دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پژوهشگران:دنیای دیجیتال عواطف کودکان را کور می‌کند



اخبار ,اخبار علمی ,تاثیر دیجیتال بر عواطف کودکان

 

اخبار علمی - پژوهشگران:دنیای دیجیتال عواطف کودکان را کور می‌کند

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا مدعی‌اند کودکان به اندازه‌ای در ابزار الکترونیکی غرق شده‌اند که قادر به تشخیص دقیق عواطف انسانی در دنیای واقعی نیستند.

به گزارش ایسنا این امر به دلیل کاهش تعامل صورت به صورت است و این که کودکان هر روز پنج ساعت غرق در استفاده از ابزار الکترونیکی هستند. این یافته‌ها پس از مطالعه توانایی دانش‌آموزان 11 تا 12 ساله در تشخیص عواطف افراد حاصل شد.

روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا 51 کودک 11 تا 12 ساله حاضر در یک مدرسه دولتی کالیفرنیای جنوبی را مطالعه کردند. 51 تن از این کودکان به مدت پنج روز در موسسه Pali در شرق لس‌آنجلس اسکان داده شدند و 54 تن نیز در خود مدرسه ماندند. در موسسه Pali امکان استفاده از ابزار الکترونیکی وجود ندارد.

به این دانش آموزان 48 تصویر از صورت‌های غمگین، شاد، عصبانی یا وحشت‌زده نشان داده شد و از آن‌ها خواسته شد احساسات این صورت‌ها را شناسایی کنند. همچنین به این دانش‌آموزان فیلم‌هایی از هنرپیشه‌هایی نشان داده شد که با یکدیگر تعامل داشتند و از آن‌ها خواسته شد عواطف شخصیت‌ها را توصیف کنند.

در نهایت، مشخص شد دانش‌آموزانی که پنج روز را بدون استفاده از گوشی هوشمند، تلویزیون و دیگر صفحات دیجیتالی گذرانده بودند، به طور قابل‌توجهی در خوانش عواطف انسان‌ها بهتر از سوژه‌هایی عمل کردند که از تلفن‌همراهشان استفاده کرده بودند.

محققان همچنین تعداد اشتباهات دانش‌آموزان را هنگام توصیف عواطف افراد موجود در تصاویر و فیلم‌ها رهگیری کردند. دانش‌آموزانی که در موسسه Pali بودند، در پایان مطالعه به طور متوسط 9.41 اشتباه مرتکب شده بودند در حالی که در ابتدا نرخ اشتباهاتشان 14.02 بود.

دانشمندان معتقدند صورتک‌های روی تلفن‌های همراه جایگزین ضعیفی برای ارتباطات صورت به صورت هستند و این که انسان‌ها به عنوان موجوداتی اجتماعی به زمانی فارغ از ابزار الکترونیکی نیاز دارند. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کم کردن فاصله ها در دنیای دیجیتال با ابزار دیجیتال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دنیای زیبا و شاد و دوست داشتنی کودکان