را به سرعت مشخص می کند.

حکومت، ستادهای بحران، سازمانهای صلیب سرخ و امور اضطراری و خبرنگاران با این سیستم می توانند صحت خبر را مشاهده کنند.