دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چه نوعی از هزار پا آفت محسوب می شود



 

ضررات هزارپا,نگهداری از گیاهان

 

 

هزراپا گوشت خوار داریم و گیاه خوار. نوع مضر آن که آفت به حساب می آید در مزارع هزراپای گیاه خوار است و در منزل و گیاهای زینتی نوع گوشت خوار آن . نوع گیاه خوار با تغذیه از ریشه بافت های مرده گیاهی و ریشه گیاه میتواند باعث صدمه زدن به گیاه شود .در بعضی از مواقع نیز داخل ساقه ی گیاه رو سوراخ میکنن و از ساقه گیاه تغذیه میکنن که در این حالت نمیشه برای گیاه کاری انجام داد.

 

نوع گوشت خوار ، یک شکارچی بوده و به هر موجود زنده ی کوچکی حمله میکنه گاهی ممکنه به انسان حمله کنه و با نیش زدن از خون انسان تغذیه کنه البته این حالت خیلی کم پیش میاد و سم اون برای انسان خطرناک نیست.

 

البته انواع خطرناک اون در افریقا و امریکا وجود دارن ، اما گونه های ایرانی که به رنگ زرد هستن ، کشنده نیستن و فقط جای نیش اونها متورم میشه و درد نیش اونها و همچنین موندگاری جای نیش و تورم ، از نیش زنبور کمتر هست و به شکل کاملا متورم و قرمز رنگ با جای ۲ تا نیش در مرکز برآمدگی مشخص هستش . برای مبارزه با هزارپاها ، باید از سمپاشی روی خاک در فواصل مختلف استفاده کردمعمولا با شروع فصل گرم باید سم پاشی صورت بگیره و نوبت بعد اواخر بهار و یک ماه بعد نیز دوباره باید سم پاشی انجام بشه . یک راه دیگه برای مقابله با هزارپا ها ، عدم استفاده از خزه بر روی گدان هستش و بهتره روی خاک گلدان رو در حدود ۲ تا ۵ سانتی متر از شن یا سنگ های ریز استفاده کنید . در این حالت بعد از آبیاری گلدان ، بسیاری از هزارپاها از بین میرن و امکان زندگی درون گدان براشون فراهم نمیشه و نمیتونن به خوبی درون خاک تنفس کنن و ازبین میرن. این روش برای مبارزه با خرخاکی ها نیز مناسب است.

 

 

 

منبع : webshad


ویدیو مرتبط :
دارابکلا - هزار پا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی مار، هزار پا بخورد همین می‌شود!


آنچه می بینید داستان واقعی رخ داده میان مار 20 سانتی و هزارپای 15 سانتی متری است که توسط محققان در گولیم گراند مقدونیه کشف و ضبط شد!

خبرآنلاین: هزارپای قورت داده شده با پاره کردن شکم مار، بیرون آمد.

آنچه می بینید داستان واقعی رخ داده میان مار 20 سانتی و هزارپای 15 سانتی متری است که توسط محققان در گولیم گراند مقدونیه کشف و ضبط شد!

محققان هر دو موجود را مرده یافتند و متوجه شدند مار ماده ترکیده (مار 4.2 گرم) و هزارپا (4.8 گرم) از بدنش بیرون زده است.

ظاهرا اشتباه محاسباتی که مار مرتکب شده باعث این حادثه در منطقه موسوم به گولیم گراد یا جزیره مارها شده و موضوع در مجله اکولوژیا بوسیله محقق صرب لجیلجانا توماسویچ منتشر شده است.