دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نسل بعدی آنتن‌های رادیویی، در لباس انسان!



 

نسل بعدی آنتن‌های رادیویی، در لباس انسان!

محققان دانشگاه اوهایو به منظور مطمئن‌تر کردن دستگاه‌های ارتباطی به دنبال شناسایی راه‌هاییبرای ترکیب آنتن‌های رادیویی در پارچه با استفاده از لایه پلاستیکی و نخ فلزی هستند.

 

آفتاب: محققان دانشگاه اوهایو به منظور مطمئن‌تر کردن دستگاه‌های ارتباطی به دنبال شناسایی راه‌هایی برای ترکیب آنتن‌های رادیویی در پارچه با استفاده از لایه پلاستیکی و نخ فلزی هستند.

 

این محققان به معرفی آنتن جدیدی با اندازه چهار برابر بزرگتر از آنتن‌های کنونی قابل پوشش پرداخته‌اند که امروزه توسط سربازان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

محققان، هدف اصلی این پژوهش را تولید آنتن برای ساده‌تر کردن ارتباط سربازان عنوان، اما اظهار کرده‌اند که می‌توان از آن برای افسران پلیس، آتش‌نشانان، فضانوردان و هر گروه دیگری که نیاز به کار با دستان آزاد دارند، استفاده کرد.

 

برای سربازان پیاده،‌ تحرک و برقراری ارتباطات، گاهی در تعارض با هم قرار می‌گیرد. یک آنتن جداگانه می‌تواند بار حجیم و سنگین‌تری را به محموله یک سرباز اضافه کند.

 

ایده ادغام دستگاه‌های ارتباطی در لباس افراد برای حل این مشکل، کار جدیدی نیست. این محققان عناصر لازم تحقیقاتی خود را از تحقیقات قبلی گرفته، آنها را به شیوه جدیدی با هم ترکیب کرده و همچنین یک دستگاه کنترل رایانه که به چندین آنتن اجازه کار همزمان در یک لباس را می‌دهد، در کنار آنها قرار دادند.

 

نتیجه این ادغام، یک سیستم ارتباطی است که می‌تواند علائم را در تمام جهات، حتی از میان دیوار و داخل ساختمان بدون نیاز به حمل آنتن اضافه، دریافت کرده و ارسال کند.

 

این شیوه شبیه تلفن همراه عمل می‌کند که بدون نیاز به آنتن اضافه، از تمام جهات، علائم را دریافت کرده و ارسال می‌کند. اگر چه در زمانی که این آنتن با بدن تماس برقرار می‌کند، بدن انسان علائم رادیویی را جذب کرده و یک مدار کوچک را شکل می‌دهد. این مشکل اکنون در برخی تلفن‌های همراه هوشمند نیز وجود دارد.

 

همچنین در صورتی که که آنتن در مکان نامناسب نصب شود، بدن انسان می‌تواند کارایی آن را در زمان حرکت در پشت دیوار یا دیگر موانع متوقف کند.

 

سیستم دانشگاه اوهایو، بر این مشکلات با نصب چندین آنتن در سراسر بدن که با یکدیگر در دریافت و ارسال علائم همکاری می‌کنند، فائق آمده است. دستگاه کنترل رایانه ادغام شده نیز حرکات بدن را احساس کرده و آنتهای مختلف را برای دریافت بهتر علائم فعال می‌کند.

 

مهندسان توانسته‌اند یک آنتن پیش‌ساخت را با حکاکی لایه‌های نازک برنجی بر روی لایه پلاستیکی FR-4 بسازند. این لایه نازک و منعطف بوده و می‌توان آن را روی پارچه دوخت.

 

این آنتن‌ها بر روی چهار نقطه در سینه، کمر و هر دو بازو قرار می‌گیرند. دستگاه کنترل‌گر که یک جعبه فلزی کوچکتر از کارت اعتباری است، بر روی کمربند فرد قرار می‌گیرد.

 

این محققان اکنون در حال همکاری با یک شرکت طراحی آنتن برای تجاری کردن پژوهش خود هستند.

 

مهندسان هزینه احتمالی این فناوری را 200 دلار برای هر فرد برآورد کرده‌اند که با تولید انبوه، این هزینه نیز پایین‌تر خواهد آمد./ایسنا



ویدیو مرتبط :
رونمایی از ASIMO ربات نسل بعدی انسان نما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در سال 2012 منتظر نسل بعدی Wii باشید


شرکت مشهور نینتندو و یکی از سه قطب بزرگ تولید کننده کنسول‌های بازی برای جا نماندن از قافله رقابت، تصمیم به تولید نسخه دو Wii گرفته است.