دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چای برای بهبود پوکی استخوان مفید است



چای برای بهبود پوکی استخوان مفید است

 محققان به تازگی دریافته اند که مصرف روزانه چای می تواند به بهبود پوکی استخوان و رفع عوارض ناشی از آن کمک کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش روزنامه فیگارو، چای از ابتلا به بیماری های قلبی، قلبی عروقی، پوکی استخوان و شکستگی ها جلوگیری می کند. این درحالی است که این فواید در قهوه وجود ندارد.

نوشیدن چای این روزها در برخی از کشورها به فراموشی سپرده شده و جای خود را به مصرف سایر نوشیدنی ها داده است؛ این درحالی است که با توجه به فواید زیاد این نوشیدنی برای بدن، این مساله یک اشتباه بزرگ به شمار می رود.

به اعتقاد برخی از پزشکان نوشیدن چای حتی بهتر از نوشیدن آب است.

دکتر راکستون در این باره می گوید، اگر آب می تواند جایگزین تمام مایعات شود، چای نیز نه تنها دارای این خاصیت است بلکه دارای آنتی اکسیدان ها است و این دو مزیت اصلی چای به شمار می رود.

همانطور که مطالعات مختلف خاصیت آنتی اکسیدانی چای را به اثبات رسانده است، تحقیقات جدید نشان می دهد که این گیاه همچنین خاصیت پیشگیرانه در برابر بیماری های مزمن دارد.

پوکی استخوان بیماری است که با شکنندگی بیش از حد اسکلت بدن به اثر کاهش توده استخوانی و از بین رفتن ریز استخوان ها ظهور می کند.

بر اساس مطالعه ارایه شده از سوی محققان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه فن آوری تگزاس چای به خوبی می تواند خطر شکستگی استخوان ها را کاهش دهد و به بهبود توده استخوانی کمک کند.

محققان همچنین تاثیرات چای را بر استخوان های 171 زن یائسه که در معرض ابتلا به پوکی استخوان بودند، مورد بررسی قرار دادند؛ شرکت کنندگان در این تحقیق چای را بصورت روزانه مصرف می کردند.

آنها متوجه شدند که مصرف چای در تنها سه ماه اجازه بازسازی استخوان ها به این افراد را می دهد و همچنین آسیب های ناشی از استرس را کاهش می دهد./ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پوکی استخوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغذیه غلط کودکی پوکی استخوان می آورد



 

 

تغذیه  غلط کودکی پوکی استخوان  می آورد

 

 

تغذیه غلط کودکی پوکی استخوان می آورد پوکی استخوان گرچه تظاهرات بالینی خود را در دوران میانسالی و سالمندی بروز می دهد ولی هره مند نبودن از تغذیه متناسب و فعالیت های بدنی در دوران کودکی باعث بروز این بیماری می شود.

 

پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان ها یا استئوپنی گرچه تظاهرات بالینی خود را در دوران میانسالی و سالمندی نشان می دهند ولی بذر آن در ایام کودکی و جوانی افشانده می شوند.

 

بهره مند نبودن از تغذیه متناسب و فعالیت های بدنی لازم در طول زمان بذرهای اولیه ریشه دوانده و پرورش پیدا می کند.

 

اسکلت و استخوان بندی انسان ها نه تنها چهارچوب و ساختار بدن را تشکیل می دهد بلکه محافظت اندام های داخلی، تأمین امکان تنفس و مشارکت در خون سازی را به عهده داشته و به عنوان انبار کلسیم، فسفر و کربنات های بدن در تعادل اسیدی، بازی، حفظ و هدایت اغلب فعل و انفعالات زیست شیمیایی بدن نقش آفرینی می کند.

 

اعمال دیگر بافت استخوانی، ترکیب آن با سموم و فلزات سنگین وارد شده از طریق تنفس و خوردنی ها و آشامیدنی ها بوده تا بدین وسیله آسیب رسانی آن ها را کاهش دهد.

 

پوکی استخوان و از دست دادن تراکم استخوان ها ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰درصد در ارتباط با عوامل محیطی از جمله میزان فعالیت شخص و نوع تغذیه باشد، لذا با بهبود کیفیت تغذیه و تغییر روش زندگی می توانیم تا حد بسیار قابل توجهی میزان بروز و گستردگی شیوع پوکی استخوان و شکستگی ها را کاهش دهیم.


انجام فعالیت های منظم بدنی در چهارچوب برنامه مناسب نه تنها برای سلامت استخوان های بدن در هر سنی تأثیرگذار خواهد بود بلکه در تأمین و تثبیت سلامت بدن نیز خالی از فایده نخواهد بود.

 

تشویق کردن کودکان و نوجوانان به انجام فعالیت های ورزشی مثل دویدن، پریدن، والیبال، فوتبال و ژیمناستیک که با تحمل وزن بدن همراهند باعث افزایش جذب کلسیم دریافتی در بدن شده و یک نوع بیمه برای حفظ تراکم استخوان ها در سنین بزرگسالی تلقی می شود.

 

شنا و دوچرخه سواری گرچه اثر کمتری در افزایش تراکم استخوان ها دارند. ولی به عنوان ورزش های محافظت کننده دستگاه گردش خون، عضله قلب و تقویت کننده عضلات تلقی می شوند. استفاده نکردن از منابع شیر، لبنیات کم چربی و سایر موادغذایی حاوی کلسیم مثل انواع کلم ها، بادام و کنجد زمینه پوکی استخوان را فراهم می آورد.

 

از طرف دیگر زیاده روی در مصرف مواد حاوی پروتئین، نمک طعام، نوشیدنی های حاوی کافئین و نوشابه های گازدار (به علت فسفاتی که در ترکیب خود دارند) بروز پوکی استخوان را تسریع خواهد نمود.