دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نصب مجدد اینترنت اکسپلورر به سادگی



 

نصب مجدد اینترنت اکسپلورر به سادگی

ممکن است به هر دلیلی قصد نصب مجدد مرورگر IE را داشته باشید. اما نحوه این کار را نمیدانید و یا تنها راه نصب مجدد آن را در نصب مجدد ویندوز جستجو میکنید. در این ترفند قصد داریم ساده ترین روش نصب مجدد IE را به شما بیاموزیم.

 

برای اینکار:
ابتدا CD نصب ویندوز XP را درون CD-Rom قرار دهید.
سپس از منوی Start بر روی Run کلیک کنید.
اکنون دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (میتوانید آن را Copy و Paste کنید):

 

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\ie.inf

 

یا این دستور:

 

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\iereset.inf

 

دقت کنید در دستور فوق به جای درایو C، درایوی که ویندوز در آن نصب است را وارد کنید. به عنوان مثال اگر درایوی که ویندوز در آن نصب است E باشد، قسمت انتهایی دستور E:\WINDOWS\inf\ie.inf و در بعدی E:\WINDOWS\inf\iereset.inf خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
‫اینترنت اکسپلورر IE‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر



 

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

 

دولت فرانسه پس از گزارش سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان مبنی بر ایمن نبودن اینترنت اکسپلورر قصد دارد تدابیری را بر ضد این مرورگر مایکروسافت بیندیشد.

 


مرکز کارشناسان پاسخ و حل حملات انفورماتیکی دولت فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرد که تا روشن نشدن وضیعت حفره جدید در سیستم امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.

 


در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی نهادهای امنیتی کشورها بر ضد مرورگر مایکروسافت ارائه می شود به طوری که روز دوشنبه سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات در گزارشی نشان داد که یک حفره در سیستم امنیتی اینترنت اکسپلورر به وجود آمده است که حملات و نصب برنامه های مخرب را در رایانه هایی که با سیستم عامل ویندوز عمل می کنند از طریق یک کد دستکاری شده در یک سایت ویژه امکانپذیر می کند.

 


همچنین شرکت امنیت انفورماتیکی مک آفی نیز اعلام کرد که حملات سایبری که هفته گذشته بر روی سایت گوگل چین انجام شد از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت اتفاق افتاده است.

 


اکنون نوبت به این سازمان فرانسوی است که خبر از خطرناک بودن نسخه های ۶، ۷ و ۸ این مرورگر می دهد.

 


معرفی این حفره به عنوان یک مشکل امنیتی خطرناک از سوی این سازمانها در شرایطی انجام می شود که مایکروسافت تنها تائید کرد که یک حفره ضعیف در این مرورگر ایجاد شده که حملات اخیر به گوگل را برانگیخته است.

 


غول نرم افزاری دنیا اظهار داشت که برای جلوگیری از فعال شدن این حفره ها کاربران به راحتی می توانند در زمان جستجوی آنلاین گزینه های محافظت از مرورگر را در درجه "بالا" قرار دهند.

 


این درحالی است که هم مقامات آلمانی و هم فرانسوی به شدت در مقابل مایکروسافت قرار گرفته اند و از شهروندان خود می خواهند که از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.