دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا صدای ضبط‌شده‌مان متفاوت به نظر می‌رسد؟



دانستنیهای علمی,تارهای صوتی,امواج صوتی

چرا صدای ضبط‌شده‌مان متفاوت به نظر می‌رسد؟
بسیاری از افراد عقیده دارند که صدای ضبط شده آنها با صدای واقعی‌شان تفاوت دارد. دلیل این پدیده، مسیرهای متفاوت انتقال صدای خودمان از طریق گوش میانی و صدای بیرون است.


صدای ضبط شده شما متفاوت به نظر می‌رسد، چرا که واقعا متفاوت است. بن هورنزبی، استاد صداشناسی دانشگاه وندربیلت می‌گوید: «زمانی‌که صحبت می‌کنید، تارهای صوتی گلوی شما ارتعاش می‌کند. این ارتعاش همچنین باعث می‌شود پوست، جمجمه و حفرات دهانی شما نیز به ارتعاش درآید؛ و این نوسانات به شکل صوت ادراک می‌شود.»

 

این ارتعاشات با امواج صوتی که از دهان شما به پرده صماخ گوشتان منتقل می‌شوند ترکیب شده و به صدای شما کیفیتی می‌بخشد که هیچ کس دیگری به غیر از خود شما آن را نمی‌شنود.


زمانی‌که شما صدای خود را از یک بلندگو یا ضبط صوت می‌شنوید، این صدا را تنها به واسطه هدایت صوتی هوا درک می‌کنید. هورنزبی می‌گوید:

«صدایی که ما به این شکل می‌شنویم، فرکانس پایین‌تری نسبت به ارتعاشات استخوانی دارد. دلیل اینکه ما صدای طبیعی خود را دوست داریم، این است که غنی‌تر و قدرتمندتر است.»


هورنزبی در پایان می‌گوید: «بسیاری از افراد مرتب دکمه بازپخش ضبط صوت را فشار می‌دهند؛ چرا که ذهن حاضر نیست قبول کند صدای غریبه‌ای که می‌شنود، صدای خود ما است.»

منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا (شعر متفاوت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا صدای ضبط شده‌مان را متفاوت میشنویم؟


حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که وقتی صدای ضبط شده تان را می شنوید متوجه متفاوت بودن آن با صدای واقعی تان می شوید. اما چرا اینگونه است؟

جام نیوز: حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که وقتی صدای ضبط شده تان را می شنوید متوجه متفاوت بودن آن با صدای واقعی تان می شوید. اما چرا اینگونه است؟

 بن هورنزبی، استاد شنوایی شناسی در دانشگاه واندربیلت می گوید: "زمانی که صحبت می­ کنید، تارهای صوتی در گلوی شما ارتعاش می کند. این ارتعاش همچنین موجب می شود که پوست، جمجمه و حفره­ های دهانی­ تان نیز ارتعاش پیدا کنند. در نتیجه ما این ارتعاشات را به صورت صدا درک می­ کنیم.” این ارتعاش ها که با امواج صوتی ترکیب شده­ اند از دهان تان به پرده گوش تان می­ رسند و به صدای تان کیفیتی می ­دهد که هیچکس دیگری به جز خود شما آن را به آن شکل نمی ­شنود.

زمانی که شما صدای خود را از طریق یک بلندگو یا دستگاه ضبط صوت می شنوید، این صدا را تنها از طریق هدایت صوتی هوا درک می کنید. هورنزبی می­ گوید "صدایی که معمولا به این شکل می­ شنویم به دلیل ارتعاش استخوان ها، فرکانس پایین تری دارد. ما صدای طبیعی مان را دوست داریم زیرا که غنی و کامل است.” بسیاری از مردم نسبت به صدای ضبط شده خودشان غریبه ­اند زیرا مغزشان نمی­ تواند بپذیرد که این صدای غریبه، صدای خودشان است.