دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پيشگيري ازآلوده شدن رايانه



 

 

ویروس

 

علاوه بر استفاده خوب و مؤثر از آنتي ويروس ها، کاربران اينترنت براي کاهش خطرات ناشي از بدافزارها بايد برخي عادت هاي اينترنتي خود را نيز کنار بگذارند. اين واقعيت که نود درصد کامپيوتر ها آلوده به Spyware هستند نشان دهنده ميزان تأثیر گذاري و سماجت بيش از اندازه اين نوع بد افزار است که از هر رخنه و سوراخ کوچکي براي ورود به کامپيوتر استفاده مي کند.در اينجا قصد داريم چندين ترفند بسيار مفيد را براي جلوگيري از نفوذ Spyware ها به کامپيوتر شما معرفي کنيم.

به همين دليل تنها راه پيشگيري از ابتلاي به آنها محافظت تمام عيار از کامپيوتر است. پايه و اساس مقابله مؤثر با spyware ها استفاده از راه حل هاي مناسب تکنيکي است؛ شيوه هايي که در آن پيشگيري و درمان هر دو لحاظ شده باشد. با اين وجود مسئله ديگري که تأثير مستقيم و قابل توجهي در احتمال آلوده شدن سيستم دارد عادت هاي کاربران اينترنتي است. با در نظر گرفتن اين موضوع راهکار هاي عملي زير توصيه مي شود تا کاربران بيش از پيش کامپيوترشان را در برابر اين نوع بدافزار محافظت کنند:


• از آنجا که بسياري از spyware ها با بهره گيري از بخش هاي آسيب پذير نرم افزارها وارد سيستم مي شوند، نصب آخرين وصله هاي امنيتي نرم افزار که معمولا در سايت اينترنتي مربوط به آن در اختيار کاربران قرار مي گيرد، بسيار ضروري است.

 

• قبل از نصب و استفاده از نرم افزار شرايط کار با آن را به دقت بخوانيد. برخي از نرم افزار هاي رايگان يا مدت دار همراه با نرم افزار مربوطه انواع مختلفي از spyware ها را نيز روي سيستم نصب مي کنند. (در ازاي استفاده مجاني از نرم افزار اين spyware ها اطلاعات قابل استفاده کاربر را براي شرکت سازنده ارسال مي کنند.)

 

ویروس


• هنگام وارد کردن آدرس اينترنتي در مرورگر خود کاملأ دقت کنيد. بسياري از سازندگان spyware ها از صفحات اينترنتي با آدرس مشابه سايت هاي مشهور براي قالب کردن بدافزار هاي خود استفاده مي کنند. (googkle.com يکي از مثال هاي واقعي اين نوع سوء استفاده است.)


• از برنامه هاي غير قانوني که معمولا به صورت رايگان در اينترنت ارائه مي شود استفاده نکنيد؛ همين طور از برنامه هاي ارائه دهنده موسيقي و فيلم مجاني. صرف نظر از غير قانوني بودن آنها، اين برنامه ها معمولآ سرشار از انواع بدافزار ها از جمله spyware ها هستند.


• از سايت هاي زيرزميني دوري کنيد. (سايت هايي که به دانلود غيرقانوني فايلها، ابزار و روش هاي هک کردن و ... مربوط مي شود.) نه تنها بسياري از اين سايت ها در واقع فقط به منظور داونلود اتوماتيک spyware ها طراحي مي شوند، بلکه ممکن است حاوي نرم افزار هايي باشند که پس از نصب شدن روي سيستم انواع و اقسام بدافزار را راهي کامپيوتر کند. لوئيس کورونس، مدير PandaLabs در اين باره مي گويد: براي محافظت در برابر spyware ها مهمترين مسئله اين است که آنتي ويروس مناسبي داشته باشيد که بتواند spyware هاي شناخته شده و ناشناخته را از کار بيندازد. اما يادتان باشد که هيچ آنتي ويروسي بدون خطا نيست و به همين دليل شيوه استفاده کاربران از اينترنت نيز مي تواند در کاهش شانس بدافزارها براي نفوذ به سيستم مؤثر باشد. همان طور که هيچ راننده عاقلي، هر چقدر هم که سيستم هاي امنيتي اتومبيلش پيشرفته باشد، با سرعت ??? کيلومتر در ساعت يک دفعه دور کامل نمي زند، هيچ کاربر با هوشي با تصور امن بودن سيستمش، در سايت هاي آلوده و خطرناک گشت و گذار نمي کند.

 


ویدیو مرتبط :
دانلود پاورپوینت تهديدات امنيتي درسيستم هاي رايانه اي

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش ورزش در پيشگيري از پوكي استخوان



ورزش براي افراد 60 سال به بالا:ورزش سبب افزايش قدرت استخوان‏ها و كند كردن روند پيشرفت پوكي استخوان مي‏شود و همچنين قدرت عضلات را افزايش مي‏دهد كه اين امر كمك مي‏كند تا مفاصل حفظ شده و حركات به آساني انجام شود و انعطاف‏پذيري تاندون‏ها و ليگامان‏ها نيز بهتر شود. در نتيجه از زمين خوردن جلوگيري مي‏كند.

برنامه ورزشي بايد مناسب با توانايي و نياز فرد باشد. برنامه ورزشي زير در سه سطح مختلف تنظيم شده است. وقتي موفق شده‏ايد كه همه ورزش‏هاي سطح اول را بطور كامل انجام دهيد، مي‏توانيد مرحله بعدي را انجام دهيد. بخاطر داشته باشيد كه ممكن است تا چند ماه فقط از ورزش‏هاي سطح اول استفاده كنيد.

هر شخصي با هر اندازه سني كه دارد و يا هر سطح ورزشي كه مي‏خواهد انجام دهد لازم است كه به بدنش آمادگي بدهد. قبل از انجام ورزش بايد بدن گرم شود، براي گرم شدن بدن لازم است كه فعاليت‏هاي منظم و آرام مثل قدم زدن انجام شود و به تدريج اين حركات با شدت بيشتر انجام شود بطوريكه سرعت نبض و تنفس افزايش يابد. همچنين توصيه مي‏شود كه قبل از انجام فعاليت‏هاي ورزشي، حركات كششي انجام دهيد. بخاطر داشته باشيد قبل از شروع هر برنامه ورزشي با پزشكتان مشورت كنيد و توصيه‏هاي داده شده را پيگيري كنيد.

خواص ورزش

پياده‏روي (قدم‏زدن)


يكي از ورزش‏هاي تحمل كننده وزن كه براي شما مناسب است، پياده‏روي مي‏باشد. اين ورزش در بهبود گردش خون قلب و تقويت عضلات پا كمك مي‏كند. يك زمان مناسب براي پياده‏روي انتخاب كنيد (زماني كه تازه غذا خورده‏ايد و يا وقتي هوا خيلي گرم است ورزش نكنيد) در دو هفته اول به اندازه 400 متر و در هفته سوم هر روز 100 متر و در هفته چهارم 1200 متر و در هفته پنجم 1600 متر پياده‏روي كنيد. در هفته ششم ديگر هدف را بر پياده‏روي 1600 متر در روز براي 5 روز هفته8 قرار دهيد.

اگر قادر به انجام انواع ورزش‏ها نيستيد پياده‏روي بهترين جايگزين براي انواع ورزش‏ها بخصوص جلوگيري از پوكي استخوان و زمين خوردن خواهد بود. پس حداقل ورزش براي شم پياده‏روي است كه سه بار در هفته به مدت 20 تا 30 دقيقه انجام شود.