دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ورود 12 هزار کاردان بهداشت دهان و دندان به مدارس کشور



 

 

دندان

 

 

 

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از آموزش 12 هزار کاردان بهداشت دهان و دندان برای ورود به مدارس کشور خبر داد.

دکتر محمدحسین خوشنویسان در گفتگو با مهر اظهارداشت: در مرحله اول این طرح قرار است 6 هزار کاردان بهداشت دهان و دندان برای ارائه خدمات بهداشتی در مراکز بهداشتی درمانی کشور تربیت شوند.

وی با عنوان این مطلب که یک درصد از بار بیماریهای کشور مربوط به بیماریهای دهان و دندان است، افزود: در مرحله دوم این طرح قرار است تعداد کاردانهای بهداشت دهان و دندان به 12 هزار نفر برسد تا با حضور در مدارس کشور خدمات پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان را برای دانش آموزان ارائه دهند.

خوشنویسان ادامه داد: کاردانهای بهداشت دهان و دندان می توانند کارهای معاینه و غربالگری کودکان گروه سنی 3 تا 6 سال را انجام دهند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، همچنین یکی دیگر از وظایف این کاردانها را آموزش بهداشت دهان و دندان برای زنان باردار، سالمندان، افراد دیابتی و بیماران خاص عنوان کرد و گفت: تشخیص افرادی که می بایست به دندانپزشک مراجعه کنند از دیگر کارهایی است که این کاردانها می توانند انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
بهداشت دهان و دندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود تبلت دانش‌آموزی از مهر به مدارس کشور



اخبار,اخبار اجتماعی , وزارت آموزش و پرورش

رییس مرکز نیروی انسانی وفناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهرماه سال تحصیلی جدید طرح تبلت دانش آموزی در مدارس کشور اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، خسرو نظری در حاشیه همایش مدیران مدارس کهگیلویه وبویراحمد و در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به صورت آزمایشی دربرخی از مدارس اجرا شد و تأثیر ارزنده ای بر روند یادگیری و یاددهی داشت.

وی اظهار کرد: براین اساس برای افزایش استفاده دانش آموزان و معلمان از فناوری درآموزش این طرح از سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس اجرا می شود.

رییس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: هم اکنون حدود 40هزار مدرسه با 80هزار کلاس درس هوشمند هستند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا