دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چرا خرید اینترنتی



 

خرید اینترنتی,فروشگاه اینترنتی,فروش اینترنتی,فروشگاه آنلاین

چرا خرید اینترنتی

 

چرا خرید اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست:

فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند.خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند.

 

پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی اجناسی که از طریق خرید اینترنتی خریداری شده اند به چند شیوه قابل پرداخت است:با کارت‌های بانکی(سامان,پارسیان,صادرات ...)،شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند.

 

اداره‌ی فروشگاه اینترنتی توسط نرم‌افزارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست،پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف از فروش، از امکانات این نرم‌افزار است.توجه داشته باشید که شاید هنوز فرهنگ خرید به صورت کاملا آنلاین بدون حتی یک تماس هنوز در ایران کاملا جا نیفتاده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنائی هزاران نفر با محصولات شما خواهد گردید که هر کدام از آنها می توانند به صورت سنتی و یا تماس مستقیم با تلفن از شما خرید نمایند.

 

سرویس خرید و فروش اینترنتی (cash on delivery):

با توجه به رشد چشمگیر و روز افزون تکنولوژی وسایل ارتباط جمعی همانند : تلفن ، فکس، پست الکترونیک و اینترنت ، اقبال عمومی برای استفاده از سرویس های نوین که بر بستر اینترنت قابلیت اجرا دارند افزایش یافته و از اینرو صنعت پست می بایست وارد مرحله نوینی از چرخه حیات خود گردد و خدمات جدیدی را در حوزه فعالیتهای خود و نیز نیاز بازار عصر جدید تعریف و ارائه نماید.

 

از طرفی با توجه به افزایش چشمگیر کاربران اینترنت و بازار بالقوه موجود ضرورت حضور شرکت پست به عنوان شبکه گسترده توزیع بیش از پیش نمایان میگردد.در همین راستا سرویس خرید و فروش اینترنتی شركت پست در سال82 به صورت محدود آغاز و سپس با افزایش تقاضا از سوی فروشندگان، خریداران و شرکتهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک به تدریج سایر واحدهای پست تجهیز و امکان ارائه سرویس به مشتریان فراهم گردید.

 

سرویس خرید و فروش اینترنتی شركت پست به فروشندگان امكان میدهد كه محصولات و كالاهای خودر را در یك فضای مجازی و به كلیه خریداران عرضه نماید. از مزایای این سرویس كاهش هزینه های مربوطه و سهولت دسترسی به بازرهای متعدد را میتوان برشمرد .

 

مزایای و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی:

1 -فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.

2 -فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجای می تواند خرید اینترنتی می کند.

3- خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم ، ترانه ،موبایل ،کتاب و موارد دیگر باشد.

4 - فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.

5 - فروشگاه اینترنتی حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد.

6-ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما

7-کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره در یک فروشگاه سنتی و سودآوری بیشتر

8-تحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل

9-عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا

 

 

خرید اینترنتی,فروشگاه اینترنتی,فروش اینترنتی,فروشگاه آنلاینخرید اینترنتی

 

 

افزایش چشمگیر قدرت خریدار:

 

امروزه تنها با یك كلیك، خریداران می توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه كرده و پاسخ های خود را در كسری از ثانیه دریافت كنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.

 

حتی در مواردی می توانند قیمت های درخواستی خود را تعیین كنند (مثلادر مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه كنندگانی كه می توانند شرایط خریدار را فراهم كنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یك مناقصه دست بزنند. خریداران می توانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیش تری بهره مند شود.

 

دسترسی به انواع بیش تری از كالاها و خدمات:

امروزه خریداران می توانند تقریبا هر آنچه را كه می خواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در كشور خودمان هم مسیر توسعه تجارت و كسب و كار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) مانند اثاثیه منزل، ماشین های شست وشو، مشاوره مدیریتی و حقوقی و دارویی.

 

به عنوان مثال آمازون دات كام  خود را بزرگ ترین فروشگاه كتاب با بیش از سه میلیون جلد كتاب معرفی می كند; شرایطی بوجو آورده كه هیچ فروشگاه كتاب فیزیكی نمی تواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند كه این امر برای مردم كشورهایی كه با قیمت های بالاسروكار دارند، موقعیتی ویژه به حساب می آید. به این معنا كه خریداران در كشورهای با هزینه و قیمت بالامی توانند با سفارش كالاها و خدمات مورد نیاز به كشورهای ارزا ن تر از میزان هزینه های خود بكاهند.

 

سهولت بیش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش:

مشتریان امروزی می توانند از خانه، دفتر كار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در كم ترین زمان به دست آن ها می رسد.


ویدیو مرتبط :
خرید اینترنتی محصولات NIKE در فروشگاه اینترنتی مدیسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید اینترنتی راز سرقت از حساب بانکی را فاش کرد



 

خرید اینترنتی راز سرقت از حساب بانکی را فاش کرد

 

فردی که با داشتن رمز دوم حساب بانکی صاحب کار خود از شماره حساب وی مبلغ ۱۱میلیون و ۴۷۳هزار ریال سرقت کرده بود، از سوی ماموران پلیس فتا استان تهران و البرز شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «مهدی کاکوان» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان تهران و البرز در تشریح جزئیات این خبر گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا و اعلام این موضوع که از حساب بانکی وی مبلغ ۱۱میلیون و ۴۷۳ هزار ریال به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مجرب این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی بیشتر پرونده و حساب شاکی دریافتند که این مبلغ وجه به صورت خرید اینترنتی در فروردین ماه سال ۹۰ از حساب شاکی برداشت شده و شاکی پس از گذشت ۵ ماه متوجه سرقت از حساب بانکی اش می شود.

سرهنگ کاکوان ادامه داد: ماموران پلیس فتا در بررسی خرید اینترنتی به این نتیجه رسیدند که این خرید از یک فروشگاه پوشاک در مشهد صورت گرفته که در نتیجه با استعلام از فروشگاه مذکور و گرفتن ipمورد تراکنش در عملیات بانکی وشماره حسابی که مبلغ سرقتی به آن واریز شده بود شناسایی نشد.

کاکوان در تکمیل این خبر افزود : اکیپی از ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات پلیسی جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده به محل کار شاکی مراجعه و در بازدید از آن مکان و بازجویی از شاگرد مغازه به گفته های وی مشکوک شده و بنابراین شاگرد مغازه جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا فراخوانده شد.... / خبرگزارى فارس