دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

همه مردم نباید روزی ۸ لیوان آب بخورند



اخبار,اخبار علمی ,روز جهانی کلیه

 

اخبار علمی - همه مردم نباید روزی ۸ لیوان آب بخورند

بنیانگذار نفرولوژی در ایران با بیان اینکه کلیه های انسان هم به مرور زمان روند پیری را طی می کند، افزود: همه مردم نباید روزی ۸ لیوان آب برای سلامتی بنوشند.

به گزارش ایرنا ، دکتر بهروز برومند در مراسم روز جهانی کلیه که در بیمارستان فیروزگر برگزار شد اظهارداشت : برخی سالخوردگان فکر می کنند، اگر خودشان ۸۰ سال سن دارند باید کلیه های آنها مثل یک کودک ۱۴ ساله عمل کند.وی افزود : این در حالی است که این افراد فراموش کرده اند که کلیه های آنها مثل خودشان پیر شده است و باید بیشتر مراقب این عضو حیاتی بدن باشند.

** باید به اندازه نیاز آب نوشید
متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه افزود: برخی پزشکان تاکید می کنند که هر فرد باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد این در حالی است که این اظهارات درست نیست و آب باید به اندازه نیاز بدن مصرف شود.

برومند با بیان اینکه نوشیدن هشت لیوان آب برای برخی افراد مبتلا به نارسایی کلیه خوب نیست اظهارداشت: به عنوان نمونه در همین بیمارستان ( فیروزگر) بیمار نارسایی کلیه به خاطر نوشیدن آب زیاد، جان خود را از دست داد.

این فوق تخصص بیماری های کلیه تاکید کرد : مگر امکان دارد که همه افراد یک جور لباس بپوشند که برخی پزشکان نوشیدن هشت لیوان آب را برای همه توصیه می کنند!؟

** ۷۰ سالگی حداکثر سن عمل جراحی پیوند کلیه در ایران
وی با بیان اینکه برخی منابع عمل جراحی پیوند کلیه را تا سن ۸۰ سالگی نیز امکان پذیر عنوان کرده اند، افزود : اما این عمل در ایران تا سن ۷۰ سالگی است.

برومند اظهارکرد: اگر برخی می گویند عمل پیوند کلیه برای سنین کمتر از ۶۵ سال است برای آندسته از کسانی است که زندگی سطح پایینی دارند.

وی در عین حال به بیماری ۷۱ ساله اشاره کرد که وی را به یکی از بیمارستان های تهران جهت عمل پیوند کلیه معرفی کرده بود و مسوولان آن بیمارستان در رابطه با سن زیاد بیمار به او ( دکتر برومند ) ایراد گرفته بودند.

دکتر برومند هم به سن خودش که در زمان حاضر ۷۳ سال است اشاره کرد و افزود : اگر آن بیمار ۷۱ ساله را از عمل پیوند ناامید می کردم خودم که از آن بیمار دو سال بزرگتر بودم باید دو سال پیش با زندگی وداع می کردم.

** چه کسی گفته است دیالیز بیماران را اسیر خود می کند؟
وی در عین حال به برخی اظهارات در رابطه با اینکه دیالیز بیماران را اسیر خود می کند اشاره کرد و گفت :چه کسی گفته است دیالیز بیماران از جمله سالمندان بیمار را اسیر خود می کند این در حالی است که ماشین دیالیز بزرگترین کمک را برای بازگرداندن زندگی به بیماران دارای مشکل کلیه دارد.

وی گفت : تحقیقات جهانی نشان می دهد که دیالیز برای سالمندانی که کیفیت زندگی پایه خوبی داشته باشند درمان مناسبی است ولی در افرادی که چند بیماری همراه دارند وضعیت عملکردی مناسبی نیز ندارند دیالیز طول عمر و کیفیت زندگی را بهبود نمی بخشد.

مراسم روز جهانی کلیه - ۲۲ اسفند - در بیمارستان فیروزگر برگزار شد و در پایان این مراسم از ۸۰ پرستار نمونه در بخش های دیالیز و پیوند بیمارستان های تهران قدردانی شد. 

اخبار علمی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
احمد جنتی-چه اشکال دارد مردم روزی یک وعده غذا بخورند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزی یك لیوان آب كرفس !



 

 

کرفس سلطان سبزیجات

 

 

كرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر كه ساقه‌ای منشعب دارد. برگ‌های آن شفابخش و ضخیم و گل‌های آن كوچك و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی قسمت‌های مختلف آن بویژه ریشه و برگ آن است. در بسیاری از مناطق ایران از جمله در سیستان، خوی و بندر عباس می‌روید.

 

 

جالب است بدانید كه فرانسوی‌ها یك ضرب‌المثل جالب به كرفس نسبت داده‌اند كه می‌گوید، اگر مردم خاصیت كرفس را می‌دانستند تمام مزارع را به كاشتن آن اختصاص می‌دادند.

 

 

کرفس سرشار از املاح و ویتامین

 

 

خواص کرفس

 

 

در گذشته پارسیان به كرفس،كرفش و كرسب نیز می‌گفته‌اند و اعراب آن را معرب كرده و كرفس نامیده‌اند. كرفس دارای انواع و اقسام گوناگونی است، اما در بین آنها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به كار می‌روند. در كرفس ویتامین‌های آ ‌- ب -‌ وث و املاح سدیم ‌ پتاسیم و فسفر نهفته است. عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انكارناپذیر كرفس، آن را از بین سبزی‌های دیگر ممتاز كرده است. مهم‌ترین نوع دارویی كرفس، كرفس آبی یا كرفس مرداب است كه به طور خودرو در كنار مرداب‌ها می‌روید. نوع دیگر آن كرفس عطری است كه به علت داشتن عطر زیاد به كرفس مشك معروف است.

 


روزی یك لیوان آب كرفس

 


خواص آب کرفس

 

 

برای این‌كه به روده‌های خسته و پیر كمك شود، توصیه می‌شود كه هر روز یك لیوان عصاره كرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می‌شود.( البته برگ‌ها را همیشه مصرف كنید)

 

 

دانشمندان بر این عقیده‌اند كه كرفس بهترین ماده غذایی است برای عفونت مجاری ادرار و اسید اوریك بالا از طریق تمیز‌كردن كلیه و مجاری ادرار محسوب می‌شود در واقع ترپین، ماده معطر كرفس است كه مانع ماندن سنگ كلیه در مجاری ادرار یا آلودگی میكروبی و درد می‌شود. بعلاوه كرفس عروق را باز می‌كند و برای تقویت قلب و ریه مفید است. كمپرس جوشانده كرفس برای دست و پای سرما زده و نیز برای درمان سایر زخم‌ها مفید است. جالب آن كه بذر كرفس در باز كردن گرفتگی‌های معده قوی‌تر از سایر قسمت‌های آن است. این بذر اشتها آور بوده و به هضم غذا كمك می‌كند.

 


کرفس و تقویت لثه‌ها

 

 

انواع كرفس به علت داشتن ویتامین «ث» لثه‌ها را محكم می‌كند و از خونریزی و رقت خون جلوگیری می‌كند. اشتها را زیاد می‌كند و برای مبتلایان به بیماری‌های رماتیسم، نقرس، درد مفاصل و تصلب شرایین، غذای مفیدی محسوب می‌شود و این دسته از بیماران هم می‌توانند آن را در غذای خود داخل كرده و هم می‌توانند آب آن را گرفته یك فنجان در روز میل كنند. كرفس تب بر، باد شكن و ضد نفخ است و كلیه‌ها و مثانه را زهكشی كرده و دشمن سنگ كلیه است.