دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نقش هورمون‌ها در افزایش تمایل به تقلب



اخبار , اخبار علمی,تحقیقاتی درمورد تقلب,نقش هورمون‌ها در افزایش تمایل به تقلب

 

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه هاروارد و تگزاس نشان می‌دهد، هورمون‌ها در تشویق افراد به تقلب و ارتکاب دیگر رفتارهای غیراخلاقی نقش مهمی بازی می کنند.

رسوایی‌های مربوط به تقلب در محیط‌های دانشگاهی و کلاهبرداری‌های تجاری، ضرر و زیان مالی بالغ بر 3.7 تریلیون دلار در هر سال به دنبال دارد. بر همین اساس محققان تصمیم گرفتند هورمونها خصوصا هورمون جنسی تستوسترون و هورمون استرس یعنی کورتیزول را مورد بررسی قرار دهند تا شاید بتوانند پاسخی برای این رویه بیابند.

این پژوهش نشان داد، سیستم غدد درون‌ریز نقش دوگانه‌ای را در این زمینه بازی می‌کند. افزایش این هورمون‌ها ابتدا تمایل به تقلب را افزایش می‌دهد، سپس تغییر در میزان هورمون در طول آن عمل متقلبانه، موجب تقویت و ادامه رفتار غیراخلاقی می‌شود.

هرچند سابقه بررسی هورمونها و رابطه آن‌ها با رفتار به اوایل قرن 19 بازمی‌گردد، اما محققان به تازگی نشان داده‌اند که سیستم اندوکرین یا غدد درون‌ریز تاثیر قدرتمند و فراگیری بر رفتار انسان دارد.

افزایش هورمون تستوسترون ترس از تنبیه را کاهش می‌دهد در حالی که حساسیت نسبت به دریافت پاداش را بالا می‌برد. افزایش کورتیزول نیز با وضعیت ناخوشایند استرس‌های شدید در ارتباط است که می‌تواند به شدت افراد را ناتوان کند. به این ترتیب تستوسترون افراد را تشویق به تقلب کرده و افزایش کورتیزول دلایلی برای تقلب کردن دست و پا می‌کند. 

 

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نقش موبایل در بازاریابی و افزایش فروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هورمون درمانی خطر بروز سرطان تخمدان را افزایش می دهد



 

 

 

هورمون درمانی خطر بروز سرطان تخمدان را افزایش می دهد

 

محققان دانشگاه آکسفورد در تحقیقات صورت گرفته دریافتند که هورمون درمانی در دوران یائسگی می تواندخطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش دهد.

 

به نقل از Science Daily ، پژوهشگران در پژوهش های خود روی زنان یائسه به این نتیجه رسیدند زنانی که برای کاهش علائم یائسگی همچون گرگرفتگی به درمان های هورمونی رو می آورند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان تخمدان قرار دارند.

 

محققان با بررسی ۱۲۶۹۲۰ زن در طول ۹ سال که ۴۲۴ نفر از آن ها در این مدت به سرطان تخمدان مبتلا شده بودند، دریافتند که هورمون درمانی به منظور کاهش علائم یائسگی تنها باید در کوتاه مدت انجام گیرد و استفاده از هورمون ها در طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان می شود.

 

مطالعات پیشین ارتباطی را میان هورمون درمانی و افزایش خطر سرطان تخمدان نشان نداده بود ولی تحقیقات اخیر حاکی از آن است که استفاده از هورمون درمانی در دوران یائسگی ۲۹ درصد خطر بروز سرطان تخمدان را افزایش می دهد./خبرگزاری ایسکانیوز