دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هوندا پنگوئن ماشینی ساخت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هوندا پنگوئن ماشینی ساخت

جدیدترین طرح شركت هوندا به شكل یك پنگوئن چرخدار در واقع یك وسیله نقلیه تك نفره به نام یونی - كاب است.

جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، شركت اتومبیل و موتورسیكلت سازی هوندا در توكیو نمونه اولیه  یك وسیله نقلیه یك نفره و ابتكاری را رونمایی كرد كه ظاهر آن شبیه یك پنگوئن است كه روی چرخ سوار شده باشد.

این صندلی متحرك  فاقد  فرمان Uni-Cub نامگذاری شده  و مجهز به یك موتور برقی و یك باتری یون - لیتیوم است كه به آن ‌اجازه می دهد مسافت شش كیلومتر را بدون شارژ مجدد بپیماید.

 

یونی - كاب با توجه به زاویه و جهت بدن شخصی كه روی آن نشسته حركت كرده  و مسیرش را مشخص می كند به همین دلیل نیازی به فرمان ندارد.

در عین حال، این نخستین وسیله نقلیه ای است كه نه تنها با خم شدن به جلو یا عقب بدن سرنشینش  پیش رفته یا عقب می رود بلكه با همین شیوه حركات بدن می تواند در هر جهتی دور زده و حتی به دور خود بچرخد.

 

همچنین وضعیت بدن سرنشین سرعت را كنترل كرده، یونی - كاب را فورا یا به تدریج متوقف می كند و اجازه انجام مانورهای بسیار دقیق را بدون هیچ گونه تلاش و ایجاد مزاحمت برای افرادی كه در همان محل پیاده تردد می كنند، می دهد.

 

سرعت این صندلی متحرك شش كیلومتر بر ساعت است و طرح آن از مدلی  كه هوندا در سال 2009 با ظاهری متفاوت به نام U3-X  ارائه كرده بود اقتباس شده است.

طرح یونی - كاب به فناوری ها و ایده هایی متعلق به دهه 1980 باز می گردد كه به تدریج تست شده و تا اندازه ای در تولید روبات هایی از جمله آندرویید آسیمو مورد استفاده فرار گرفتند.  روبات آندرویید آسیمو برای توانایی هایش در حفظ  تعادل یك نمونه  قابل توجه است.

طرح نهایی تولید وسیله نقلیه سبك و مطمئن برای جابجایی سریع در فضاهای بزرگ اما محصور است از جمله فرودگاه ها ، دفاتر شركت های بزرگ، كتابخانه ها ، موزه ها، مراكز تجاری، فروشگاه های بزرگ، مراكز آموزشی ، بیمارستان ها و غیره.

در ماه ژوئن تست نهایی یونی - كاب در میرایكان ، محلی برای ارائه تكنولوژی ها و علوم آینده در توكیو انجام می شود.

 

هوندا تنها شركتی نیست كه روی طرح این نمونه كانسپت كار می كند. تویوتا رقیب هم وطنش نیز وسایل مشابهی را در دست تولید و آزمایش دارد از جمله وسیله نقلیه ای به نام  " Winglet"  كه برخلاف یونی - كاب باید روی آن ایستاد و حركت كرد. مترجم : بهرام افتخاری./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
اریگامه ساخت پنگوئن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت ماشینی که در کیف جا می شود!



ماشین Walk Car,ویژگیهای ماشین Walk Car,ماشین کیفی

ماشین Walk Car تا 120 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند

 

ساخت ماشینی که در کیف جا می شود!
یک مهندس ژاپنی موفق به طراحی و تولید یک ماشین قابل‌حمل و کوچک شده است که به راحتی در یک کوله‌پشتی جا می‌گیرد. در این صورت این وسیله، اولین ماشین دنیاست که در یک کیف جا می‌شود.

کونیاکو سایتو و همکارانش در کوکوآ موتورز از تولید یک وسیله حمل‌و‌نقل به نام واک کار Walk Car خبر دادند که به اندازه یک لپ‌تاپ است و با باطری لیتیومی کار می‌کند. این وسیله که ظاهری شبیه اسکیت بورد دارد، مانند یک ماشین عمل می‌کند. این ماشین نازک از آلومینیوم ساخته شده و وزن آن بسته به اینکه برای استفاده داخلی باشد یا خارجی، بین دو تا سه کیلوگرم متغیر است.

 

سایتو می‌گوید به دلیل سادگی راندن این ماشین، انتظار می‌رود که مورد استفاده عمومی قرار گیرد. این صفحه آلومینیومی سبک، از آنچه به نظر می‌رسد قوی‌تر است و تا 120 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. این ماشین کوچک پس از سه ساعت شارژ، به حداکثر سرعت 10 کیلومتر بر ساعت و برای مسافت‌های طولانی به 12 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تولیدکنندگان اولین ماشین کیفی دنیا معتقدند رانندگی با این ماشین بسیار ساده است. به محض اینکه راننده بر روی آن بایستد، واک کار به صورت خودکار شروع به حرکت می‌کند و با پایین آمدن از آن هم، ماشین به سادگی می‌ایستد. برای تغییر مسیر هم راننده تنها باید وزن خود را بر روی صفحه تغییر دهد. بیشترین مزیت واک کار این است که دیگر نیازی به جای پارک ندارد، چون به سادگی در یک کیف کوچک جا می‌شود.
منبع : nikoo.com