دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

وسیله نقلیه ای بین ماشین و دوچرخه/ نسل جدید خودروهای آینده



اخبار,اخبار علمی ,خودروهای آینده

 

اخبار علمی - وسیله نقلیه ای بین ماشین و دوچرخه/ نسل جدید خودروهای آینده

ELF، نام ماشین عجیب و غریبی است که از آن  با عنوان "نسل جدید خودروهای آینده" یاد می شود. این خودرو نه تنها هیچ گونه آلودگی صوتی و محیطی در برندارد بلکه با محیط زیست نیز کاملا سازگار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وسیله نقلیه جدیدی وارد بازار اتومبیل خواهد شد که از آن با عنوان "خودرو آینده" یاد می شود. خودروسازان پیش بینی می کنند که این خودرو به دلیل طراحی و همینطور داشتن مزایای منحصر به فرد با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه خواهد شد.

مزایای خودرو ELF
این خودرو ترکیبی از اتومبیل و دوچرخه است به همین دلیل نه تنها یک ورزش مناسب محسوب می شود بلکه با محیط زیست نیز کاملا سازگار بوده و کوچکترین آلودگی را وارد فضا نمی کند. ELF در حقیقت یک خودرو هیبریدی است. خودرو هیبریدی، خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. این خودرو از طریق نیرویی که توسط راننده به پدال ها وارد می شود و همینطور انرژی خورشیدی حرکت می کند. به همین دلیل از این خودرو به عنوان "خودرو پاک" یاد می شود.


خودرویی مقرون به صرفه
این خودرو به دلیل اینکه از سوخت هایی مانند بنزین یا گاز استفاده نمی کند، خودرویی مقرون به صرفه است. سازندگان این خودرو معتقدند، ELF می تواند برای افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند، بسیار مناسب و کارآمد باشد. این خودرو برعکس اتومبیل های معمولی که شخص در هنگام رانندگی دائما دچار استرس و ضربان قلب می شود، نه تنها آرامش را به راننده باز می گردانند بلکه به دلیل رکاب زدن چرخ های دوچرخه ای به راننده کمک می کند تا گردش خون بهتری را نیز در حین رانندگی تجربه کند.
اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
وسایل نقلیه نسل آینده(نه چندان دور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نسل آینده دوچرخه های کورسی +عکس




دوچرخه های مسابقه ای را بیشتر به نام کورسی می شناسیم و شاید خاطراتی نیز با آن ها داشته باشیم. این دوچرخه ها توسط ورزشکاران حرفه ای در مسابقات بزرگ استفاده می شود و سیستم آیرودینامیک خاصی دارد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تمامی وسیله ها پیشرفت کرده و نسل های جدید از آن ها وارد بازار می شود که امکانات خاص و جدیدی به همراه دارند.

دوچرخه ها نیز از پیشرفت تکنولوژی مصون نیستند و هر ساله مدل های جدیدی از آن ها وارد بازار می شود. به تازگی نیز طراحان نمونه هایی از نسل آینده دوچرخه های مسابقه یا کورسی را رونمایی کرده اند.

 دوچرخه های کورسی,نسل آینده دوچرخه های کورسی

 این دوچرخه دارای یک حالت آیرودینامیکی بسیار بالا است که باعث می شود دوچرخه سوار در مواجهه با باد هوا را کنار زده و با سرعت به راه خودش ادامه دهد همچنین برخلاف ظاهرش سوار شدن روی آن بسیار آسان و لذت بخش خواهد بود.

سیستم نیرومحرکه این دوچرخه به صورت تک دنده است و تمام اتکای سرعتی و قدرتی آن بر روی بدنه و حالت خاص طراحی آن قرار دارد.

  دوچرخه های کورسی,نسل آینده دوچرخه های کورسی


نکته جالب در مورد این دوچرخه نوع بدنه آن است که به راحتی قابلیت تعویض دارد و شما می توانید در هر زمان بدنه آن را تعویض کنید و رنگ و طرح دلخواه تان را روی آن قرار دهید.

Madella Simone طراح ایتالیایی این دوچرخه می گوید نسل آینده مسابقات با دوچرخه او انجام خواهد شد و همچنین بسیاری از رکوردهای سرعت نیز جابجا می شوند.

  دوچرخه های کورسی,نسل آینده دوچرخه های کورسی

  دوچرخه های کورسی,نسل آینده دوچرخه های کورسی

  دوچرخه های کورسی,نسل آینده دوچرخه های کورسی

 منبع:yjc.ir