دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ورود فناوری جدید به عرصه دندانپزشكی



 

 

ورود فناوری جدید به عرصه دندانپزشكی

 

ورود چاپگرهای ۳ بعدی به عرصه دندانپزشكی، سبب درمان های دقیق تر و در نهایت حذف درمان هایسنتی می شود.

 

دكتر نوید ناصری كه در آستانه برپایی دومین كنگره كشوری انجمن دندانپزشكی ایران، سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: با ورود چاپگرهای ۳ بعدی به عرصه مهندسی بافت، بازسازی و جایگزین كردن بافت های از دست رفته بدن با حفظ كارایی، زیبایی، سازگاری و تركیب اولیه دیگر دور از ذهن نخواهد بود.

 

وی گفت: چاپگرهای ۳ بعدی می توانند با ساخت نمونه ای دقیق از بافت های تومورهای سرطانی بیمار، قبل از جراحی های پیچیده، دقت بیشتری را برای جراح و مشكلات كمتری را برای بیمار به وجود آورد./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
اعطای دکترای افتخاری به شهیدان عرصه علم و فناوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود فناوری اطلاعات به بخش كشاورزی امری ضروری است



ورود فناوری اطلاعات به بخش كشاورزی امری ضروری است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ورود فناوری اطلاعات و اتصال بخش های مختلف كشاورزی به شبكه اطلاعات ملی ( اینترنت داخلی ) امری ضروری است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' علی حكیم جوادی ' روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح اتصال 200 نقطه از بخش كشاورزی به شبكه ملی اطلاعات ( اینترنت داخلی) ، اظهار داشت : این طرح به دنبال امضای تفاهم نامه همكاری كه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت جهاد كشاورزی، توسط این دو وزارتخانه اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه زیر ساخت های دولت الكترونیك عنوان كرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای برنامه های خود كه توسعه فناوری اطلاعات است شروع به حمایت از پروژه های زیر ساختی و ملی كرده است و در آینده شاهد اتصال شبكه های بخشی و تخصصی بیشتری به شبكه ملی اطلاعات ( اینترنت داخلی ) خواهیم بود.

حكیم جوادی ،‌ هزینه طرح اتصال 200 نقطه بخش كشاورزی به شبكه اطلاعات ملی را 45 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: هدف این طرح ایجاد زیر ساخت ها و امكانات لازم جهت توسعه دولت الكترونیك در 200 نقطه بخش كشاورزی است .

وی افزود: در حال حاضر سه خدمت الكترونیكی بر روی این شبكه تعریف شده است و متقاضیان درخواست تغییر كاربری اراضی زراعی و باغی ، ‌متقاضیان مجوز مرغداری گوشتی و گاوداری می توانند بصورت الكترونیكی نسبت به درخواست خود اقدام كنند .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آینده شاهد ارایه خدماتی از قبیل خرید و فروش كالا ، تجهیزات و محصولات كشاورزی ، دامپروی و شیلات بصورت الكترونیك و ایجاد بورس الكترونیكی محصولات كشاورزی خواهیم بود .

حكیم جوادی افزود: تبلیغات اینترنتی كالاها و محصولات كشاورزی ، سهولت مبادلات بازرگانی در حوزه كشاورزی ، برگزاری دوره آموزشی بر خط ( آنلاین ) برای كشاورزان از برنامه های آتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش كشاورزی است .

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران وعده بهره برداری از شبكه علمی اطلاعات را دو باره تكرار كرد و گفت: ‌شبكه علمی اطلاعات در تهران آمده شده و به زودی افتتاح خواهد شد .... / تحلیل : ایرنا