دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هوشمندسازی خانه با گوی هوشمند نینجا



اخبار,اخبار علمی, گوی هوشمند نینجا


اخبار علمی - هوشمندسازی خانه با گوی هوشمند نینجا

محققان سیستم هوشمندی را طراحی کرده‌اند که بدون نیاز به کنترل دائم توسط برنامه‌های نرم افزاری، امکان نظارت بر عملکرد دستگاه‌های هوشمند منزل را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا ، در سال 2011 میلادی محققان شرکت تازه تأسیس «Ninja Blocks» دستگاهی را به همین نام اختراع کردند که با کمک مجموعه‌ای از حسگرهای هوشمند، در نقش مغز عمل کرده و هر خانه‌ای را به خانه هوشمند تبدیل می‌کند.

با کمک حسگرهای حرکت و دما در کنار زیر ساخت منبع باز،‌ دستگاه هوشمند Ninja Blocks به تلفن همراه هوشمند کاربر متصل شده و امکان کنترل از راه دور برخی از عملکرهای منزل را فراهم می‌کند.

اما برای تبدیل یک منزل به خانه هوشمند واقعی، محققان بدنبال توسعه زیر ساختی بودند که نیازی به کنترل کامل توسط برنامه نرم افزاری نداشت.

این عملکرد با طراحی سیستم هوشمند Ninja Sphere فراهم شد؛ این دستگاه در تعامل با دستگاه های Ninja Blocks در هر اتاق خانه و سیگنالهای دریافتی از دستگاه‌های هوشمند خانه، گزارش دقیقی از وضعیت هر قسمت از آنرا بطور لحظه‌ای برای تلفن همراه هوشمند کاربر ارسال می‌کند.

بطور مثال زمانی که پیام کوتاهی دریافت می‌شود، متنی بر روی تلویزیون نقش می‌بندد که فرستنده پیام و محل دقیق گوشی تلفن را اعلام می‌کند؛ اعلام روشن بودن برق در اتاق خالی از دیگر کارآیی‌های این سیستم هوشمند است.

تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربر بصورت لحظه‌ای بر روی تلفن همراه هوشمند قابل دریافت است.

کنترل عملکرد دستگاه‌های هوشمند متصل به سیستم Ninja Sphere با کمک گوی کنترل ژست «Spheramid» انجام می شود؛ برقراری ارتباط توسط این گوی از طریق بلوتوث، وای‌فای یا زیگ‌بی (Zigbee)‌ انجام می‌شود، اما امکان اتصال از طریق پورت یواس‌بی نیز وجود دارد.

کیت کامل سیستم هوشمند Ninja Sphere برای آپارتمان با قیمت 249 دلار و کیت مخصوص خانه های بزرگ به قیمت 449 دلار عرضه می‌شود.
اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
کاتالوگ محصولات خانه هوشمند و هوشمندسازی اینترا یونت شرکت ساختمان هوشمند کیانیک نمایندگی انحصاری در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ آپارتمان روی تلفن هوشمند/ پشت در خانه را از هر جا هستید ببینید



زنگ آپارتمان روی تلفن هوشمند/ پشت در خانه را از هر جا هستید ببینید
طراحان فناوری یک زنگ در خانه هوشمند ابداع کرده اند که به صورت بی سیم به دوربین متصل می شود و شما می توانید با هرکس که پشت در خانه است از طریق تلفن هوشمند یا تبلت خود صحبت کنید.
ارتباطات ویدئویی و تحول این ارتباطات در عصر حاضر این امکان را فراهم می کند که با کسی که در پشت در ایستاده تعامل داشته باشیم.
شاید تصور کنید که این فناوری قدیمی است و در حال حاضر در بسیاری از خانه ها وجود دارد. اما این ابتکار که با عنوان DoorBot شناخته می شوند اندکی فراتر رفته است و به کاربر این امکان را می دهد که از هرکجا، با کسی که در پشت در منزل ایستاده تعامل برقرار کند. شما چه در محل کار خود باشید، چه در پارکینگ و یا حیاط خانه و حتی هزاران کیلومتر دورتر از خانه در تعطیلات به سر باشید، می توانید با کسی که در پشت در خانه شما ایستاده صحبت کنید.
DoorBot در حقیقت شکل زیبا و کاربردی همین سیستمی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم یک دوربین مستقل WIFI است که با 4 باطری سایز AA کار می کند و دارای هیچ سیسم کشی پیچیده الکتریکی نیست و باطریها نیز سالی یک بار نیاز به تعویض دارند.

زنگ آپارتمان روی تلفن هوشمند,اخبار

این دروبین تنها در مقابل در منزل قرار می گیرد و پس از آن که با شبکه خانگی بی سیم ارتباط برقرار کرد و تنظیمات صورت گرفت، کاربر می تواند برنامه کاربردی آن را برای سیستم عامل iOS و یا اندروید دانلود و نصب کند از این رو می تواند هم پاسخگوی زنگ در خانه باشد و هم با فردی که بیرون در ایستاده مکالمه داشته باشد.
هربار که فردی زنگ در خانه را به صدا در می آورد، کاربر این سیستم یک پیام روی تلفن همراه خود دریافت می کند، کاربر می تواند پاسخگوی این زنگ باشد و یا در شرایط که نمی خواهد کسی را ملاقات کند آن را نادیده بگیرد.
سیستم ابتکاری Doorbot می تواند برای دفاتر اداری و همچنین اماکنی که کاربر همواره در آن حضور ندارد اما نیاز دارد که در صورت عدم حضور خود یک نفر مراقب آن باشد، کاربرد بیشتری داشته باشد.
این سیستم می تواند به عنوان یک سیستم ضد سرقت در زمان واقعی عمل کند.
این پروژه با بودجه جمع شده در اینترنت تکمیل شده و در صورتی که میزان این بودجه به 250 هزار دلار برسد، تولید تجاری آن آغاز می شود و افرادی که آن را سفارش داده اند تابستان سال آتی می توانند این دستگاه را به قیمت 170 دلار دریافت کنند. در صورتی که این سیستم با سیستم ابتکاری لایترون به فروش برسد قیمت تا به 320 دلار خواهد رسید.
سیستم لایترون یک سیستم بی سیم دیگر است که به کاربر این امکان را می دهد که در منزل را با استفاده از تلفن هوشمند و یا تبلت خود باز و یا قفل کند..../مهر