دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

چاپ فهرست فایل‌های موجود در یک پوشه



 

چاپ فهرست فایل‌های موجود در یک پوشه

 

چاپ فهرست فایل‌ها و اطلاعات موجود در یک پوشه ممکن است همیشه مورد استفاده شما نباشد، اما گاهی اوقات نیازمند انجام این کار خواهید شد! به‌عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید فهرست موزیک‌ها یا فیلم‌های ذخیره‌شده در یکی از پوشه‌های هارد‌دیسک‌تان را در اختیار یکی از دوستانتان قرار دهید.

یا فرض کنید می‌خواهید فهرستی از مجموعه‌ مقالات یا پروژه‌های مختلفی را که خودتان ایجاد کرده یا از منابع مختلف دانلود و در آرشیو خود ذخیره کرده‌اید، در اختیار دیگران قرار دهید. برای انجام این کار از چه روشی استفاده می‌کنید؟ مطمئنا تایپ نام فایل‌ها و مقالات موجود، روش درستی نیست، چرا که به زمان زیادی نیازمند است. اگر فکر می‌کنید روزی به انجام این کار نیاز پیدا می‌کنید، ترفند زیر را به‌خاطر بسپارید تا بدون استفاده از هیچ نرم‌افزار فقط با یک فرمان کوتاه، فهرستی از اطلاعات موجود در پوشه‌های دلخواه شما در اختیارتان قرار گیرد:

1ـ برای شروع به پوشه‌ای که قصد دارید محتوای آن را چاپ کنید، بروید. پیش از ورود به پوشه مورد نظر کلید Shift را از روی صفحه‌کلید پایین نگه داشته و روی نام پوشه موردنظر کلیک راست ماوس را فشار دهید.

2 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Open command window here را انتخاب کنید تا ابزار Command Prompt با مشخص بودن پوشه موردنظر شما فراخوانی شود.

3 ـ پس از اجرای خط فرمان، دستور زیر وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید:

dir » list.txt

4 ـ مشاهده می‌کنید که یک فایل با نام List.txt در پوشه انتخابی شما ایجاد شده است. چنانچه این فایل را با نرم‌افزارهای ویرایشگر متن همچون Notepad, Word, ... باز کنید، فهرستی از فایل‌های موجود در پوشه موردنظر را مشاهده خواهید کرد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
‫کپی لیست فایل‌های موجود در یک پوشه با راست‌کلیک بر روی آن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یافتن سریع فایل‌ یا پوشه‌ در یک پوشه‌ی شلوغ



 

یافتن سریع فایل‌, ترفندهای کامپیوتری

فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار:
کافی است تنها پس از ورود به پوشه‌ی مورد نظر شروع به تایپ کاراکترهای ابتدایی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود به شکل سریع کنید.
خواهید دید که فایل یا پوشه به حالت انتخاب درآمده است.
برای این کار نیازی به استفاده از قسمت Search نخواهد بود و تنها کافی است در محیط پوشه با دانستن نام فایل یا پوشه‌ی مورد نظر، حروف ابتدایی آن را تایپ نمایید.
اکثر کاربران می‌دانند که با تایپ حرف اول فایل یا پوشه می‌توان مجموعه‌ی فایل‌ها یا پوشه‌هایی که با این کاراکتر شروع می‌شوند را پیدا کرد. اما بسیاری از این که می‌توان کاراکترهای بعدی را نیز وارد کرد بی‌اطلاع هستند.
البته دقت نمایید همانطور که گفته شد بایستی تایپ کاراکترها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.
به عنوان مثال در صورتی که به دنبال فایلی با نام sobbekheir باشیم، با وارد کردن beyt فایل ما پیدا شده است.

منبع:tarfandestan.com