دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیامی تازه از تلفن همراه هوشمند: زمین لرزه تا چند ثانیه دیگر!



اخبار,اخبار تکنولوژی,اعلام هشدار وقوع زمین لرزه

در آینده ای نزدیک این امکان وجود دارد که تلفن همراه هوشمندی که در دست داریم پیغامی متفاوت ارایه کند. وقوع زمین لرزه تا چند ثانیه دیگر!

تازه ترین مطالعات محققان نشان می دهد حسگرهای به کار رفته در تلفن های همراه هوشمند این قابلیت را دارند تا در آستانه وقوع زمین لرزه، هشدارهای لازم را اعلام کنند. بنجامین بروکز در سازمان زمین شناسی آمریکا به دنبال بررسی این موضوع است که چگونه می توان از تلفن های همراه هوشمند که تغییراتی اندک در ساختار حسگرهای آنها صورت گرفته به عنوان ابزاری کارآمد برای پیش بینی زمین لرزه استفاده کرد.


تلفن های همراه هوشمند به حسگرهای GPS مجهز هستند که مکان دقیق حضور فرد را با ضریب خطای تنها چند متر نشان می دهد. به عقیده محققان این حسگرها در صورت تبدیل شدن به ابزاری کارآمد برای بررسی لرزشهای درون زمینی می توانند وقوع آنها در یک مسیر خاص را تشخیص داده و در ادامه هشدار وقوع زمین لرزه را اعلام کنند.


محققانی که این پروژه را به پیش می برند می گویند اگر این فناوری با حضور انبوهی از افراد در منطقه ای مشخص به کار گرفته شود و در یک لحظه تلفن های همراه هوشمند آنها پیام مشابهی را ارایه کنند آن وقت می توان امیدوار بود که این وسیله کاربردی به ابزاری حیاتی جهت نجات جان افراد تبدیل می شود.


به گفته آنها با اعلام هشدار وقوع زمین لرزه تنها چند ثانیه مانده به آغاز آن، اقداماتی نظیر باز شدن درب ایستگاههای آتش نشانی، مسدود شدن خطوط انتقال گاز و نظایر آنها به طور خودکار صورت می گیرد. قرار است به زودی در شیلی و با همکاری 250 داوطلب که از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند در صورت وقوع زمین لرزه درستی این سیستم جدید مورد آزمایش قرار گیرد.

اخبار تکنولوژی - مهر


ویدیو مرتبط :
تلفن همراه هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت تلفن همراه هوشمند معطر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساخت تلفن همراه هوشمند معطر

محققان به دنبال طراحی نسل جدید تلفن همراه هوشمند معطر با قابلیت انتشار بوهای مختلف پس از هر بار شارژ كردن است.

طراحان تلفن های همراه هوشمند برای پیشی گرفتن از رقبا دست به ابتكارات مختلفی در طراحی این محصولات می زنند و اكنون شركت سامسونگ قصد دارد با طراحی و تولید تلفن های هوشمند معطر، بازار را در اختیار بگیرد.

جزئیات دقیقی از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما این محصول مانند برخی نمونه های مشابه مانند برچسب معطر، مخزن یا تراشه عطری نخواهد بود.

پیش بینی می شود طراحان از یك نوع اسفنج شیمیایی عطری در ساخت نسل جدید تلفن همراه هوشمند استفاده كنند كه با هر بار شارژ كردن باتری، اسفنج نیز به وسیله یك كابل USB‌ شارژ شده و بوی دلخواه بر روی دستگاه ذخیره می‌شود./ایسنا