دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پوشک هم دیجیتالی شد



پوشک بچه,پوشک دیجیتالی,تشخیص عفونت مجاری ادراری از روی پوشک بچه

پوشک هم دیجیتالی شد
در عصر فناوری، پوشک‌های بچه هم دیجیتالی شده‌اند و می‌توانند عفونت احتمالی مجاری ادراری، سوءکارکرد کلیه و آبزدایی در نوزاد را گزارش کنند.
پوشک‌های هوشمندی که رد سلامتی نوزاد را دنبال می‌کنند توسط یک شرکت تازه کار در نیویورک آمریکا طراحی شده و به همراه یک اپلیکیشن روی تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود که می‌تواند از طریق آن اطلاعات را درباره سلامت کودک به پزشک منتقل کرد.

این پوشک از جلو دارای چندین مربع رنگی است که هرکدام از این مربع‌ها نشان دهنده یک عفونت خاص با یک پروتئین، محتویان آب یا باکتری، و تغییر رنگ در صورت مشاهده چیزی خارج از پارامترهای عادی است. همچنین یک مربع سفید هم وجود دارد که به سادگی تغییرات رنگی را در دیگر مربع‌ها بررسی می‌کند.

یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند اطلاعات دقیقی را از داده‌های شیمیایی براساس تغییرات رنگی گزارش شده توسط پوشک خواهد داشت.

این اطلاعات در یک نقطه مرکزی آپلود می‌شود و پزشک می‌توانند اطلاعاتی را درباره سلامتی نوزاد به دست آورد و تصمیم بگیرد که آیا این نوزاد نیاز به آزمایشهای بیشتر دارد یا خیر.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
دماسنج دیجیتالی - رطوبت سنج دیجیتالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی دراماكن




 

صندوق صدقات دیجیتالی

در حالی كه سامانه خودپرداز بانك‌های صادرات، كشاورزی و ملی امكان جمع‌آوری كمك‌های مردمی برای كمك به مددجویان كمیته امداد را از طریق درج گزینه ویژه‌ای میسر كرده‌اند، معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد، از نصب ۲۰۰ صندوق صدقات دیجیتالی با مكانیزمی شبیه سامانه‌های خودپرداز در اماكن عمومی سراسر كشور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار كرد: هزینه تمام‌شده هر یك از این صندوق‌ها یك میلیون تومان است.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاكید بر اهمیت استفاده از روش‌های روزآمد، طراحی صندوق دیجیتال را در جهت توسعه زیرساخت‌های كشور ارزیابی و تصریح كرد: امداد صرف چنین هزینه‌هایی را نوعی سرمایه‌گذاری‌ می‌داند و برای گسترش تعداد صندوق‌های دیجیتال در آینده برنامه‌ریزی‌ كرده است.

وی با اشاره به فراهم آمدن زمینه استفاده از پول الكترونیك برای انجام امور روزمره در شهر شیراز، از نصب یك‌هزار صندوق دیجیتالی در این شهر با همكاری بانك انصار در آینده خبر داد و خاطر نشان كرد: هزینه طراحی و اجرای این پایانه‌ها بر عهده بانك انصار است.

ستاری در ادامه با اشاره به اتمام تولید ۲۰ هزار صندوق صدقات مكانیزه شهری و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی در آینده نزدیك، به حداقل رساندن نقش عوامل انسانی در تخلیه و نیز آسیب‌رسانی به صندوق را مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی صندوق مكانیزه دانست.

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد با تاكید بر وجود ۴۰۰ هزار صندوق صدقات شهری در كشور، به نبود بودجه مشخص برای تولید صندوق مكانیزه و جایگزینی آن با صندوق‌های فعلی اشاره و ابزار امیدواری كرد: اعتبار این امر طی پنج سال آینده به مرور تامین شود.

وی با بیان این كه در مرحله نخست صندوق‌هایی كه سرانه بالایی دارد، مكانیزه خواهد شد، بر قابل بازگشت بودن اعتبار هزینه شده برای طراحی و تولید صندوق مكانیزه در كمتر از شش ماه، به دلیل كاهش چشمگیر اقدامات سودجویانه تاكید كرد.

ستاری در خاتمه هزینه تمام شده هر یك از این صندوق‌ها را قریب به ۲۵ درصد، معادل ۲۲ هزار تومان بیش از صندوق‌های متداول فعلی عنوان كرد.