دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا درد شب‌ها به سراغمان می‌آید؟



حس درد,چرا احساس درد شبها بیشتر است,درد‌شناسی

چرا درد شب‌ها به سراغمان می‌آید؟
اولین بار توسط دکارت، فیلسوف بزرگ این سؤال مطرح شد که حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است این ابزار برای توبیخ آنها نیست بلکه اعلام خطر است.فوق‌تخصص درد‌شناسی در مورد علت اینکه احساس درد در شب‌ها بیشتر می‌شود، گفت: در پشت این باور قدیمی مردم، حقیقتی علمی وجود دارد و علت آن به کارکرد سیستم عصبی بدن برمی‌گردد.

 

 سیروس مؤمن‌زاده،در مورد این باور مردم که چرا شبها دردشان بیشتر می‌شود افزود: این باور به حقیقتی بر می‌گردد که مردم در طول تاریخ آن را تجربه کرده‌اند. انسان‌ها از قدیم مشاهده می‌کرده‌اند که در هنگام شب دردهایی مانند درد دندانشان بیشتر می‌شود.


وی ادامه داد: در پشت این باور قدیمی، یک حقیقت علمی وجود دارد در ابتدای کار زمانی که بشر با درد آشنا شد فکر می‌کرد، درد ابزاری در دست خدایان است تا انسان‌های گناهکار را توبیخ کند اما به مرور این باور تغییر کرد.
مدیر آموزش دوره فوق تخصصی درد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اولین بار توسط دکارت، فیلسوف بزرگ این سؤال مطرح شد که حس درد برای اطلاع دادن به انسان‌هایی است که بدانند کجای بدنشان آسیب دیده است این ابزار برای توبیخ آنها نیست بلکه اعلام خطر است.


مؤمن‌زاده گفت: بنابراین درد به عنوان ابزاری برای حفظ سلامت مطرح شد اما اینکه چرا در شب درد مردم بیشتر می‌شود به این دلیل است که در طول روز توجهات و صداهای زیادی در اطراف ما وجود دارد و حس‌ لامسه، بینایی و تحریکات محیطی در روز بیشتر مطرح است.وی افزود: همچنین سیستم عصبی بدن اولویت‌بندی می‌کند و به حس‌های غیردرد کمتر اهمیت می‌دهد.


این فوق‌تخصص درد‌شناسی ادامه داد: قبل از اینکه حس درد به مغز برسد ابتدا حس لامسه، بینایی و حس تعادل به مغز ارسال می‌شود و در آخر حس درد منتقل می‌شود.
مؤمن‌زاده گفت: در طول روز به دلیل تحریکات حسی احساس درد کاهش می‌یابد اما در هنگام شب به دلیل کاهش تحریکات بدن، سیگنال‌های بدن خاموش می‌شود و حس درد بیشتر در مغز شنیده می‌شود در نتیجه احساس درد به وجود می‌آید.


وی گفت: این احساس درد در کودکان و بزرگسالان فرقی نمی‌کند و در طول شب به طور کلی شدید‌تر و قوی‌تر است.

منبع: www.3-m.ir


ویدیو مرتبط :
درمان شدن دست درد، پا درد و کمر درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درد در نخستین رابطه زناشویی در شب زفاف



 

شب عروسی, ناتوانی جنسی, طلاق‌, اندام های جنسی,شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف, داستان شب زفاف,آمیزش جنسی

 

درد در نخستین رابطه زناشویی در شب زفاف

اولین رابطه جنسی در شب زفاف همیشه دردناك نیست اما برای برخی از زنان(و یا حتی مردان) امكان دارد كه این ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناك شود. معمولا اولین رابطه در شب زفاف ، دردی در حد معمول(متوسط) دارد كه می تواند در برخی از موارد به علت شرایط پزشكی مانند مشكلات مجاری ادرار و یا كیستهای تخمدان شدید شود. این گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف می تواند منشا هیجانی از قبیل احساس گناه، استرس، اضطراب و .... داشته باشد.

 

علل دردهای واژینالی در نخستین رابطه جنسی در شب زفاف

زمانی كه یك زن برای نخستین بار رابطه جنسی را با همسر خود تجربه می كند به احتمال قریب به یقین به علت از بین رفتن پرده بكارت در شب زفاف درد متوسط یا شدیدی را احساس خواهد كرد به خصوص اگر به علت استرس و یا عدم آمادگی كافی مجرای واژینال وی به اندازه كافی ترشح مخاطی نداشته و به حالت خشك باقی مانده باشد.


** البته قبل از پرداختن به ادامه این مطلب، ذكر این مساله الزامی است كه:

پرده بكارت عضوی ماهیچه ای است كه در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می رود. در برخی از زنان این پرده شكل حلقوی داشته و ممكن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خونریزی رخ ندهد. در زنانی كه دارای این نوع پرده بكارت هستند گاه مشاهده می شود كه به خاطر بافت ماهیچه ای ضخیم ان ، تا مدتها بعد از نخستین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده می شود.

 

یكی از علل رایج دردهای واژینال خشكی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسی و تحریك شدن زن، مجرای واژن ترشحات مخاطی را ایجاد كرده تا برقراری رابطه جنسی تسهیل شود اما در اثر استرس و حالات عصبی ممكن است ایجاد این ترشحات، با خلل مواجه گردد.


شب عروسی, ناتوانی جنسی, طلاق‌, اندام های جنسی,شب زفاف, اعمال شب زفاف, در شب زفاف, داستان شب زفاف,آمیزش جنسی

 

علل دردهای شكمی در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر برخی از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عمیق شكمی كنند، این مساله می تواند ناشی از علل پزشكی مانند مشكلات رحمی و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان این دردها می تواند ناشی از كیستهای تخمدان، مشكلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و ... باشد.

 

علل ایجاد درد در آلت مردانه

هر چند كه این مشكل چندان رایج نیست اما مردانی هستند كه در نخستین رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شدید می كنند. یكی از علل رایج این مساله بیماری های دستگاه تناسلی مردانه و یا آسیب و اختلال در بافتی است كه روی آلت مردانه را می پوشاند. همچنین در مردانی كه ختنه نشده اند(البته در بین ما مسلمانان تقریبا دیده نمی شود) اگر پوست ختنه گاه خیلی سفت و محكم باشد می تواند در هنگام مقاربت مشكل ایجاد كند. سایر علل درد در مردان در حین رابطه جنسی می تواند ناشی از آسیب آلت خارجی مردانه، درماتیتهای پوستی و یا پسوریازیس(دا الصدف) باشد.

 

مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان دردهای شكمی ناشی از رابطه جنسی می تواند ناشی از كیستهای تخمدان،مشكلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و ... باشد.

 

علل دردهای هیجانی در نخستین رابطه جنسی در شب زفاف

وجود درد شدید در نخستین رابطه جنسی می تواند ناشی از علل هیجانی از قبیل احساس ترس و گناه و ... باشد كه مانع از حفظ آرامش آنها در حین رابطه جنسی می گردد. اگر به علت این احساسات عدم آرامش برای زنان غیر قابل كنترل شود دچار خشكی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی گردد.

 

درمان دردهای مقاربتی

زنانی كه در هنگام رابطه جنسی دچار درد و مشكل می شوند لازم است كه از مواد و محلولهای لیز كننده مجرای واژن (كه البته توسط متخصص تجویز می شود) استفاده كنند. همچنین زنانی كه احساس دردهای شدید شكمی و یا لگنی می كنند باید توسط متخصص زنان و زایمان مورد ارزیابی و بررسی و آزمایش قرار گیرند و در نهایت زنان و مردانی كه بنابر علل هیجانی و یا عاطفی دچار دردهای مقاربتی می گردند لازمست كه نزد مشاور، روان شناس یا سكس تراپیست مراجعه داشته باشند.

همچنین مردانی كه در حین رابطه جنسی احساس درد دارند باید نزد متخصصینی مانند اورولوژیست و ... مراجعه داشته باشند.

منبع:tebyan.net