دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چشم راست، کلید جهت یابی پرندگان



 

 

چشم راست کلید جهت یابی پرندگان

 

 

دانشمندان آلمانی کشف کرده اند پرندگان می توانند با چشم راست خود میدان های مغناطیسی زمین را ببینند و از اطلاعات بدست آمده برای جهت یابی استفاده کنند.

 

محققان دریافتند اگر چشم راست پرنده را ببندند، این پرنده نمی تواند جهت یابی درستی داشته باشد، اما اگر چشم چپ او را بپوشانند مشکلی برایش ایجاد نمی شود.

 

تحقیقات پیشین حاکی از آن بود که پرندگان می توانند میدان مغناطیسی زمین را درک کنند و از این توانایی برای جهت یابی به ویژه هنگامی که در زمستان به سمت جنوب مهاجرت می کنند، استفاده کنند.

 

اما تحقیقات جدید نشان می دهد که پرنده در واقع میدان مغناطیسی را با چشم راست خود مشاهده می کند و اطلاعات بدست آمده را به سمت چپ مغزش انتقال می دهد.

 

این ادراک مغناطیسی، دید طبیعی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بطوری که میدانهای مغناطیسی سایه های روشن یا تیره ای نسبت به آنچه که پرنده در وضعیت معمولی می بیند ایجاد می کند.

 

همانطور که پرنده سر خود را می چرخاند این سایه ها تغییر می کند؛ این کار موجب می شود پرنده با استفاده از الگوهای سایه، جهت یابی بصری داشته باشد.

 

دانشمندان معتقدند، پرنده ها مولکول هایی در شبکیه خود دارند که وقتی نور آبی به آنها می رسد ، فعال می شود.

 

در این حالت هر مولکول یک تک الکترون جفت نشده دارد و یک جفت رادیکال ایجاد می کند.

 

وجود میدان مغناطیسی بر مدت زمانی که طول می کشد مولکول های رادیکال جفت غیر فعال شوند، تاثیر می گذارد..../تحلیل:irna.ir

 


ویدیو مرتبط :
جهت یابی از روی درختان کویری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرايش چشم ها جهت درشت جلوه دادن چشم



اين روزها معمولا نقطه عطف آرايش، آرايش چشمان است، اگر چشمان ريزي داريد و مي خواهيد آن را درشت تر جلوه دهيد، به شما توصيه مي کنيم که حتما اين مطلب را بخوانيد

 

درشت کردن چشم ها

 

1. با استفاده از برس سايه چشم يک لايه از سايه روشن روي پلک بالا از مژه تا استخوان زير ابرو بکشيد تا همه رنگها با هم يکد ست شود.

 

2. با يک تکه پنبه رنگهاي اضافي دور و بر را پاک کنيد و پنبه را با ملايمت (مثل حالت گردگيري) زير چشم بکشيد تا اضافه رنگهايي که احيانا از بالا ريخته از روي صورت جمع شود.

 

درشت کردن چشم ها

 

3. اگر مژه هايتان مستقيم يا رو به پايين است قبل از زدن ريمل از فر مژه استفاده کنيد. ولي اگر مژه رو به بالا داريد کافيست با پس و پيش ماليدن برس ريمل به ريشه مژه آن را کمي فر دار کنيد. اين کار مژه ها را از هم جدا مي کند تا ريمل يکد ست بخورد. براي مژه هاي پايين اول پس از در آوردن برس از محفظه با دستمال کاغذي ريمل اضافي را از روي برس ريمل پاک کنيد بعد با نوک برس خيلي کم ريمل به مژه هاي پايين بماليد.

 

4. اگر ابروهايتان کم پشت يا توخالي است با يک مداد همرنگ ابروي خودتان نقاط خالي بين ابرو را پر کنيد. مواظب باشيد خط اضافي زير يا بالاي ابرو نکشيد. در انتها با برس ابرو ابروها را برس بکشيد.