پس از سه دهه، آنتی بیوتیک جدیدی کشف شد

اخبار,اخبار علمی ,کشف آنتی بیوتیک

اخبار علمی  - پس از سه دهه، آنتی بیوتیک جدیدی کشف شد

پس از 3دهه وقفه در زمینه کشف آنتی بیوتیک های تازه که موجب نگرانی های جدی شده بود،‌ امید می رود که کشف تازه دانشمندان آمریکایی این وضع را عوض کند.

به گزارش خبرآنلاین، شیوه بدیع این دانشمندان برای کشت باکتری به تولید ۲۵ آنتی بیوتیک جدید منجر شده که در این میان به خصوص یکی "خیلی نویدبخش" توصیف می شود.

آخرین باری که دسته تازه ای از آنتی بیوتیک ها کشف شد و در درمان بیماری ها به کار گرفته شد نزدیک به سه دهه قبل بود.

مطالعه تازه که نتایج آن در نشریه نیچر تشریح شده یک "تحول بسیار مهم" توصیف می شود و کارشناسان معتقدند که این فقط گوشه ای از تحولاتی بزرگ است.

بیشترین آنتی بیوتیک ها در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ کشف شد اما آخرین باری که یک آنتی بیوتیک تازه در اختیار پزشکان قرار گرفت سال ۱۹۸۷ بود.از آن زمان تاکنون میکروب ها شدیدا مقاوم شده اند. به خصوص عامل بیماری سل تقریبا نسبت به هرگونه آنتی بیوتیک موجود مقاومت نشان می دهد.

پژوهشگران در دانشگاه نورت ایسترن در شهر بوستون در ایالت ماساچوست، به منبعی رجوع کردند که تقریبا همه آنتی بیوتیک ها از آن می آیند:‌ خاک.خاک آکنده از میکروب هاست اما فقط یک درصد آنها را می توان در آزمایشگاه کشت کرد.

تیم محققان باکتری هایی را که از حیاط خانه یکی از محققان از خاک استخراج شده بود برداشتند و برای آنها یک زیستگاه ساختند. هر باکتری در یک "محفظه" قرار گرفت و کل این زیستگاه زیر خاک مدفون شد.

آنها اجازه دادند که ترکیب منحصر به فرد شیمیایی خاک فضای زیستگاه را پر کند اما باکتری ها را سر جایشان ثابت نگاه داشتند.

پروفسور کیم لوئیس، سرپرست تیم تحقیق، گفت:‌ "با کمک این شیوه تاکنون ۲۵ آنتی بیوتیک تازه کشف شده که در میان آنها یکی به نام تیکسوباکتین تازه ترین و نویدبخش ترین است."

او گفت:‌ "این مطالعه نشان می دهد که باکتری های کشت نشده حاوی خواصی هستند که قبلا ندیده ایم. این یک منبع نویدبخش تازه برای تولید آنتی بیوتیک هاست و امید می رود زمینه کشف آنتی بیوتیک ها را از نو فراهم کند."

اخبار علمی - خبر آنلاین

‫هایلایت 296: از سقف‌های خورشیدی پاناسونیک برای خودروها تا کشف منشا مقاومت آنتی‌بیوتیک‬‎

کشف آنتی بیوتیک جدید پس از 3 دهه

خبرآنلاین: پس از 3 دهه وقفه در زمینه کشف آنتی بیوتیک های تازه که موجب نگرانی های جدی شده بود،‌ امید می رود که کشف تازه دانشمندان آمریکایی این وضع را عوض کند.

خاک آکنده از میکروب هاست اما فقط یک درصد آنها را می توان در آزمایشگاه کشت کرد.