دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

وقتی فضاپیمای روسی ترمز می‎کند!(عکس)



اخبار علمی - وقتی فضاپیمای روسی ترمز می‎کند!

فضاپیمای روسی سایوز در حال حاضر تنها ابزار انتقال فضانوردان بین زمین و ایستگاه فضایی بین‎المللی است. این فضاپیما بر اساس آمار ایمن‎ترین سفینه تاریخ لقب گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، تصویری که ملاحظه می‎کنید، مربوط به بازگشت کوئیچی واکاتا، میخائیل تیورین و ریک ماستراچیو، ساکنان قبلی ایستگاه فضانوردی بین‏‌المللی است که پس از 5 ماه اقامت در مدار زمین، روز 14 می / 24 اردیبهشت در قزاقستان فرود آمدند.

اخبار ,اخبار علمی ,فضاپیمای روسی


در این تصویر، آخرین مانور سایوز را پیش از برخورد با سطح زمین می‎بینید، جایی‎که موتورهای ترمزی سایوز در آخرین لحظات فرود و در ارتفاع 3 متری از سطح زمین روشن می‏‎شوند تا با کاستن از سرعت فضاپیما، شرایط برخوردی کنترل‏‌‎شده و قابل تحمل برای فضانوردان ایجاد کنند.

تصویر زیر نیز که لحظاتی پس از فرود گرفته شده، دود ناشی از موتورهای ترمزی و گردوخاک ناشی از برخورد را نشان می‎دهد.

 

اخبار ,اخبار علمی ,فضاپیمای روسی

اخبار علمی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نقص فنی فضاپیمای روسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن که به ایستگاه فضایی رسید(+عکس)



 

 

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن که به ایستگاه فضایی رسید

 

این فضاپیما حامل 5 تن مایحتاج لازم شامل غذا و تجهیزات علمی است. Htv2 که همچنین با عنوان "کوتونتوری 2" (به معنی لک لک سفید) شناخته می شود دومین فضاپیمای بدون سرنشینی است که آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) پرتاب کرده است.

فضاپیمای بدون سرنشین ژاپن پنجشنبه شب به ایستگاه فضایی بین المللی رسید و طی یک عملیات پیچیده با موفقیت به آن متصل شد.

 

به گزارش مهر، فضاپیمای بدون سرنشین Htv2 ژاپن که روز یکشنبه 22 ژانویه پرتاب شده بود پنجشنبه شب (27 ژانویه) به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رسید و پس از یک مانور چند ساعته توسط "کاترین کولمن" از ناسا و "پائولو نسپولی" از آژانس فضایی اروپا، دو تن از فضانوردان ساکن ایستگاه به بازوی روباتیک ISS متصل شد.

 

این فضاپیما حامل 5 تن مایحتاج لازم شامل غذا و تجهیزات علمی است. Htv2 که همچنین با عنوان "کوتونتوری 2" (به معنی لک لک سفید) شناخته می شود دومین فضاپیمای بدون سرنشینی است که آژانس فضایی ژاپن (Jaxa) پرتاب کرده است.

 

این فضاپیما در فاصله 5 کیلومتری ایستگاه فضایی متوقف شد و طی یک عملیات پیچیده که از مراکز کنترل زمینی ناسا در آمریکا و Jaxa در ژاپن و همزمان توسط ایستگاه فضایی کنترل می شد با موفقیت به بازوهای روباتیک متصل شد.

 

براساس گزارش آنسا، 15 فوریه نیز دومین فضاپیمای خودکار آژانس فضایی اروپا که Atv2 نام دارد و به "یوهانس کپلر" تقدیم شده است به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب خواهد شد.

 

آژانس فضایی روسیه نیز در سال جاری 19 فضاپیما به مقصد ISS پرتاب خواهد کرد که از این تعداد 7 پرتاب همراه با سرنشین بوده و 12 پرتاب مواد مورد نیاز ایستگاه شامل آب و مواد غذایی را حمل خواهند کرد./عصرایران