دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل جدید كتابخانه‌‌های دیجیتال و بایدها و...



 

نسل جدید كتابخانه‌‌های دیجیتال و بایدها و نبایدها

 

 

 

لوح الكترونیكی I pad یكی از جدیدترین محصولات شركت اپل است كه بتازگی وارد بازار شده است.

 


اگرچه بسیاری از مدیران این شركت بر این باورند كه پیش‌فروش اینترنتی این محصول موجب شد كه شاهد ازدحام جمعیت خریداران و تشكیل صف‌های طولانی نباشند، اما به نظر می‌رسد كه نارضایتی كاربران از نظر اندازه، قیمت، مشخصات و ویژگی‌های I pad‌ها در مقایسه با دیگر محصولات اپل كه پیش از این به بازار عرضه شده است، مهم‌ترین علت این موضوع باشد.

 


به گفته استیو جابز I pad یك لوح الكترونیكی است كه از نظر ظاهری شبیه به یك گوشی آیفون بزرگ بوده و كاربران می‌توانند از آن برای مطالعه نسخه‌های الكترونیكی دیجیتالی، دانلود و تماشای فیلم و برنامه‌‌‌های تلویزیونی و گشتی در دنیای اینترنت هنگام سفر استفاده كنند.

 


در نمایشگر لمسی این لوح الكترونیكی، امكان نگارش مستقیم متن بدون استفاده از صفحه كلید مجزا وجود دارد و این در حالی است كه قابلیت استفاده از صفحه كلید مجزا برای اتصال به آن نیز در نظر گرفته شده است.

 


كاربران هم می‌توانند به طور مداوم برای ۱۰ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد از باتری این دستگاه استفاده كنند.

 


در نسل اولI pad‌ها، این دستگاه به اینترنت بی‌سیم (wifi)‌ متصل می‌شود، اما براساس اعلام شركت اپل قرار است ماه آینده نسل بعدی I pad‌ها كه از قابلیت اتصال به اینترنت سیار نسل سوم (G۳)‌ برخوردارند به بازار عرضه شود. قیمت هر دستگاه I pad با توجه به چگونگی اتصال آن به اینترنت و حجم حافظه آن از ۴۹۹ تا ۸۲۹ دلار متغیر خواهد بود.

 


به گفته استیو جابز، مدیرعامل شركت اپل این شركت با چند شركت بزرگ انتشاراتی مانند مك میلان، پنگوئن و هارپر كالینز قراردادی را امضا كرده است كه براساس این قرارداد، امكان پیاده كردن نسخه‌های الكترونیكی كتاب‌های چاپ این انتشارات را از فروشگاه مجازی بزرگ (iBook Store)‌ فراهم كرده است.

 


بدون تردید هر گاه محصول جدیدی به بازار عرضه می‌شود، دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن وجود خواهد داشت و سازندگان این محصول امیدوارند كه در نهایت تعداد موافقان بیشتر از تعداد مخالفان باشد. موفقیت هر ابزار الكترونیكی جدیدی كه به بازار عرضه می‌شود، بستگی به مشخصات و كاربردهای این ابزار برای كاربر دارد.

 


وقتی شركت اپل اعلام كرد كه قرار است بزودی محصول جدیدی را به بازار عرضه كند، شایعات زیادی در بازار فناوری شكل گرفت و بسرعت انتشار یافت كه بایدها و نبایدهای بسیاری را به همراه داشت.

 


یكی از ویژگی‌های منحصر بفرد این لوح الكترونیكی، شكل ظاهری آن است كه هر بیننده‌ای را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

 


صفحه مسطح بزرگ I pad شبیه به یك مجله الكترونیكی است كه می‌توانید آن را براحتی در دستانتان بگیرید و به كمك این سیستم صفحات مختلف یك مجله یا كتاب را همزمان باهم در پنجره‌‌های مجزا روی صفحه نمایشگر باز كنید و بخوانید.

 


بعلاوه I pad امكانی را در اختیار كاربر قرار می‌دهد كه با استفاده از آن، بتواند علاوه بر امكان اتصال به اینترنت بی‌سیم، با در نظر گرفتن سرعت بهینه برقراری ارتباطات اینترنتی، از امكان اتصال به اینترنت سیار نسل سوم نیز برخوردار شود.

 


بنابراین استفاده از Ipad سرعت ارتباطات اینترنتی را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 


علاوه بر این سازندگان Ipad این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند كه امروزه مردم بیش از پیش برای انجام كارهای مختلف از ابزارهای الكترونیك استفاده می‌كنند و بر همین اساس با توجه به اهمیت این موضوع كاربردهای جدیدی را در طراحی این لوح الكترونیكی مدنظر قرار داده و نرم‌افزارهای متنوعی را به آن افزوده‌اند.

 


علاوه بر ۱۲ نرم‌افزاری كه به عنوان نرم‌‌افزارهای اصلی Ipad روی آن نصب شده‌ است كاربران می‌توانند برنامه‌هایی كه شركت‌های دیگری برای Ipadساخته‌اند و همچنین برنامه‌های موجود برای گوشی‌های تلفن آیفون را هم روی Ipadها پیاده كنند تا از آنها استفاده كنند. آنچه بیش از هر ویژگی دیگری طرفداران محصولات اپل را تحت‌‌تاثیر خود قرار داده است سرعت بالای اجرای دستورات در Ipad است.

 


برای نخستین بار در این محصول تولیدی اپل از پردازنده‌های ساخت این شركت استفاده شده كه علاوه بر فراهم كردن امكان افزایش سرعت عملكرد دستگاه، مصرف انرژی در آن را نیز به حداقل رسانده است اما یكی از ویژگی‌های غیرقابل قبول و غیرمنطقی این دستگاه كه بشدت مورد انتقاد كاربران قرار گرفته، این است كه نمی‌توان همزمان از آن برای اجرای چند برنامه استفاده كرد به نظر می‌رسد استفاده از دیكشنری همزمان با خواندن متن یك كتاب یا مجله یكی از انتظارات اولیه هر كاربر از یك دستگاه دیجیتالی یا كامپیوتری است كه امروزه حتی سیستم‌های بسیار ساده هم این قابلیت را دارندو از سوی دیگر، مخالفان این محصول جدید اپل می‌گویند كه استفاده از Ipadها تنها محدود به نرم‌افزارهای طراحی شده توسط اپل است كه این ویژگی در عمل كاربر را در یك سیستم عامل محدود به دام خواهد انداخت.

 


اگرچه بسیاری از كاربران معتقدند كه امروزه دیگر عصر استفاده از فایل‌های فلش در دنیای وب و كامپیوتر به پایان رسیده است، اما نبود امكان استفاده از فلش را می‌توان معادل از دست دادن حجم انبوهی از سرگرمی‌ها و ارتباطات دنیای وب به شمار آورد كه موجب انتقاد كاربران از رویكرد Ipad مبنی بر عدم حمایت از فایل‌های فلش شده است.

 


جالب است بدانید كه اگر بخواهید دوربین دیجیتالی خود را به این دستگاه متصل كنید، باید از یك آداپتور خاص استفاده كنید.

 


اگرچه به نظر می‌رسد Ipad بتواند ابزار مناسبی برای مطالعه كتاب‌‌های حاوی عكس‌های رنگی باشد اما در مقایسه، استفاده از كتابخوان الكترونیكی كینول متعلق به شركت آمازون كه نور صفحه آن از پشت تابیده نمی‌شود، برای مطالعه در مدت زمان‌های طولانی‌تر مناسب‌تر خواهد بود. در عین حال IPad برای استفاده از كتابخانه‌های دیجیتالی به وب‌سایت‌ها و منابع متعددی دسترسی خواهد داشت، اما كتابخوان الكترونیكی كینول تنها از قابلیت دسترسی به كتاب‌های سایت آمازون برخوردار است.... /  گزارش : جام‌جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
نسل جدید گیرنده های دیجیتال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندگی دیجیتال



 

 

 

زندگی دیجیتال

 

 

كمپانی آمریكایی Prysm واقع در ایالت كالیفرنیا با استفاده از روش انحصاری خود كه استفاده از لیزرهای بازتابیده از مجموعه آیینه ها جهت تحریك پیكسل های روی صفحه تلویزیون است بتازگی تلویزیونی با وضوح بالا و نمایشگر فسفرلیزر عرضه كرده است.

فرآیند تحریك پیكسل ها با روشی مشابه لامپ های اشعه كاتدی انجام می شود.

این نمایشگرهای فسفرلیزر TD۱ نام داشته و اوایل این ماه در نمایشگاه Infocomm به نمایش گذاشته شد.

اولین مدل این نمایشگر صفحه شیشه ای مستطیل شكلی به قطر ۶۳ سانتی متر بود. نقاط ریز فسفری تحت الگوی خاص در سطح داخلی شیشه یا پلیمر قرار داشتند و هنگامی كه لیزر ماوراءبنفش به آنها تابیده می شد رنگ های قرمز، سبز و آبی منتشر می شد كه در نتیجه آن، تصاویری با وضوح و كیفیت بالا تولید می شد.

از آنجایی كه این نقاط فسفری بی نهایت به سطح نمایشگر نزدیك هستند، نیازی به فیلتر كردن تصاویر نیست.

دیودهای لیزری جامد (شبیه به آنچه در دستگاه های Blu-ray به كار رفته) پشت صفحه و در بالای آیینه های كوچكی كه با سرعت حركت می كنند قرار دارد. این آیینه ها دقیقا شبیه به آیینه هایی است كه در پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرند.

آیینه ها نور لیزر را جهت تولید تعداد خطوط تصویر لازم و نهایتا تشكیل تصویر از میان صفحه عبور می دهند. برآیند این تصاویر باعث ایجاد تصویری بدون پرش و با كیفیت و وضوح بالاست.

شدت نور لیزر توسط یك پردازشگر كنترل می شود، به این معنی كه به هنگام پخش تصاویر تاریك و تیره بعضی از لیزرها خاموش می شوند و به این وسیله مصرف برق كاهش یافته و طول عمر تلویزیون افزایش می یابد.

نتیجه این طراحی، نمایشگری به ضخامت ۳۶ سانتی متر است، اما میزان مصرف برق آن به شكل قابل توجهی كاهش یافته است.

میزان مصرف این نمایشگر یك چهارم تلویزیون های LCD و یك دهم تلویزیون های پلاسما می باشد.

ساخت این تلویزیون با تكنولوژی های موجود امكان پذیر بوده و نیازی به اتاق پاك ندارد كه این موضوع هزینه ساخت را به طرز قابل ملاحظه ای كاهش می دهد.

این تلویزیون مشكلاتی مانند درخشندگی پایین نداشته و توانایی پیكرسازی بالایی دارد، به گونه ای كه می توان برای ایجاد یك نمایشگر دیواری بسیار بزرگ آنها را كنار هم چید بدون این كه شكافی بین تصاویر احساس شود.

دامنه رنگ و روشنی این تلویزیون بیش از چیزی است كه در LED و LCD وجود دارد و زاویه دید آن ۱۸۰ درجه است. این تلویزیون گرمای كمی تولید می كند و عناصر سمی و مصرفی در آن به كار گرفته نشده است...../تحلیل:جام جم