دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

واکسن جدید ایدز از بدن یک مرد ۶۰ ساله



 

 

 

واکسن ایدز

 

 

برخی افراد به طور طبیعی نسبت به ابتلا به بیماری ایدز مصونیت دارند و بدن شان پادتن هایی می سازد که با ویروس این بیماری مبارزه می کنند.

درست است که حتی نام بیماری ایدز هم، بسیاری از مردم را به وحشت می اندازد و این بیماری بدون درمان تصور می شود، اما خب، قابل پیشگیری است.

غیر از تمام توصیه های رفتاری که برای پیشگیری از ایدز بارها شنیده اید، پزشکان و محققین در تلاش هستند که واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسازند.

برخی افراد به طور طبیعی نسبت به این بیماری مصونیت دارند. در واقع بدن آن ها نوعی پادتن می سازد که می تواند با ویروس اچ.آی.وی مبارزه کند. محققین آمریکایی در حال حاضر روی سه پادتن جدید کار می کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سه پادتن از سلول های بدن یک مرد ۶۰ ساله آمریکایی- آفریقایی گرفته شده است.

به گفته این محققان، تنها یکی از این پادتن ها می تواند با ۹۱ درصد از گونه های تغییر شکل یافته ویروس اچ.آی.وی مبارزه کند.

همچنین می توان از این پادتن ها برای درمان کسانی که در حال حاضر مبتلا به این ویروس هستند هم استفاده کرد، دست کم این کار اثربخشی سایر درمان های فعلی را بالا خواهد برد.

واکسن اچ.آی.وی قابلیت های سیستم ایمنی بدن فرد را برای تولید پادتن های ضد اچ.آی.وی فعال خواهد کرد...../تحلیل:خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
واکسن ایدز ساخته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد ۶۰ ساله، همسر موقت و ۳۰ ساله اش را با ۱۱ ضربه چاقو کشت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مرد ۶۰ ساله، همسر موقت و ۳۰ ساله اش را با ۱۱ ضربه چاقو کشت

روزنامه خراسان: مرد 60 ساله ای به اتهام قتل همسر 30 ساله اش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

دقایق اولیه بامداد روز گذشته مردی که همسرش را تا خیابان هاشمیه 47 تعقیب کرده بود ناگهان از پشت سر به وی حمله ور شد و او را با وارد آوردن بیش از 11 ضربه چاقو به شدت مجروح کرد. با فریادهای زن جوان یکی از شهروندان با پلیس 110 و اورژانس تماس گرفت. دقایقی بعد این زن که به دلیل اصابت ضربه های عمیق چاقو بیهوش شده بود توسط مأموران اورژانس به بیمارستان فارابی مشهد منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت، اما اقدامات پزشکان و کادر درمانی بی نتیجه ماند و این زن در بیمارستان جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر مأموران کلانتری شهرک ناجا حدود ساعت یک بامداد مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. با توجه به اهمیت موضوع، مقام قضایی در همان نیمه شب عازم بیمارستان فارابی شد. بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که قاتل ابتدا از پشت سر با چاقو 4 ضربه عمیق به زن زده و ضربات دیگری را نیز بر نقاط مختلف بدنش فرود آورده است.

مأموران اورژانس اعلام کردند که پیکر نیمه جان مصدوم را از خیابان هاشمیه 47 به بیمارستان منتقل کردند. تحقیقات مقدماتی قاضی ویژه قتل عمد بیانگر آن بود که زن توسط مردی حدود 60 ساله که پژو 405 نقره ای دارد، مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است. پس از دستور مقام قضایی مأموران موفق شدند خودرو را مقابل منزل برادر متهم در حالی کشف کنند که شیشه آن نیز شکسته بود. مقام قضایی دستور بازداشت برخی از نزدیکان متهم را به اتهام فراری دادن قاتل صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه یافت./روزنامه خراسان