دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

واکنش ها به مرگ استیو جابز



 

 

واکنش ها به مرگ استیو جابز

 

 

استیو جابز نه سیاست مدار بود، نه رهبر جنبشی اجتماعی و نه هنرمندی معروف. با این حال از معدود افرادی شد که خبر مرگش تیتر یک رسانه ها شد و واکنش روسای کشورها و هنرمندان و مقامات را از چهارگوشه جهان به دنبال داشت.

به گزارش دویچه وله، سه روز بعد از مرگ استیو جابز، یکی از بنیان گذاران شرکت «اپل»، اخبار مربوط به او و واکنش های جهانی به مرگ او در سن ۵۶ سالگی، بعد از مبارزه ای طولانی با سرطان، هنوز در صدر اخبار است.

روسای بزرگ ترین کمپانی های فن آوری و دیجیتال جهان، روسای جمهور و مقامات کشوری از سراسر جهان به مرگ استیو جابز، که از خلاق ترین و تاثیرگذارترین افراد حوزه فن آوری در دوران معاصر محسوب می شد، واکنش نشان داده اند.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در پیام تسلیتی که منتشر کرده است، استیو جابز را یکی از بزرگ ترین مبتكران تاریخ آمریکا نامیده است و از وی با عنوان مردی که «شجاعت این را داشت که به خود اطمینان کند که می تواند جهان را تغییر دهد» نام برده است.

رئیس جمهور آمریکا که خود از گوشی های هوشمند «بلک بری» که از رقبای اصلی «آی فون» است استفاده می کند، در پیام تسلیت خود به دیدارش با استیو جابز اشاره کرده و گفته است خود جابز به او یک «آی فون» هدیه داده بود.

باراک اوباما در بخشی از پیام خود گفته است: «استیو جابز همیشه می گفت جوری زندگی می کند که انگار امروز آخرین روز عمر اوست. براساس همین دیدگاه بود که مدام خلاقیت های تازه ای را روانه بازار می کرد. او شیوه نگاه ما به جهان و به فن آوری را تغییر داد.»

پیشتر، کمپانی «اپل» در بیانیه ای که به مناسبت درگذشت مدیرعامل خود منتشر کرده بود، استیو جابز را «منبع خلاقیت های بی شمار» این غول محصولات دیجیتال نامیده بود و تاکید کرده بود که خلاقیت ها و نو آوری های جابز، جهان را به جایی بهتر و پیشرفته تر تبدیل کرده است.

روسای کمپانی های رقیب، به احترام جابز می ایستند

واکنش های روسای کمپانی های بزرگ دیجیتال و فن آوری به استیو جابز، توام با ستایس و احترام بود. بیل گیتس، بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره «مایکروسافت» که از مطرح ترین شرکت های نرم افزاری تاریخ فن آوری است، در بیانیه ای کار با استیو جابز را "افتخاری بزرگ" دانسته و از او با عنوان «نابغه خلاق» نام برده است.

بیل گیتس گفته است: «جهان به ندرت کسی را مثل استیو خواهد دید که تا این اندازه تاثیر شگرف و ماندگار در پیشرفت زندگی انسان ها برجا گذارد و نسل های متعدد از حاصل خلاقیت این فرد بهره مند شوند.»

کمپانی «گوگل» در ادای احترام به استیو جابز، همه نوشته های صفحه اول موتور جست وجوگر خود را پربیننده ترین موتور جست وجوگر است حذف کرد و به جای آن، نام استیو جابز و سال تولد و مرگ او را نوشت. «گوگل» از رقبای اصلی کمپانی «اپل» محسوب می شود و این ادای احترام آن ها به جابز از سوی بسیاری از کارشناسان وب و فعالان سایبر تحسین شد.

مارک زاکربرگ، بنیان گذار «فیس بوک» در صفحه شخصی خود در «فیس بوک» از جابز به عنوان «دوست و مربی خوب» نام برده است و نوشته است: «متشکرم که نشان دادی آن چه تو خلق می کنی، می تواند دنیا را تغییر دهد. دلم برایت تنگ خواهد شد.» بیش از سیصد هزار کاربر این نوشته کوتاه زاکربرگ را لایک زده اند.

جی اس چوی، رئیس هیئت مدیره شرکت «سامسونگ» که این روزها درگیر یک دعوای حقوقی با «اپل» است و قصد دارد از «اپل» به اتهام انحصارگرایی تبلت های تولیدی اش شکایت کند، در یادداشتی مرگ استیو جابز را تسلیت گفته و از وی با عبارت «روحی خلاق» نام برده است. چوی گفته است هوش و خلاقیت استیو جابز، مبنا و عامل انقلاب های فن آوری بسیاری شده و صنعت فن آوری و دیجیتال را ارتقا بخشیده است.

از سوی دیگر تیم کوک که بعد از استعفای جابز در سال جاری میلادی به سمت رئیس هیئت مدیره «اپل» منصوب شد، در یادداشتی با ستایش از جابز گفته است: «او کمپانی را به جا گذاشت که فقط او با آن همه خلاقیت می توانست بسازد و روح خلاقیت های او تا همیشه، ستون اپل خواهد بود.»

ترافیک بی سابقه «توئیتر» بعد از مرگ جابز

شبکه اجتماعی «توئیتر» بعد از اعلام مرگ استیو جابز، با آن چنان ترافیکی از توئیت های کاربران در ادای احترام و ابراز تاسف کاربران از مرگ خالق مک بوک، آی فون، آی پاد و آی پد مواجه شد که تاکنون سابقه نداشته است. روسای این شبکه مایکروبلاگ اعلام کرده اند که تمام نیروهای آن ها بی وقفه تلاش کرده اند تا در اثر این حجم بی سابقه توئیت، سرورهای سایت از دسترس خارج نشده و از فعالیت باز نمانند.

«توئیتر» می گوید تنها کاربران چینی این شبکه اجتماعی بیش از ۳۰ میلیون توئیت درباره مرگ استیو جابز به ثبت رسانده اند.

از سوی دیگر هزاران چهره رسانه ای، هنرپیشه، هنرمند و کاربران دیگر ویدیوهای کوتاهی را در «یوتیوب» منتشر کرده اند که حاكی پیام های شخصی تسلیت و اندوه آن ها از مرگ استیو جابز و ادای احترام به خلاقیت و تاثیر شگرف او در دنیای دیجیتال و فن آوری است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز در پیامی ضمن ابراز تاسف از مرگ استیو جابز، گفته است که او "نابغه خلاقی بود که همه جهان دلشان برای او تنگ خواهد شد."

دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه نیز مرگ استیو جابز را ضایعه ای دردناک توصیف کرده و گفته است: «او مردی بود که جهان را تغییر داد.»

در دیگر واکنش ها به مرگ او، روپرت مرداک، رئیس غول رسانه ای «نیوز کورپریشن» نیز مهارت های مدیریتی استیو جابز را ستوده و گفته است:«او بدون شک بهترین مدیرعامل جهان بود.»

خانواده استیو جابز با صدور بیانیه ای از همه طرفداران جابز تشکر کرده و خواسته اند در این لحظات حساس، به حریم شخصی و خلوت آن ها احترام گذارند. در این بیانیه خانواده جابز گفته اند که «در زندگی عمومی اش، استیو مردی بود که همه از او با عنوان نابغه خلاق یاد می کردند. در زندگی شخصی، او انسان نازنینی بود که زندگی خانواده اش را معنا می بخشید.»

استیو جابز در سال ۱۹۹۱ با همسر خود ازدواج کرده و ۳ فرزند داشت. او از یك رابطه دوران جوانی اش نیز صاحب یک فرزند دختر بود و همیشه با اصرار و وسواس زندگی شخصی خود را از چشم رسانه ها و فضای عمومی دور نگه می داشت..... /  گزارش : جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
استیو جابز - اپل - لحظه مرگ جابز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ استیو جابز ارزش سهام شرکت های رقیب اپل را افزایش داد



 

مرگ استیو جابز ارزش سهام شرکت های رقیب اپل را افزایش داد

 

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای ضمن اشاره به درگذشت استیو جابز پایه گذار شرکت اپل به بررسی تاثیرات مرگ وی بر چشم انداز اقتصادی این شرکت پرداخت.

به گزارش فارس این روزنامه در ابتدای این مقاله نوشت برخی معتقدند این استیو جابز نبوده که برای اپل کار می کرده بلکه در واقع اپل در خدمت جابز بوده است . اپل منهای جابز شاید معنای چندانی حداقل تا امروز نداشته است.

مارک نیومن یکی ازکارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در این مورد تاکید کرد نمی خواهم بگویم که دیگر فصل ابداعات اپل با این اتفاق به پایان رسیده است برعکس معتقدم که آنها این کار را بهتر هم ادامه خواهند داد. انسانهای بسیار توانایی در اپل جمع شده اند و در حال حاضر از سوی شرکت های دیگر بویژه سامسونگ تحت فشار قرار دارند و به نظرم در فقدان استیو جابز وضعیت برای اپل بدتر و سخت تر خواهد شد.

برخی محصولات اپل نظیر آیفون ۴S که اخیرا رونمایی شده و یا گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ آیپاد در سال ۲۰۰۱ آیمک در سال ۱۹۹۸ و مکینتاش در سال ۱۹۸۴ بدون شک مدیون استعداد بالای تجاری استیو جابز هستند. استعدادی که ارزش هرسهم شرکت را در طی سی سال از سه دلار و ۵۹ سنت به ۳۷۶ دلار رسانده است.

در حال حاضر شاید هیچ کس به اندازه مدیران شرکت سامسونگ از وضعیت پیش آمده خشنود نباشند. آنها بعنوان رقیب اصلی اپل در زمینه تولید گوشی های هوشمند و لوح های رایانه ای و تسلط بر بازار ارزشمند آسیا راه خود را برای رقابت با اپل در فقدان مغز متفکر این شرکت هموارتر خواهند دید.

در همین حال ارزش سهام سامسونگ روز پنجشنبه حدود چهاردرصد افزایش یافت. ارزش سهام رقبای دیگر اپل نظیر ال جی الکترونیک و اچ تی سی تایوان هم در بازارهای آسیایی بطور نسبی بالا رفت.... / خبرگزارى فارس