دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

وقتی زمین نفس می‌کشد‌+ تصاویر



تنفس زمین,تصاویری از تنفس زمین

وقتی زمین نفس می‌کشد‌+ تصاویر
یک برنامه‌نویس با الحاق تصاویر ناسا از زمین، منظره زیبایی از تنفس زمین را در طول یک سال ارائه کرده است.
این تصاویر متحرک خارق‌العاده که توسط جان نلسون آمریکایی از شرکت IDV Solutions ساخته شده‌اند، یک نمای جدید چشمگیر از ظاهر مرمر آبی زمین ارائه کرده‌اند.
نلسون تصاویر ناسا را از پروژه نسل بعدی مرمر آبی که هر ماه یک تصویر از زمین را ثبت می‌کند، به هم متصل کرده است.


این تصاویر بر اساس ترکیب اصلی مرمر آبی است که مشاهدات چهار ماهه ماهواره‌ای با وضوح مکانی یک کیلومتر مربع بر پیکسل ناسا بوده است.
نلسون از ناسا برای به روزرسانی پروژه‌اش در نسخه خود تشکر کرد. وی همچنین در مورد چگونگی ساخت این تصاویر متحرک توضیح داد که ایده آن را در پی یک گپ با همکاری در سایت ناسا به دست آورده بود.


وی اظهار کرد: این ایده به طور تصادفی هنگامی که برای همکارم در مورد گزینه‌های مختلف طراحی در نمایش داده‌های ماهواره با یک روش فوری توضیح می‌دادم به ذهنم رسید. هنگامی که به سایت زمین قابل مشاهده ناسا برای دستیابی به برخی از منابع عظیم تصاویر داده آنها که به طور رایگان در دسترس هستند، رفتم، دریافتم که تصاویری از زمین به طور ماهانه وجود دارد.


نلسون افزود: من آنها را به شکل تصاویر متحرک به هم چسباندم که الگوی جالب فصلی را نمایش می‌دادند.در این پروژه 12 تصویر بدون ابر ماهواره‌یی ازمین در هر ماه قرار داشته که با نورافکنی جالب در کنار هم قرار گرفته‌اند.
از آنجایی که بیشتر تغییرات چشمگیر در طول سال در عرض های جغرافیایی شمالی رخ می‌دهند، نلسون از طرح قطبی برای تمرکز بر این ناحیه استفاده کرد.


وی امیدوار است که این تصاویر بتواند به انسانها نمای جدیدی از زمین را ارائه کند.
تصاویر مورد استفاده نلسون بخشی از مجموعه‌ای موسوم به «مرمر آبی: نسل بعدی» بوده که اطلاعات یک سال مجموعه‌های ماهانه با وضوح مکانی 500 متر را ارائه می‌کنند.

 

تنفس زمین,تصاویری از تنفس زمین

 تصویر خارق‌العاده از تنفس زمین با گذر فصول

 

تنفس زمین,تصاویری از تنفس زمین

 تصویر رنگ واقعی ماهواره VIIRS از عرضهای جغرافیایی شمال و قطب

 

تنفس زمین,تصاویری از تنفس زمین

تصویر آسیا و استرالیا در شب از داده‌های ماهواره Suomi NPP

تنفس زمین,تصاویری از تنفس زمین

این تصویر مرمر آبی دقیق‌ترین تصویر با رنگ واقعی از کل زمین است


منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
وقتی زمین نفس می کشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لحظه نفس کشیدن زمین توسط دوربین ضبط شد! + تصاویر



در این ویدئو که با موبایل ثبت شده است، زمین جلوی پای فیلم‌بردار بالا و پایین می‌رود.


برایان نوتال اهلِ اَپِل ریورِ واقع در نوا اِسکوتیایِ کانادا است. وی به‌تازگی با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این ویدئو که با موبایل گرفته‌شده زمین جلوی پای فیلم‌بردار بالا و پایین می‌رود.

آقای نوتالدر در پُست فیس بوک خود درباره این پدیده نوشته است: به نظر می‌رسد ریشه درختان بزرگ‌تر منطقه در عین اتصال به زمین باتلاقی به‌تازگی کمی از زمین جداشده باشند، اما درختان کوچک‌تر درهم‌فشرده اطراف به استقامت و ایستادگی آن‌ها کمک می‌کنند. درواقع بادهای شدیدی که از دو سوی تپه‌ها می‌گذرند باعث سست شدن ریشه‌های درختان و کاهش مقاومت زمین خزه مانندِ بستر جنگل شده است.

پس از انتشار این ویدئو در 31 اُکتبر 2015، تاکنون 3 میلیون بار توسط کاربران مشاهده‌شده است.

 

لحظه نفس کشیدن زمین توسط دوربین ضبط شد

لحظه نفس کشیدن زمین توسط دوربین ضبط شد

 

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران جوان