دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پیامک زدن مهارتهای دستورزبان را تهدید می‌کند



 

پیامک زدن, پیامک, اثرات اس ام اس,

محققان آمریکایی اعلام کردند پیامک به عنوان راهی که به جوانان این امکان را می دهد که پیامهای فوری و کوتاهی به دوستان و خانواده خود ارسال کنند، می تواند به تنزل سطح زبان و مهارتهای دستور زبان منتهی شود.

محققان اعلام کردند که براساس نتایج تحقیقات آنها کودکان 8 تا 12 ساله ای که اغلب از زبان اقتباسی یا زبان فناوری در پیامهای کوتاه خود و یا گفتگوهای اینترنتی استفاده می کنند، در آزمونهای دستورزبان از بدترین نتایج برخوردارند.

در زبان فناوری یا techspeak اغلب از میانبرهایی کلامی یا کلماتی استفاده می شود که تنها صدای صحیح را منتقل می کنند و کلمه به طور کامل نوشته نمی شود و یا در اغلب موارد حروف غیر ضروری حذف می شوند تا نوشتن یک متن به عنوان پیام کوتاه تر، سریع تر و موثرتر باشد.

براساس اظهارات درو سنیجل از دانشگاه پنسیلوانیا و دانشجوی دکترا در رشته رسانه در دانشگاه نورث وسترن، بسیاری از جوانان در پیامهای متنی خود از حروف مخفف برای انتقال معنا استفاده می کنند و در نوشتن پیامهای خود از تایپ تمام حروفی که نوشته می شود اما خوانده نمی شود پرهیز می کنند.

سینجل اظهار داشت: استفاده آنها از این میانبرها توانایی افراد را در تغییر کلام خود بین کلام عادی و قوانین عادی دستور زبان و زبان فناوری جدید به خطر می اندازد.

این دانشجوی رسانه با انجام تحقیقات و به عمل آوردن آزمون دستورزبان از کودکان یک مدرسه متوسطه در مرکز پنسیلوانیا اقدام به ارزیابی وتحلیل نتایج کرده است.

محققان پس از انجام تحقیقات خود اعلام کردند که ارسال و دریافت پیامهای متنی که طی آن از نوشتن حروف اضافه خودداری می شود و برای اکثر کلمات مخفف در نظرگرفته می شود می تواند عملکرد دستورزبان را برای کودکان ضعیف کند.

سینجل یادآور شد: به طوری کلی هر چقدر فرد در نوشتن این پیامها از واژگان مخفف و تغییر یافتنه بیشتری استفاده کند به همان میزان اشتباهات دستورزبانی بیشتری خواهد داشت.

منبع:konjkav


ویدیو مرتبط :
پیامک های تهدید آمیز سپاهانی ها به فرکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا پیامک زدن کُشنده است؟



اخبار,اخبار علمی , تلفن هوشمند

 

اخبار علمی - آیا پیامک زدن کُشنده است؟ / تلفن هوشمند طول عمر را کاهش می دهد

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که ارسال پیامک و استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی همراه، می تواند به کاهش طول عمر منجر شود.

به گزارش مهر، متخصصان ستون فقرات معتقدند وضعیت قوز کرده افراد در زمان استفاده از تلفن همراه و یا تبلت می تواند به بروز مشکلات تنفسی و در نتیجه بعدها به مشکلات قلبی عروقی منجر شده و در سنین بالاتر خطر مرگ زودرس را برای فرد به همراه داشته باشد.

این مطالعه که توسط انجمن ستون فقرات انگلیس انجام شده است می گوید وضعیت جسمی نامناسب افراد می تواند مانند چاقی خطر بزرگی برای سلامت فرد محسوب شود.

این تحقیقات جدید حاکی از ارتباط بین وضعیت بدنی رو به جلو (قوز کرده) و بروز بیماری هایپرکیفوسیس است .این بیماری با بیماری ریوی و مشکلات قلبی مرتبط است. در این مطالعه آمده است افرادی که برای کار کردن با تلفن همراه یا تبلت سر خود را پایین آورده و شانه هایشان را گرد می کنند، به علت محدودیت عضلات، قادر به تنفس کامل نیستند.

در این وضعیت، دنده ها به خوبی حرکت نکرده و از این رو قلب و ریه ها قادر به عملکرد مناسب خود نخواهند بود. این در حالی است که اغلب افراد از آسیب طولانی مدت و جدی که این وضعیت برای بدن آنها ایجاد می کند مطلع نیستند چرا که تاثیرات کوتاه مدت آن قابل توجه نیست.

این شرایط برای جوانان که بیشترین کابران تلفن های هوشمند و تبلت در جامعه هستند نگرانی های بیشتری ایجاد می کند؛ چرا که شیوه زندگی آنها در جوانی می تواند چندین سال از عمر آنها بکاهد.

با این حال پژوهشگران می گویند می توان با کاهش زمان استفاده از وسایل الکترونیکی و همچنین بالا آوردن دستگاه ها تا سطح موازی چشم از بروز مشکلات جسمانی بلند مدت پیشگیری کرد.     
اخبار علمی - مهر