دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نشستن زیاد سرطان زاست



 

نشستن,عوارض نشستن

 

تحقیق صورت گرفته در موسسه تحقیقات سرطان آمریكا می گوید نداشتن فعالیت جسمی خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را افزایش دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، محققان می گویند هر چه فعالیت فرد بیش تر باشد احتمال مبتلا شدن به این سرطان ها كم تر می شود. بنابراین تحرك و جنب و جوش عامل اصلی پیش گیری از سرطان است.

براساس گزارش " یو اس ای تودی"، مطالعات انجام شده در انجمن اپیدمیولوژی سرطان در آمریكا ثابت كرده نرمش های ملایم از قبیل ایروبیك و نیز پرهیز از نشستن طولانی مدت در حفظ سلامت فرد حایز اهمیت هستند.... /   خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
آیا اسپری زیر بغل سرطان زاست ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشستن مداوم، عامل ابتلا به سرطان



 

نشستن بی‌وقفه و طولانی مدت به خودی خود یک فاکتور قوی در بروز سرطان است. در واقع هرچه مدت طولانی‌تری در طول روز بنشینید، احتمال ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد. این ارتباط در واقع هیچ ربطی به وزن بدن یا میزان ورزش کردن روزانه ندارد.

ایسنا: متخصصان استرالیایی هشدار دادند: نشستن به مدت طولانی حتی برای افرادی که روزانه زمان مشخصی را ورزش می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان را تشدید می‌کند و تهدیدی جدی برای سلامتی است.

دکتر نویل اوون از انستیتو قلب و دیابت «بیکر آی‌دی‌آی» در استرالیا می‌گوید: وقتی بین نشستن‌های طولانی مدت یک تا دو دقیقه از جای خود برخاسته و راه می‌روید با همین وقفه بسیار کوتاه، می‌توانید شاخص‌های کلیدی سرطان‌زایی را تا حد زیادی در بدنتان کاهش دهید.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، نشستن بی‌وقفه و طولانی مدت به خودی خود یک فاکتور قوی در بروز سرطان است. در واقع هرچه مدت طولانی‌تری در طول روز بنشینید، احتمال ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد. این ارتباط در واقع هیچ ربطی به وزن بدن یا میزان ورزش کردن روزانه ندارد.

دکتر اوون می‌گوید: ما در این مطالعات فاکتورهایی چون اندازه دور کمر، مقاومت انسولینی و التهاب را که شاخص‌های معمول در بروز سرطان هستند، اندازه‌گیری و ارزیابی کردیم در ‌‌نهایت معلوم شد که حتی یک دقیقه برخاستن و حرکت کردن می‌تواند این نشانگرهای زیستی خطرناک را تا حد زیادی کاهش دهد.

این یافته در کنفرانس سالانه انستیتو مطالعه سرطان آمریکا در واشنگتن ارائه شده‌اند.... / تحلیل : عصر ایران