دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند



 

 

 

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند

 

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره : یک پژوهش علمی درباره تاثیر پیامدهای نشستن طولانی در برابر رایانه و تلویزیون در محیط کاری و خانه هشدار داد. پزشکان می گویند کارمندانی که چنین وضعی دارند باید در برخی از مواقع ایستاده کارهای خود را انجام دهند تا خود را از بیمارهای کشنده نجات دهند.

براساس این گزارش، برخی از کارمندان بر این نظرند نشستن در وضعیت رضایت بخش می تواند بر آثار نشستن های طولانی غلبه داشته باشد ولی پژوهشگران تاکید می کنند فرد باید از صندلی خود بلند شود.

پزشکان می گویند حتی اگر فردی ورزشکار باشد نشستن های طولانی در کار بر سلامت وی زیان داشته و بیماری های خطرناکی در پی خواهد داشت.

این گزارش آمریکایی می افزاید افرادی که نسبت به دیگران بیشتر می نشینند با چاقی، بیماری های قلبی و مرگ زود روس روبرو می شوند.

نشستن طولانی مانع از ترشح یک ماده شیمیایی در بدن می شود که چربی سوز است. کارمندانی که بیش از شش ساعت در روز می نشینند در معرض بیماری قند قرار خواهند داشت.

راه حل در این است که کارمندان کارهای خود را برخی اوقات به صورت ایستاده انجام دهند ، این وضع کاری موجب بهبود کاری کارمندان و سوزاندن برخی از کالری ها می شود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
حرکت یوگایی که عوارض نشستن طولانی مدت را از بین می برد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطرات نشستن طولانی مدت جلوی لپ تاپ



 

 

 

 

خطرات نشستن طولانی مدت جلوی لپ تاپ

 

با افزایش روند استفاده از لپ تاپ به جای رایانه، باید به خطراتی که این فناوری برای سلامتی ایجاد می کند نیز توجه داشت.

محققان می گویند نشستن طولانی مدت جلوی لپ تاپ می تواند باعث درد در ناحیه پشت، بازوها و گردن شود.

با توجه به شیوه طراحی رایانه ها، استفاده از لپ تاپ اغلب موجب می شود کاربر به شیوه نامناسبی جلوی آن بنشیند.

تایپ کردن موجب آسیب دیدگی عصبی که از مچ عبور می کند می شود. این بیماری سندرم تونل مچ دست نام دارد.

فرد زمانی که جلوی رایانه می نشیند باید آرنج ، لگن و زانو او زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. چشم نیز باید بطور مستقیم به یک سوم بالای صفحه نمایش دوخته شود.

اما از آنجا که صفحه کلید و نمایشگر در لپ تاپ ترکیب شده و فاصله بسیار اندکی با هم دارند، نمی توان آنها را بطور مستقل از هم برای تایپ کردن و نگاه کردن قرار داد.

این به آن معناست که باید چاره ای برای این مشکل اندیشید.

یک راه حل استفاده از نوعی اتصال است بطوری که لپ تاپ را به نمایشگر و صفحه کلید دیگری متصل کرده و یا از پایه ای بهره مند شد که صفحه نمایشگر را بالا نگه دارد.

همچنین می توان از وایر فایر و یا کابل USB برای اتصال لپ تاپ به نمایشگر و یا صفحه کلید دیگری که قابلیت تنظیم در ارتفاع مناسب را دارد استفاده کرد.

لپ تاپ خود را به گونه ای قرار دهید که مجبور نباشید گردن خود را برای دیدن صفحه نمایش خم کنید.

موش واره را نیز را به گونه ای تنظیم کنید که مچ دست در حالت افقی قرار گیرد.

هر ۲۰ دقیقه یک بار از جلوی لپ تاپ بلند شوید و اندکی ورزش کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید این کار به حفظ سلامت دیسک های کمر شما کمک می کند.

آنچه که اهمیت دارد جدی گرفتن نشانه هاست. درد در گردن و شانه، درد در قسمت بالای سر ، درد مچ و یا گزگز انگشتان به ویژه در انگشت شست هشدار دهنده است.