دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

هنگام پیاده‌روی افكار مثبت داشته باشید



 

 

 هنگام پیاده‌روی افكار مثبت داشته باشید

 

این دسته از محققان اعتقاد دارند اگر این ورزش همراه با افکار مثبت و دفع افکار منفی باشد، می‌تواندیک آرامش‌یابی خاص را به فرد منتقل کند.

 

به گفته پژوهشگران، پیاده‌روی علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، می‌تواند در بهبود شرایط روحی افراد نیز تاثیرگذار باشد.

 

به گزارش ایسنا، تغییرات در دنیای امروز باعث شده تا سایه ناراحتی و افسردگی بر سر بشر امروزی بیشتر شود كه بارزترین این تغییرات بروز استرس و فشارهای روانی زیاد است، این امر تا جایی می‌تواند پیش برود که باعث مختل شدن توانایی‌های فردی شود.

 

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند: پیاده‌روی علاوه بر تامین سلامت جسمی می‌تواند از لحاظ بهبود روحی نیز بر افراد تاثیرگذار باشد. پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین ورزش‌ها است که در کاهش استرس نقش مهمی دارد.

 

این دسته از محققان اعتقاد دارند اگر این ورزش همراه با افکار مثبت و دفع افکار منفی باشد، می‌تواند یک آرامش‌یابی خاص را به فرد منتقل کند.

 

بررسی‌های تحقیقاتی همچنین نشان می‌دهد: شرایط حاکم بر زندگی ما نیز گاهی باعث استرس می‌شوند که این عامل بر اثر یک تعامل بین فرد و موقعیتی خاص به وجود می‌آید و فرد در مقابل این موقعیت واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، تقابل این واکنش با آن موقعیت خاص باعث بروز استرس و فشارهای روانی در فرد می‌شود.

 

داشتن ذهنیت مثبت، خواب کافی، تقویت رفتارهای مثبت، خودباوری و عزت نفس از دیگر عوامل در کاهش استرس است./عصرایران


ویدیو مرتبط :
مثبت اندیش باشید ...............

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مثبت اندیش باشید تا بیشتر عمر کنید !؟



 

 

مثبت اندیش باشید تا بیشتر عمر کنید

 

فوایدی که از بودن کنار افراد مثبت ‌اندیش عایدمان می‌شود کاملاً ملموس هستند و کسانیکه بالاترین میزان  خوش‌ بینی را دارند تا 20 درصد احتمال زنده‌ ماندنشان بالاتر بوده است.

 

بودن درکنار افرادی شاد و مثبت واقعاً زیبا نیست؟

 

فوایدی که از بودن کنار افراد مثبت ‌اندیش عایدمان می‌شود کاملاً ملموس هستند.

 

در زیر به شما نشان می‌دهیم که رفتار چطور بر سلامت ما تاثیر می‌گذارد.

 

کلینیک مایو در دهه شصت بر روی تعدادی بیمار تحقیقاتی انجام داد. این بیماران 30 سال مورد بررسی و تحقیق قرار گرفتند تا مشخص شود آیا داشتن رویکردی مثبت به زندگی تغییری ایجاد می‌کند یا خیر.

 

یافته ‌های این تحقیق بسیار جالب توجه هستند. کسانیکه بالاترین میزان خوش‌ بینی را دارند تا 20 درصد احتمال زنده‌ ماندنشان بالاتر بوده است. اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، به ‌جز میزان کالری که روزانه مصرف می‌شود عوامل کمی هستند که با گذشت زمان چنین نتایجی در بر خواهند داشت. تا دیروز با عقل سلیم جور درنمی‌ آمد اما امروز با واقعیات علمی همراه شده است. افراد خوشبین شادتر هستند و کمتر دچار افسردگی می‌شوند. داشتن نگرش منفی می‌تواند با کاهش واکنش ایمنی بدن، بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط باشد.

 

در زیر راه‌ هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کمک می‌کند خوشبینی را وارد زندگیتان کنید:

 

قدرشناسی را تمرین کنید

 

هر روز صبح روزتان را با یک تشکر ویژه از خداوند برای همه نعمت‌ هایی که در زندگی به شما داده شروع کنید. قدرشناسی حس امید و شادکامی را وارد زندگیتان می‌کند.

 

این یک مشکل نیست، یک چالش است

 

به سختی‌های زندگی دوباره فکر کنید و آنها را به شکل چالش‌هایی ببینید که باید از پس آن برآیید. وقتی با خوشبینی به زندگی نگاه کنید، هر مانعی را می‌توانید پشت سر بگذارید.

 

با افراد مثبت ‌اندیش نشست و برخاست کنید

 

همه آدمها تحت تاثیر اطرافیانشان هستند. خوشبینی پدیده‌ای مسری است. درست مثل منفی ‌بافی. پس در انتخاب اطرافیانتان بیشتر دقت کنید.

 

شب‌ها دعای سپاسگذاری بخوانید

 

وقتی می‌خواهید بخوابید به همه آن چیزهایی که شادتان می‌کند فکر کنید. حتی برای اتفاقات کوچکی که آن روز برایتان رخ داده شکرگذار خداوند و افرادی باشید که مسبب آن بوده‌ اند.

 

تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که افراد خوشبین بیشتر با ویزیت دکتر، رژیم‌‌های پزشکی، رژیم‌ غذایی و ورزش سازگار می‌شوند. افراد خوش‌بین در صورت نیاز  آزمایشات جسمی خود را به‌ موقع انجام می‌دهند.

 

خوش‌‌بین بودن یعنی به فرصت‌هایی که هر روز ممکن است در خود داشته باشید امید داشته باشید.

 

اما چطور می‌توانید اینطور باشید؟

 

دوستانی خوش‌بین و مثبت‌ اندیش پیدا کنید، آنهایی که همیشه نیمه پُر لیوان را می‌بینند. دوستانتان را ستون نگرش مثبت خود قرار دهید. درمورد ایجاد احساسات مثبت در رابطه با همسرتان گفتگو کنید. وقتی زندگی را شادتر ببینید، بدنتان هم سالم‌تر خواهد بود.

منبع :  mardoman.net