دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا هواپیما ‌سواری موجب بروز سردرد می‌شود؟



 

سر درد , سردرد در هواپیما

 

 

پزشكان تاكید دارند نوعی سردرد موسوم به "سردرد ناشی از هواپیماسواری" كه در هنگام فرود آمدن هواپیما در برخی از مسافران بروز می‌كند باید در دنیای پزشكی بیشتر مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، سفر كردن با هر نوع وسیله نقلیه شامل قطار، هواپیما و اتومبیل می‌تواند در بسیاری از افراد موجب بروز سردرد شود اما پزشكان ایتالیایی می‌گویند، ظاهرا این نوع سردرد در مواقع سفر با هواپیما به ویژه در برخی افراد بسیار شدیدتر است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این متخصصان می‌گویند سردرد ناشی از هواپیماسواری كه شامل بروز درد شدید در یك طرف سر و نزدیك به چشم است باید در فهرست مشكلات جدی سلامتی قرار بگیرد تا پزشكان به عنوان یك اختلال مهم آن را در نظر گرفته و تحت درمان قرار دهند.

دكتر فدریكو مانیاردی، سرپرست این مطالعه و از متخصصان علوم پزشكی بیمارستان پائولو در ونیز در این باره تصریح كرد: سردرد ناشی از هواپیماسواری یك اختلال جدی است كه به ویژه در هنگام فرود آمدن هواپیما بروز می‌كند. عامل بروز این سردرد هنوز مشخص نیست برخی از پزشكان تصور می‌كنند كه این درد ناشی از تغییرات فشاری در حفره سینوسی است و در نتیجه مسافرانی كه مبتلا به سرماخوردگی یا عفونت‌های سینوسی هستند، درد بیشتری را تجربه می‌كنند.

این نوع سردرد با میگرن و سایر انواع سردردها فرق می‌كند و با وجود شدت درد، تهدیدی جدی برای سلامت افراد محسوب نمی‌شود..... / خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیما سواری از نوع بین المللی


صندلی‌های عقب‌تر هواپیما، چشم‌انداز زیباتری دارند، درحالی‌که چشم‌انداز صندلی‌های جلوتر با بال هواپیما کور می‌شود. تلاطم و تکا‌ن‌خوردن‌های هواپیما در صندلی‌های وسط و نزدیک به بال کمتر احساس می‌شود.

در پروازهای Economy صندلی‌های کنار پنجره (که چشم‌انداز خوب دارند)، صندلی‌های راهرو (که فضای راحت‌تر و بیشتری برای تحرک دارند) یا صندلی‌های وسطی (که امکانات دوتای دیگر را ندارند).
 
صندلی‌های عقب‌تر هواپیما، چشم‌انداز زیباتری دارند، درحالی‌که چشم‌انداز صندلی‌های جلوتر با بال هواپیما کور می‌شود. تلاطم و تکا‌ن‌خوردن‌های هواپیما در صندلی‌های وسط و نزدیک به بال کمتر احساس می‌شود. و بالاخره این‌که آمارهای موجود از تصادفات هوایی، نشان می‌دهد که مسافران صندلی‌های عقب هواپیما شانس بیشتری برای نجات داشته‌اند.

اما به جز این ها، بد نیست به چند نکته دیگر هم توجه کنید: