دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نوشابه‌های رژیمی توان حافظه را کاهش می‌دهند



 

 

مصرف نوشابه‌های رژیمی موجب چاقی، سرگیجه، کاهش توان حافظه و پوکی استخوان می‌شود و بر خلاف بخشنامه‌های دولتی هنوز در ادارات دولتی نوشابه‌های گازدار و کولادار توزیع می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف نوشابه‌های رژیمی موجب چاقی، سرگیجه، کاهش توان حافظه و پوکی استخوان می‌شود و بر خلاف بخشنامه‌های دولتی هنوز در ادارات دولتی نوشابه‌های گازدار و کولادار توزیع می‌شود.

فارس: مرتضی صفوی اظهار داشت: نوشابه فاقد فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است و جز قند و اسید، ماده‌ ارزشمندی ندارد.

وی گفت: بر خلاف تصور برخی افراد که نوشابه‌های رژیمی مانع از چاق شدن افراد می‌شود، باید گفت که این نوشابه‌ها سرشار از آسپارتام است که موجب سرگیجه، کاهش توان حافظه، پوکی استخوان و کاهش یادگیری افراد می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: وجود دی‌اکسید کربن در نوشابه باعث افزایش اسیدیته معده می‌شود و در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند و زمانی که این اسیدیته وارد سیستم خونی می‌شود، بدن برای خنثی کردن آن کلسیم مصرف می‌کند که مشکلات کمبود کلسیم نیز برای قلب ایجاد می‌‌شود.

صفوی بیان داشت: طبق تحقیقی که در سال ۱۳۸۶ انجام شد، ۴. ۷ درصد از واحدهای دولتی منحصراً از نوشابه‌های گازدار استفاده می‌کردند و این درست برخلاف بخشنامه‌هایی است که به بخش‌های دولتی ارسال شده بود.

وی ادامه داد: ‌۸۱. ۵ درصد واحدهای دولتی از سایر نوشیدنی‌ها مانند آب، آبمیوه و ماءالشعیر استفاده می‌کردند و ۱۳. ۷ درصد از واحدهای دولتی از نوشابه‌های گازدار کولا‌دار استفاده می‌کردند که این نوشابه‌ها ضرر بیشتری به بدن می‌رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: ‌۲۹. ۴ درصد از واحدهای دولتی یک روز در هفته نوشابه مصرف می‌کردند و ۱۷. ۱ درصد از واحدهای دولتی ۲ روز در هفته همچنین ۵۳. ۵ درصد ۳ روز در هفته نوشابه مصرف می‌کردند.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
مقایسه قند موجود در نوشابه معمولی و نوشابه رژیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشابه های رژیمی تاثیری در کاهش وزن ندارد



اخبار,اخبار اجتماعی,نوشابه

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف نوشابه های گازدار بدون قند یا نوشابه های رژیمی تاثیری در کاهش وزن ندارد.

محققین می گویند این افراد با مصرف نوشابه های رژیمی در واقع خود را گول می زنند که در حال سعی و تلاش برای کاهش وزن هستند و این کار آنها را از کم خوردن غذاهای پر کالری معاف می کند.

 

به این طریق آنها دیگر از خوردن غذاهای چرب و شیرین احساس گناه نمی کنند. آنها گرچه قندی را از طریق نوشابه دریافت نمی کنند ولی قند اضافی و چربی را به واسطه مصرف غذاهای بیشتر به بدن خود می رسانند.

این نتایج براساس مطالعه بر روی عادات غذایی ۲۲ هزار فرد بالغ امریکایی بدست آمده است. این بررسی نشان داد که در افرادی که نوشابه های رژیمی مصرف می کنند مصرف کلی قند و چربی در غذای روزانه کمتر نشده است.

 

گرچه این افراد قند کمتری را از طریق نوشابه دریافت می کنند ولی این قند از طریق دیگر مواد غذایی به بدن آنها وارد می شود.

محققان می گویند کسانی که نوشابه می خورند عادات غذایی بدی دارند و غذاهای ناسالم بیشتری مصرف می کنند و دیگر فرقی ندارد این نوشابه قند دارد یا رژیمی است.

اخبار اجتماعی - مهر