دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چهره شما اسرار سلامت جسمتان را برملا می‌سازد



چهره شما اسرار سلامت جسمتان را برملا می‌سازد

چهره هر فرد با نمایش تظاهرات غیرارادی صورت،‌ نه تنها می‌تواند نشانه‌های غیرشفاهی از سلامت واقعی او را آشكار سازد بلكه در عین حال، وضعیت پوست صورت، عاملی موثر برای فاش كردن بسیاری از اسرار جسمی و احساسی درونی ما است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 درواقع درمانگران طب سنتی چینی قرن‌ها است كه از تحلیل‌های چهره‌ای به عنوان ابزار تشخیص طیف وسیعی از مشكلات جسمی و احساسی استفاده كرده و می‌كنند.

این درمانگران به رابطه تنگاتنگ بین نواحی و ویژگی‌های خاص صورت با وضعیت اعضای مختلف بدن یا شرایط روانی گوناگون در انسان، معتقد هستند.

 

پایگاه اینترنتی ای‌یوسرین در مقاله‌ای در این باره آورده است، با توجه به آنچه گفته شد برخی تغییرات و واكنش‌های پوستی مثلا وقتی مكرر روی نقطه مشخصی از چانه‌تان جوش می‌زند، پیشانی‌تان پوست پوست می‌شود و یا دائم بینی‌تان دچار گرفتگی می‌شود و پوستش قرمز است، سعی می‌كنند به شما بگویند كه یك مشكل بهداشتی جدی‌تر دارید كه نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

 

تشخیص وضعیت سلامت بدن از طریق چهره و پوست هر چند در حال حاضر یك تكنیك كاملا علمی محسوب نمی‌شود اما قطعا می‌تواند شما را در مسیر یك الگوی زندگی سالم‌تر قرار دهد. در این مقاله تاكید شده است:

 

• منطقه وسط گونه‌ها با سیستم تنفسی بدن در ارتباط است بنابراین اگر در این قسمت از صورت جوش و بثورات جلدی بروز می‌كند می‌تواند نشان‌دهنده این واقعیت باشد كه بدنتان نیازمند اكسیژن است و باید روی عمیق‌تر كردن تنفس‌تان كار كنید. این ناحیه از پوست صورت هم‌چنین می‌تواند نمایانگر بروز بیماری روزاسه یا آكنه روزاسه باشد كه آكنه دوران بزرگسالی است. این عارضه شامل التهاب مزمن پوست صورت است كه باعث قرمزی و تورم پوست گونه‌ها و بینی می‌شود و بسیاری از محرك‌ها نظیر قهوه و الكل در قرمزی و تورم سریع این ناحیه از پوست صورت نقش دارند.

 

• دهان نیز عضوی در چهره است كه اسرار معده را فاش می‌كند. لب‌ها درواقع با سلامت معده و روده كوچك و پوست اطراف لب‌ها در دو طرف دهان به سمت لپ‌ها با وضعیت سلامت روده بزرگ مرتبط است. بنابراین بروز هر لك یا نقطه رنگ پریده در اطراف لب‌ها می‌تواند نشان‌دهنده حركات ضعیف روده، نفخ و یا كاهش اشتها باشد. همچنین خونریزی لثه‌ها بیانگر اسیدی شدن معده، خشكی پوست و پوست پوست شدن لب‌ها نشانه بارزی از كم شدن آب بدن است. علاوه بر این اگر لب‌ها دچار زخم و ترك خوردگی شوند می‌تواند نشان‌دهنده بروز مشكل و ناراحتی در طحال باشد كه نیاز به مراقبت دارد.

 

• از سوی دیگر نمایشگر شرایط سلامت در كلیه‌ها و مثانه بر روی چانه قرار دارد. درواقع هر نوع بی‌تعادلی هورمونی معمولا در این نقطه از صورت بروز می‌كند. بر همین اساس تجمع ثبورات جلدی در اطراف چانه نشان‌دهنده آن است كه كلیه‌ها زیاد فعال هستند و درواقع شما تحت استرس شدید و مضر هستید.

 

• به همین ترتیب بخش وسیعی از پیشانی با چندین عضو مختلف بدن از جمله قلب، روده كوچك و مثانه مرتبط است. وقتی روی پیشانی جوش‌های زیادی بروز كند به این معنی است كه فرآیند سم‌زدایی از بدن به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین قرمز شدن و لایه‌ لایه شدن پوست پیشانی می‌تواند علامت خشكی دستگاه گوارش باشد. به علاوه اگر هر دو حالت یعنی هم ثبورات جلدی و هم قرمزی و پوسته پوسته شدن در پیشانی مشاهده شود، درواقع دستگاه گوارش شما دارد فریاد می‌زند كه به كمك احتیاج دارد.

 

• سلامت كبد نیز با وضعیت پوست بین ابروها مرتبط است. به این ترتیب افرادی كه زیاد الكل یا مواد سمی دیگر مصرف می‌كنند در ناحیه بین ابروها دچار ضایعات و مشكلات پوستی می‌شوند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
این اپلیکیشن اسرار نجوم را برایتان آشکار می سازد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ده ماده غذایی که چهره شما را زیبا تر می سازد



 

موادغذایی

همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا ده ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

 

آب:نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

 

ویتامینc :ویتامین c به بدن کمک میکند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میکند.آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن ضروری است؟کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروک باقی بماند.مرکبات توتها گوجه فرنگی گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.


چای سبز:چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید . در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

 

سویا:پروتئین های سویا غنی از آمینو اسید ها ویتامیتE و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.


اسید های چرب ضروری:اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند.مانند سایر غذا های مفید اسید های چرب ضروری به سلول ها کمک می کنند تا اعمالشان را به درستی انجام داده و از این رو سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

 

شیر:شیر غنی از کلسیم ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12 B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.


سبزیجات سبز:سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر هستند . ما قبلا در مورد فواید ویتامین C صحبت کرده ایم دریافت ویتامیتن های E وA نیز به همان میزان برای زیبایی چهره مهم است.


ماست:از آنجا که ماست یک فراورده لبنی است تماو خواص شیر برای آن قابل ذکر است. ماست همچنین حاوی باکتری های مفیدی است که به هضم مواد غذایی کمک کرده سیستم ایمنی را تقویت کرده و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می شود می تواند سبب آب رسانی و پاک سازی پوست شود.


سیر:مطالعت نشان داده که این ماده غذایی اعجاب انگیز سبب کاهش فشار خون کاهش کلسترول و حتی پیشگیری از سرطان میشود . این ماده غذایی سر شار از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کنند شما جوان بمانید.


شکلات:شاید شکلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی در دنیا نباشد اما از طریق افزایش میزان اندورفین ها و سروتونین ها اثرات مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد. و سبب آرامش و احساسی خوشایند در شما می شود.