دانش و فناوری
2 دقیقه پیش | گرفتن ویزای انگلیس در ایراناز زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ... |
2 دقیقه پیش | دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSPپروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ... |
چگونه تعداد کاربران را در کانال زیاد کنیم؟
با این چند ترفند تعداد کاربران تلگرامی خود را به چند هزار نفر برسانید
از زمان ورود قابلیت کانال به تلگرام کاربران مشتاق تصمیم به ساخت کانال ها با موضوع های مختلف کردند لذا سازنده کانال همیشه سعی دارد تعداد اعضای کانال را افزایش دهد. اکثر مدیران کانال ها فکر می کنند که راه یک ساله را می توانند یک شبه طی کنند
راهکارهایی برای افزایش تعداد کاربر در کانال
سازنده کانال یا ادمین به عنوان مدیر اصلی می تواند تا 200 نفر را از مخاطبین خود به کانال خود اضافه کند به شرطی که مخاطب شماره شما را در گوشی خود ثبت کرده باشد در غیر این صورت با اخطار (Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment) مواجه می شوید.
نمی توانید به افراد ناشناس پیام ارسال کنید
اگر شما بصورت تصادفی به افرادی که آنها را نمی شناسید پیام های مزاحم ارسال کنید {پیامی که از نظر اون افراد پیام ها مزاحم و اسپم باشد}، ممکن است در آینده این قابلیت {قابلیت ارسال پیام به افراد ناشناس} را از دست بدهید. مشکل اصلی این روش این است که عضویت افراد بدون اطلاع و جلب رضایت آنها صورت می گیرد و ممکن است باعث ناراحتی و به طبع ترک کانال توسط آنها شود.
خیلی از مدیران کانال ها به این فکر هستند که چگونه فایل هایی مانند (مثل فایل اکسل، متنی و …) را به مخاطبان خود اضافه کنند که بتوانند بیشتر از 200 نفر به کانال خود اضافه کنند. اما اضافه کردن لیست شماره و یا مخاطب بیشتر توسط مدیر فعلاً امکان پذیر نیست و شاید در نسخه های بعدی تلگرام چنین قابلیت هایی به آن اضافه شود.
راهکارها برای افزایش تعداد کاربر در کانال
۱-انتخاب موضوع جذاب و مناسب
در قدم اول برای کانال خود یک اسم مناسب و جذاب انتخاب کنید و یک عکس مرتبط با اسم انتخاب کنید.
نکته: به هیچ عنوان اسم و عکس کانال را بعد از اضافه کردن اعضای کانال تغییر ندهید زیرا با این کار هدفتان مشخص نمی شود و کاربر دچار سردرگمی می شود و البته اعتبار کانال را نیز کاهش می دهد.
بهترین راه جذب اعضای کانال قرار دادن مطالب خوب و جذاب داخل کانال است
2- مطالب مرتبط داخل کانال و محتوای ارزشمند
بهترین راه جذب اعضای کانال تولید محتوای مناسب و ارزشمند است یعنی زمانی که مطلب خوب و جذاب داخل کانال می گذارید، اعضای کانال شما مطالب را به اشتراک می گزارند و افراد عضو در آن گروه ها و مخاطب ها با دیدن مطالب بازنشر شده از کانال شما و پسندیدن آن به عضویت در کانال شما تشویق شوند. و نکته دیگر این است که اگر کانال شما سیاسی باشد، مطالب طنز و سرگرم کننده و... ارسال کنید، ممکن است برخی از اعضاء از این موضوع خوششان نیاید و کانال را ترک کنند.
3- توضیحات جذب کننده برای کانال یا همان (Description)
توضیحات مناسب در کانال خود ثبت کنید زیرا با باز کردن و مشاهده ی لینک کانال شما از موضوع آن اطلاع پیدا کنند
4 - لینک را به اشتراک بگذارید
در انتهای عکس ها و متن های خود از لینک کانال استفاده کنید تا اگر پست های کانال در جایی دیگر توسط اعضاء فوروارد می شوند لینک کانال هم فرستاده شود.
نکته: اگر در گروه هایی دوستانتان عضو هستید، مطالب کانال خود را با لینک زیر آن در گروه ها منتشر (Forward) کنید تا توسط اعضاء گروه ها دست به دست شود. این عمل یکی از موثرترین راه ها است. البته به یاد داشته باشید در تبلیغ کانال حتما از عکس و تصویر و لینک دعوت استفاده کنید.
یکی از راههای افزایش تعداد کاربران تبلیغ کانال در رسانه های دیگر است
5- تبلیغ کانال در رسانه های دیگر
یکی از راه های موثر دیگر در افزایش اعضاء کانال انتشار اطلاعات و نشانی URL کانال در وب سایت های اینترنتی است. برای اینکار می توانید با جستجو در گوگل و پیدا کردن وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند در آن وب سایت ها اقدام به به اشتراک گذاری اطلاعات کانال خود کنید مثلاً بصورت ارسال نظر (Comment) و …
همچنین استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، گوگل پلاس، لاین و … نیز می تواند مفید باشد.
6- لینک کانال را با کانال های پربازدید به تبادل بگذارید
قدم مهم در بالا بردن اعضای کانال انجام تبلیغ در کانال های پر مخاطب در تلگرام است که این کار خود به دو روش تبلیغ متقابل و تبلیغ پولی انجام می گیرد.
در کانالهای عمومی می توان مخاطبان بیشتری جذب کرد
نکته: سعی کنید حتماً نوع کانال عمومی باشد، هر کاربر می تواند ۴ کانال عمومی (Public) داشته باشد. زیرا کانال های عمومی در نتایج جستجو کاربران نمایش داده می شوند و این خود می تواند یکی از راه های جذب عضو باشد.
منبع:yjc.ir
ویدیو مرتبط :
تعداد کاربران کدام اپلیکیشن بیشتر است
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
چگونه رزق و روزیمان را زیاد کنیم ؟
مسأله روزی، تأمین زندگی آبرومندانه و سرافرازانه و دور از تكدّیگری و تنپروری،، از نظر دین اسلام بسیار مهم و مورد توجه است. در رساله عملیه همه فقها آمده است: اگر در حال نماز، مال تو را حتی كفش تو را دزدی، ربوده است، نمازت را رها كن و با جدیّت تمام، دزد را تعقیب نما...
چه عملی انجام دهیم كه رزق و روزی ما زیاد گردد؟
پاسخ :
1 . رزق در لغت:
رزق به معنای روزی و عطای دائمی می باشد، حال چه دنیوی و چه اخروی و چه مادی و چه معنوی باشد رزق میگویند. در قرآن شریف به نبوت و معرفت نیز رزق گفته شده است.[1]
2 . پیش فرض و جواب اولی:
گفت آری گر توكل رَهبرست این سبب هم سنّت پیغمبرست
گفت پیغمبر بآواز بلند با توكل زانوی اشتر ببند
رَمز اَلكاسب جیب الله شنو از توكل در سبب كاهل مشو[2]
3 . تلاش از منظر قرآن:
قرآن شریف میفرماید: «ان لَیسَ لِِلانسانِ الّا ما سعی» [3] «این كه برای انسان هیچ چیز نیست مگر آن چه كوشیده است» سعی یعنی حركت سریع و تلاش همه جانبه، خیر و شرّ، سود و زیان، فلاكت و كرامت، تنگدستی و توسعه در رزق و روزی. همه به تلاش انسان بستگی دارد و هر كاری كه شخصاً انجام میدهد از آن بهره میگیرد.[4]
در جای دیگر قرآن شریف میفرماید: «كُلُّ نفسٍ بما تَسعی» [5] یعنی هر كس بر وفق كوشش و تلاش جزا یابد. آیات زیادی وجود دارد كه تلاش دنیایی را زمینهساز بهرههای بزرگ اخروی میداند. در سوره شرح میفرماید: «فَاِذا فَرَغتَ فَانصب و الی رَبّكَ فَارْغَب» [6] پس هنگامی كه از كار مهمی فارغ می شوی به مهم دیگری پرداز و به سوی پروردگارت توجه كن.
4 . تشویق به تجارت در روایات:
در كتاب شریف وسائلالشیعه باب و فصلی آمده تحت عنوان این كه: مستحب است انسان به دنبال زمینهها و اسباب روزی برود. در این باب روایات زیادی آمده است كه انسان به تلاش همه جانبه، تولید و تجارت دعوت میكند، حدیثی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده كه امام ـ علیه السلام ـ میفرماید: «تِسعَةُ اَعشارِ الرّزق فی التّجارة» [7] یعنی نه دهم(9/0) روزی در تجارت است. حدیث دیگری از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده كه میفرماید: «التجارةُ تَزیدُ فی العقل» [8] یعنی تجارت عقل را زیاد میكند. در حدیث دیگر آمده: «عزت انسان در بازار است و در بازار بدست میآید.»[9]
واژههای كه بار معنایی آنها مذهبی و دینی میباشد، باید درست و دقیق معنا شود. برخیها توكّل را، تنبلی، تنپروری و تكدّیگری معنا میكنند. توكل یعنی با اعتماد به خدا و با اطمینان به تدبیر خداوند، برو دنبال تلاش و تولید. یعنی از تو حركت، از خدا بركت
باب دیگری در همین كتاب آمده: ترك تجارت مكروه و ناپسند است. در این باب روایات زیادی آمده از جمله، حدیثی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده: «تَركُ التّجارةِ ینقص العقلِ» [10] ترك تجارت، عقل انسان را كم میكند. در حدیث دیگر آمده: «تركُ التّجارةِ مزهبةُ لِلعقل» [11] یعنی ترك تجارت عقل انسان را از بین میبرد. باب و فصل دیگری در همین كتاب آمده تحت عنوان این كه: خرید و فروش مستحب و پسندیده است. احادیث زیادی در این باب آمده است از جمله: «....فانّ الرّزقَ یَنزِلُ مَع الشّراءِِ» [12] روزی با خرید و فروش نازل میشود و فرو میآید. به هر تقدیر تمام روایات این كتاب یعنی ج 17 وسایلالشیعه در رابطه با تجارت و تشویق به آن است كه بررسی همه آن در این نوشتار، مقدور نیست. این روایات از باب مشت نمونة خروار نقل شده است.
به هر حال مسأله روزی، تأمین زندگی آبرومندانه و سرافرازانه و دور از تكدّیگری و تنپروری،، از نظر دین اسلام بسیار مهم و مورد توجه است. در رساله عملیه همه فقها آمده است:
اگر در حال نماز، مال تو را حتی كفش تو را دزدی ربوده است، نمازت را رها كن و با جدیّت تمام، دزد را تعقیب نما، هم چنین اگر در حال نماز ایستادهای، اگر طلبكاری برای طلب خود به منزل شما آمده است، شما اگر میتوانی پول از جیب خود بیرون آوری و بر زمین نهی تا طلبكار دین را دریافت نماید، چنین كن و گرنه نماز را بشكن و طلب خود را بپرداز. سپس نماز را بخوان، چرا؟ چون «الدّنیا مزرعةُ الآخرة» [13] و «من لا معاش له لامعادله».[14]مال و سرمایه هر كس به منزله ناموس او محسوب میشود و یكی از نوامیس پنجگانه، مال انسان است. به مسأله «حق النّاس چقدر مورد توجه اسلام عزیز قرار گرفته است، این گویای آن است كه زندگی شرافتمندانه به بلندای زندگی اخروی مهم و دارای اهمیت است و باید با جدیّت بدان نگریست. اسلام عزیز نه تنپروری را میپسندد و نه تكدّیگری را. افرادی كه «كَلِّ» بر جامعه میشوند لعنت میفرستد.
«علی بن عبدالعزیز میگوید امام صادق ـ علیه السلام ـ از من پرسید: عمرو بن مسلم چه میكند؟ عرض كردم: فدایت شوم، به عبادت رو آورده و تجارت را رها كرده است. فرمود: وای بر او! آیا نمیداند كسی كه طلب روزی و كسب و كار را رها كند دعایش مستجاب نمیشود، هنگامی كه آیه «وَ مَن یَتّقِ اللهَ یجعَل له مخرجاً و یزرُقهُ مِنْ حَیثُ لایَحتَسِبِِ»[15] «هر كس تقوا بورزد خداوند او را در بنبست نمیگذارد و راهی برای او باز میكند و او را از جایی كه گمان نمیبرد روزی میدهد» نازل شد، گروهی از یاران رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ درها را بر خویش فرو بستند، و فقط به عبادت روی آوردند و گفتند: از كسب و كار بینیاز شدیم و از سوی خدا كفایت میشویم! این موضوع، خبرش به پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ رسید، نزد آنان فرستاد و آنها را احضار فرمود: و گفت: چه چیز شما را بر این كار واداشته است؟ عرض كردند: ای پیامبر خدا ـ در آن آیه ـ خداوند متكفّل روزی ما شد و ما به عبادت روی آوردیم. فرمود: هر كس چنین كند ـ كسب را رها سازد ـ دعایش مستجاب نمیشود، بر شما باد كه در طلب روزی باشید و به كسب و معیشت بپردازید».[16]
در وسائلالشیعه فصل و بابی آمده تحت عنوان این كه: كار با دست مستحب و پسندیده است. در یكی از احادیث این باب آمده كه امام صادق ـ علیه السلام ـ میفرماید: من دوست دارم مرد در طلب زندگی و روزی عرق بریزد.[17]
برای زیاد شدن روزی به تلاش شبانهروزی و همه جانبه نیاز است. تولید و درآمدت توسعهدار بدون تلاش ـ چه فكری و چه جسمی ـ معنا ندارد و سرابی بیش نیست. تلاش و به دنبال آن تولید گاهی در تجارت، گاهی در صنعت، گاهی در كشاورزی، گاهی در هنر، گاهی در تحقیق و تولید علم و گاهی ... بدست میآید و علاقهها و سلیقهها و شؤون اجتماعی و خانوادگی افراد در انتخاب آنها نقش دارد
5 . توكل، توسل،زو ... :
واژههای كه بار معنایی آنها مذهبی و دینی میباشد، باید درست و دقیق معنا شود. برخیها توكّل را، تنبلی، تنپروری و تكدّیگری معنا میكنند. توكل یعنی با اعتماد به خدا و با اطمینان به تدبیر خداوند، برو دنبال تلاش و تولید. یعنی از تو حركت، از خدا بركت، نه به معنایی مفتخوری و تكدّیگری. توسل و دعا هم در جامعة دینی و امت معنا نشده است. دعا یعنی خواند و ارتباط نیكو با خدا نه به معنای تقاضای زندگی بسیار مرفه از خداوند و بعد هم نشستن و منتظر بستهبندیهای آسمانی ماندن.
آن دعا از هفت گردون درگذشت كار آن مسكین بأخر خوب گشت
كآن دعای شیخ نه چون هر دعاست فانی است و گفتِ او گفتِ خداست[18]
دعا باید بُرد داشته باشد و از هفت گردون گذر نماید. استجابت دعا نیز به زمینههای معنوی نیاز دارد.
6 . درآمد و بركت:
تلاش و تجارت، درآمدزاست و توكل و دعا و توسّل و ... بركتزا. درآمد یك چیزی است و بركت چیز دیگر. خیلیها درآمد زیادی دارند ولی زندگیشان رونق و صفا ندارد. برخی درآمدشان اندك است ولی زندگیشان باصفا و آرام است.
7 . قناعت زیبا و پرهیز از تجمل و ریخت و پاش:
در اسلام به قناعت زیبا و میانهروی در زندگی سفارش زیادی شده است. قرآن شریف در یك تعبیر و تشبیه بسیار زیبا میفرماید: «دوست را (از شدّت بخل و حرص) بر گردنت مبند، و نیز بسیار گشادهاش مدار كه ملامتزده و درمانده مینشینی»[19] یعنی نه خیلی باید حریص بود كه انگار دست انسان شكسته و به گردن آویزان است و اصلاً به جیب نمیرود و نه خیلی گشاده دستی كه خود و خانوادهات درمانده شوند بلكه باید میانهروی در زندگی را جدی گرفت. رسول اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ میفرماید: «القِناعةُ مالٌ لایَنْفدُ» [20] قناعت مالی است كه تمام نمیشود.
8 . خلاصه و جمعبندی:
آنچه به طور مسلم از آیات و روایات بدست میآید، این است كه برای زیاد شدن روزی به تلاش شبانهروزی و همه جانبه نیاز است. تولید و درآمدت توسعهدار بدون تلاش ـ چه فكری و چه جسمی ـ معنا ندارد و سرابی بیش نیست. تلاش و به دنبال آن تولید گاهی در تجارت، گاهی در صنعت، گاهی در كشاورزی، گاهی در هنر، گاهی در تحقیق و تولید علم و گاهی ... بدست میآید و علاقهها و سلیقهها و شؤون اجتماعی و خانوادگی افراد در انتخاب آنها نقش دارد. این كار حركت است و درآمد زاست و به دنبال آن باید از خداوند بركت و توسعه معنوی تقاضا نمود كه این كار از راه توكل، توسل، دعا، عبادت، پرهیزكاری و رعایت حلال و حرام الهی، پرداخت خمس و زكات و صدقه، قناعت زیبا، برنامهریزی و پسانداز و غیره بدست میآید. پس برای زیاد شدن روزی، عوامل زیادی اعم از عوامل مادی و معنوی دخیل است تا روزی انسان زیاد شود و بركت معنوی پیدا كند.
پی نوشت ها :
[1] . قریشی، سیداكبر، قاموس قرآن، تهران: دارالكتب الاسلامیه، چاپ سوم، 1361، ص 82.
[2] . مثنوی معنوی، دفتر اول، ابیات: 912 ـ 914.
[3] . نجم/39.
[4] . المیزان، ج 19، چاپ بیروت، ص 46.
[5] . طه/15.
[6] . شرح: 94 / 7 و 8.
[7] . حر عاملی، محمد بن حسن، وسائلالشیعه، ج 17، ص 7، ح 21845.
[8] . همان، ص 12، ح 2185.
[9] . همان، ص 12، ح 21852.
[10] . همان، ص 13، ح 21856.
[11] . همان، ص 13، ح 21868.
[12] . همان، ص 318، ح 21870.
[13] . محمدی ری شهری، محمد، میزان الحكمة، ج 3، ص 285.
[14] . مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج 6، ص 295.
[15] . طلاق/2 و 3.
[16] . وسایل الشیعه، ج 17، ص 15.
[17] . همان، ح 21924. ص 20.
[18] . مثنوی معنوی، دفتر پنجم، ابیات 2242 ـ 2243، ص 143.
[19] . اسری/ 29.
[20] . نهجالفصاحه، ح 2111، ص 448.
منبع:tebyan.net