دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

«پپسی» در ایران، «پنیر» در آمریکا/ هیاهوی تبلیغاتی که ناسا را هم سر کار گذاشت!



شوخی پایان سال میلادی با ناسا

«پپسی» در ایران، «پنیر» در آمریکا/ هیاهوی تبلیغاتی که ناسا را هم سر کار گذاشت!

ایده یک شرکت تبلیغاتی مبنی بر نشان دادن لوگوی یک محصول بر سطح ماه، باعث هراس مسؤولان ناسا شد و کارشناسان فضایی هشدار دادند که این اقدام می‌تواند امنیت ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به خطر بیندازد!

به گزارش ایسنا، این برنامه بخشی از شوخی سالانه «جیمز ولاکوت» و همکارانش در شرکت تبلیغاتی Cherryduck بود که وانمود کردند قصد دارند نام تجاری خیالی Mooncheeze را بر روی ماه بتابانند.

برای واقعی‌تر جلوه دادن این فیلم تبلیغاتی - سرگرمی، این شرکت با ارسال ایمیل به یکی از افسران سابق هوانوردی آمریکا در خصوص داده‌های مورد نیاز برای تاباندن تصویر بر سطح ماه سؤال کردند، اما به شوخی بودن این طرح اشاره‌ای نکردند.

مدیر این شرکت با ارسال ایمیل به «رابرت گوترو» از کارشناسان ناسا، اعلام کرد که آنها با ساخت یک پروژکتور پر قدرت، در تدارک برنامه‌ای برای تاباندن لوگوی محصول یک کارخانه پنیرسازی بر روی ماه در قالب یک برنامه تبلیغاتی بوده و نیازمند دریافت اطلاعاتی در این زمینه هستند؛ اما این خبر به سرعت به افسران ارشد ناسا رسید و چندین ایمیل برای مدیر این شرکت ارسال شد که نشان می‌داد ایده این شوخی کاملا جدی گرفته شده است.

«جاشوآ بوک» یکی از کارشناسان ستاد اکتشافات و مأموریت‌های فضایی ناسا در واشنگتن در پاسخ اعلام کرده بود که قوانین بین‌المللی محدود کننده‌ای برای تاباندن پرتوهای لیزر به فضا وجود دارد و این اقدام تبلیغاتی کاملا غیرقانونی است.

در ایمیل «بوک» تأکید شده بود: اگر شما پروژکتور پرقدرتی با قابلیت تاباندن نور بر سطح ماه طراحی کرده‌اید که احتمالا می‌تواند امنیت خدمه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را به مخاطره بیندازد، ناسا باید به طور کامل در جریان این امر قرار گیرد.

چند ساعت بعد نیز ایمیل دیگری برای این شرکت ارسال شد که کارشناسان علوم فضایی اعلام کرده بودند، برای انجام این پروژه تبلیغاتی آنها باید با تنظیم‌کنندگان مقررات هوایی کشور خود تماس برقرار کرده و مجوز دریافت کنند.

«ولاکوت» تأکید کرد: تماس هایی نیز از مأموران پلیس فدرال دریافت کردیم، اما هیچگاه فکر نمی کردیم که یک شوخی ساده بتواند این گونه باعث هراس ناسا شود.

در نهایت با رفع سوء‌تفاهم ایجاد شده، پروژکتور پر قدرت لیزری از فوم سیاه با هزینه 15 پوند ساخته و این فیلم تبیلغاتی - سرگرمی بعنوان شوخی پایان سال میلادی ساخته شد.

برنامه «جیمز ولاکوت» و همکارانش در شرکت تبلیغاتی Cherryduck برای تاباندن نام تجاری خیالی Mooncheeze بر روی ماه که در نهایت از آن به عنوان شوخی با ناسا یاد شده، در حالیست که خرداد ماه امسال، شایعه انعکاس تصویر نشان شرکت نوشابه‌سازی «پپسی» در ماه، در ایران مطرح و باعث شده بود بسیاری چشم به ماه بدوزند؛ انتظار عبثی که از شایعه‌ای بی اساس در فضای مجازی و چند وب سایت اینترنتی نشات گرفته بود./ایسنا

 

فیلم تبلیغاتی تاباندن لوگوی پنیر بر سطح ماه

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

ایسنا


ویدیو مرتبط :
یک ایرانی VOA را سر کار گذاشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه کسی هواداران تیم ملی ایران را سر کار گذاشت؟/ صفحه فیس‌بوک داور ایران - آرژانتین قلابی است



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی

 

 اخبار ورزشی - چه کسی هواداران تیم ملی ایران را سر کار گذاشت؟/ صفحه فیس‌بوک داور ایران - آرژانتین قلابی است

  صفحه فیس‌بوک منتسب به داور بازی ایران - آرژانتین، برای او نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از مسابقه ایران - آرژانتین و اشتباهات فاحش مازیچ داور صربستانی این دیدار، تعداد زیادی از هواداران تیم ملی به صفحه شخصی این داور در فیس بوك رفتند و از خجالت او درآمدند! اما شواهد نشان می‌دهد كه این صفحه متعلق به خود مازیچ نیست. نوشته‌های داخل این صفحه طوری است كه نمی‌توان باور كرد یك داور درجه یك دنیا چنین حرف‌هایی بزند و این مستندات را از خود به جا بگذارد.


ادمین این صفحه در یكی از اولین پست‌هایی كه گذاشته، عكس خانم مسنی را منتشر كرده و زیر آن نوشته: «این همسر من است!» ادمین این صفحه در نظر دیگری نوشته: «قدرت دست من است. من برزیل را قهرمان جام جهانی می‌كنم.» همچنین نظر دیگری از او وجود دارد كه نوشته: «می‌بینید، آلمان بدون من هیچ چیز نیست!» نظر دیگری هم از ادمین این صفحه منتشر شده كه نوشته: «بازی ایران و آرژانتین چطور بود؟ من آن را ندیدم!»


این نوشته‌ها نشان می‌دهد كه این صفحه فیس بوك در اختیار مازیچ نیست و شخص دیگری از نام او سوء استفاده كرده است. اما مهم‌ترین نكته در مورد این موضوع این است كه این صفحه فیس بوك دقیقا در روز بازی آلمان - پرتغال ساخته شده؛ روزی كه مازیچ همین مسابقه را سوت زد و با اخراج په‌په از زمین، باعث ناراحتی هواداران تیم ملی فوتبال پرتغال شد. در آن روز هنوز مازیچ به عنوان داور بازی ایران - آرژانتین انتخاب نشده بود و با این حساب باید مطمئن بود كه یكی از هواداران فوتبال كه مسابقات جام جهانی را دنبال می‌كند، این صفحه فیس بوك را ساخته تا شاید باعث تفریح خود شود!

 اخبار ورزشی - خبر آنلاین